Hva' med at indføre dette tyske forslag...
Fra : BJ

Dato : 03-05-05 21:00

Tyske politikere er heller ikke uden evne, når der skal hittes på forbud:

http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3029816/

--
Bjørn J.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-05-05 21:34

> Tyske politikere er heller ikke uden evne, når der skal hittes på forbud:

Først TAK for den sigende overskrift ;). Dernæst, jeg har lige fulgt en
TV-debat om subj :)), et lovforslag vil blive imødegået af et krav om forbud
mod Mc.D. i bilen, eller pillen næse fordensagsskyld :)). Bortset fra det er
der noget om det, så sent som i dag var det tæt på "nærkontakt" med en ældre
herre, som passede sin cigaret mere end kørslen :((.

Fra : BJ

Dato : 03-05-05 21:36

KLIP

> Først TAK for den sigende overskrift ;).

Det var rent diplomati..

> [...]
> fordensagsskyld :)). Bortset fra det er der noget om det, så sent som i
> dag var det tæt på "nærkontakt" med en ældre herre, som passede sin

Hvis sådan et forslag skal implementeres, kan man lige så godt fjerne
samtlige knapper og betjenings greb i biler.

Indfør kun (et) rat, bremse og speeder .. alt andet er blot til at blive
distraheret af..

--
Bjørn J.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 05-05-05 01:30

On Tue, 03 May 2005 22:36:02 +0200, BJ wrote:

> [...]

> samtlige knapper og betjenings greb i biler.
>
> Indfør kun (et) rat, bremse og speeder .. alt andet er blot til at blive

Nu har rygning jo ingen positiv virkning på føringen af en bil at gøre
hvorimod knapper (som f.eks. til blinklys, fjernlys osv. ) jo har en
ganske positiv betydning for bilkørslen og ikke er til for at distrahere
brugeren

mvh Bernhard

Fra : BJ

Dato : 05-05-05 01:49

"Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu har rygning jo ingen positiv virkning på føringen af en bil at gøre

Det har en del svigermødre heller ikke for slet ikke at nævne konen,
ungerne, høreapparatet, cola-brillerne, den dårlige arm/ben, elendige sæder
osv. osv...;)

> hvorimod knapper (som f.eks. til blinklys, fjernlys osv. ) jo har en
> ganske positiv betydning for bilkørslen og ikke er til for at distrahere
> brugeren

Det må kunne automatiseres med voice control..

--
Bjørn J.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-05-05 08:15

BJ wrote:
> [...]
> osv. osv...;)
> Det må kunne automatiseres med voice control..

Den dur ikke, for så ville svigermor på bagsædet jo virkelig komme til
at styre bilen.

--
MVH Finn

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-05-05 08:11

Bernhard Ege wrote:
> [...]
> hvorimod knapper (som f.eks. til blinklys, fjernlys osv. ) jo har en
> ganske positiv betydning for bilkørslen og ikke er til for at distrahere

Og så skal vi lige have fjernet alle de andre ting der distraherer
føreren. Snak i bilen, børn i bilen (de kan jo ikke holde mund), musik,
og en masse andet.

Jeg tror mere var opnået hvis der blev lavet en lov mod tåbelige
politiske udmeldinger.

--
MVH Finn

Fra : Fly Christensen

Dato : 03-05-05 21:38

On Tue, 3 May 2005 21:59:58 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Tyske politikere er heller ikke uden evne, når der skal hittes på forbud:

De kan ikke få økonomien til at køre, og så skal de jo finde på noget
andet.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Aardvark

Dato : 03-05-05 22:58

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in news:4277d83e$0$159
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3029816/

Jesus....må hellere gemme min slikkepind væk, mine 4 cheeseburgers....min
cola....kuglepen og....

Men bortset fra det..god idé...NOT.

Og ja...lad os fjerne alle knapper...et rat og 2 pedaler...det er det
eneste...hvis vi skal blinke til venstre så er det en arm ud af
vinduet...nårnej..det bliver også forbudt..

/Aard

*** Pug.306 2.0 HDI ***

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 03-05-05 23:13

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
> Tyske politikere er heller ikke uden evne, når der skal hittes på forbud:
>
> http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3029816/

Ja tak, det har jeg længe ment.

Hvor er folks opmærksomhed når de taber gløden?!?! :-§

Hvis man kan lave noget så latterligt specefikt som forbudet mod håndholdte
telefoner, så burde rygning da være en selvfølge.
Jeg er i øvrigt også enig i det med Mc.D mad, det skulle også forbydes
(først og fremmest i biler) ;)

/Morten

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-05-05 23:20

> Tyske politikere er heller ikke uden evne, når der skal hittes på forbud:
> http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3029816/

Personligt synes jeg, at man skulle forbyde unge piger i hvide shorts og
G-string på cykelstierne.

/Jan W Nielsen

Fra : Aardvark

Dato : 03-05-05 23:23

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in

> Personligt synes jeg, at man skulle forbyde unge piger i hvide shorts
> og G-string på cykelstierne.
>

> /Jan W Nielsen

Uff...den var grim....Men ja..lad os forbyde de i det hele taget har G-
streng på.og shorts..og nederdel...hell yea..lad os gå tilbage til 1903
hvor der skulle gå en mand med et flag foran bilen.

/Aard

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-05-05 23:52

> Personligt synes jeg, at man skulle forbyde unge piger i hvide shorts og
> G-string på cykelstierne.

Ja hva' laver de der, jeg har bedre forslag ;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-05-05 05:10

Jan W Nielsen skriver:

> Personligt synes jeg, at man skulle forbyde unge piger i hvide shorts og
> G-string på cykelstierne.

Ja, det er farligt for ens nakkemuskler.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jonas R.

Dato : 04-05-05 07:45

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in SNIP
> Personligt synes jeg, at man skulle forbyde unge piger i hvide shorts og
> G-string på cykelstierne.

Jep det er altid et problem når jeg kommer forbi GHG (gammel hellerup
gymnasie), man skal huske at kigge så mange steder hen. Man vil jo ikke
misse noget ;)

Fra : Non-Desperado

Dato : 04-05-05 08:45

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev:

>Jep det er altid et problem når jeg kommer forbi GHG (gammel hellerup
>gymnasie), man skal huske at kigge så mange steder hen. Man vil jo ikke
>misse noget ;)

Tak for tippet (er hermed lagt ind på PDA'en som POI)

--
Non-Desperado

BØRNEPORNOGRAFI, Schlagermusik & selvbestaltede
netbetjente burde meldes til politiet.

Fra : Torben Madsen

Dato : 04-05-05 09:30

> Personligt synes jeg, at man skulle forbyde unge piger i hvide shorts og
> G-string på cykelstierne.
>

> /Jan W Nielsen

Tvært imod - det kaldes natur-forskønnelse!!

mvh
Torben Madsen

Fra : BJ

Dato : 04-05-05 09:31

"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tvært imod - det kaldes natur-forskønnelse!!

Hov, hov.... hvorfor blander du nu Skov- og Naturstyrelsen ind i
Trafikministeriets domæne..?..

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-05 09:47

| Hov, hov.... hvorfor blander du nu Skov- og Naturstyrelsen ind i
| Trafikministeriets domæne..?..

Man kan vel sige det er jaget vildt?.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-05-05 21:41

BJ wrote:
> Tyske politikere er heller ikke uden evne, når der skal hittes på forbud:
>
> http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3029816/

Hvis jeg ikke husker helt fejl var den fremme for et eller to år siden.
Men jeg mente at det, dengang, var "De Grønne" der kom med den.

Forslaget har intet med trafiksikkerhed at gøre, men er blot en anden
form for ryger-hetz.

--
MVH Finn