Bilbatteri
Fra : Kim

Dato : 03-05-05 18:13

Hej

Jeg har følgende batteri: Panasonic 75D26L. Betyder der er 75 ampere-timer
på batteriet?

På forhånd tak
Kim

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-05-05 19:04

Kim wrote:
> Hej
>
> Jeg har følgende batteri: Panasonic 75D26L. Betyder der er 75 ampere-timer
> på batteriet?

Denne side (bær over med mig) mener 55Ah.

<http://64.233.183.104/search?q=cache:WdXX-aSO-RUJ:www.rakuten.co.jp/ace/628545/628546/+Panasonic+75D26L&hl=en>

Det hedder også YUASA.

Toyota bruger det vist.

Her er det vist mere tydeligt:

<http://64.233.183.104/search?q=cache:DaPg1fmQ3rQJ:www.cna.ne.jp/~a_buhin/yuasa-voltz-sy-battery.htm++YUASA+BATTERY+75D26L+Ah&hl=en>

Og størrelsen står der også.

Mvh
Roberto

Fra : Kim

Dato : 03-05-05 18:54

Kim" <dsl136823@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har følgende batteri: Panasonic 75D26L. Betyder der er 75 ampere-timer
> [...]

Jeg har fundet ud af, at der er tale om et 52 Ah batteri.

Jeg ved intet om batterier, så derfor spørger jeg (forkert gruppe, men der
indgår da et bilbatteri)

Jeg har en solcelle, som skal oplade batteriet. Hvordan finder jeg så ud af,
hvilken effekt solcellen har ydet over den periode den har været tilsluttet?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-05-05 20:27

Kim skriver:

> Jeg har en solcelle, som skal oplade batteriet. Hvordan finder jeg så ud af,
> hvilken effekt solcellen har ydet over den periode den har været tilsluttet?

Det er svært, men et sted at starte vil være at fortælle, hvilke
komponenter du har brugt og evt overveje om du vil spørge i

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-05-05 06:54

Kim wrote:
> [...]
> hvilken effekt solcellen har ydet over den periode den har været tilsluttet?

Det simpleste er at måle tomgangsspændingen på batteriet:

<http://www.homepower.com/files/battvoltandsoc.pdf>

Du kan også måle strømmen til/fra batteriet for at se om det tager ladning.

Mvh
Roberto