Dæktryk - Opel Ascona Sedan
Fra : Bent The Nighthawk

Dato : 03-05-05 17:35

Hej Gruppe

Min kærestes Ascona (dejlig vogn) trænger til lidt luft i dækkene - tror
jeg, men servicebogen findes ikke mere, og jeg ved ikke hvor jeg ellers
skal kigge.

Det er alm standard helårsdæk der sidder på. Bilen står ligeledes 100%
standard.

Det er en '88 Ascona 1,6 4-dørs sedan.

Nogen der kan give oplysningen omkring hvilket dæktryk der skal bruges?

Pft
Bent

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-05-05 19:07

Bent The Nighthawk wrote:
> [...]
> skal kigge.
>
> Det er alm standard helårsdæk der sidder på. Bilen står ligeledes 100%

Man får jo tårer i øjnene!

> Nogen der kan give oplysningen omkring hvilket dæktryk der skal bruges?

1.9bar foran og 1.7bar bag, men giv den bare lidt mere (2.0/1.8).

Mvh
Roberto

Fra : Bent The Nighthawk

Dato : 03-05-05 21:06

Roberto Saldo <rs@yahoo.com> wrote in

> Man får jo tårer i øjnene!

> 1.9bar foran og 1.7bar bag, men giv den bare lidt mere (2.0/1.8).
>
> Mvh
> Roberto

Jeg takker mange gange for svaret - ja, dejlig bil.

Mvh
Bent

Fra : Bent The Nighthawk

Dato : 11-05-05 22:37

> Roberto Saldo <rs@yahoo.com> wrote in

Hvad er det i "kpa" ?? Det meter jeg har på vores lille elektriske
kompressor går fra 0-20 med betegnelsen "kpa * 100".
Der er markeret "rødt felt" fra 14-20

Håber der er nogen der kan hjælpe

På forhånd tak
/Bent

Fra : Karsten Andersen

Dato : 12-05-05 03:58

11 May 2005 21:36:34 GMT, skrev Bent The Nighthawk, på 20 linier, i
<Xns9653F02D6B5F8bentthenighthawk@212.242.40.170>, :

Den viser i bar.
Kpa er bar x 100
2 bar er 200 kpa