Omdrejningstæller
Fra : Mendoza

Dato : 03-05-05 12:42

Hej alle....

Hvordan monterer man en omdrejningstæller i en dieselbil?

mvh.

Mendoza

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-05-05 13:07

Mendoza wrote:
> Hej alle....
>
> Hvordan monterer man en omdrejningstæller i en dieselbil?

På svinghjuls eller knastaksel-føler eller evt måler riplen på generatoren hvis man er
doven :).

Mvh
Roberto

Fra : Mendoza

Dato : 03-05-05 13:10

Roberto Saldo wrote:

> På svinghjuls eller knastaksel-føler eller evt måler riplen på
> generatoren hvis man er doven :).
>
> Mvh
> Roberto

Hmm... lyder avanceret for en amatør...

Mendoza

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-05-05 13:21

Mendoza wrote:

> Hmm... lyder avanceret for en amatør...

Hvis du ikke bygger den selv må det stå i monteringsvejledningen.

Mvh
Roberto

Fra : Mendoza

Dato : 03-05-05 13:24

> Hvis du ikke bygger den selv må det stå i monteringsvejledningen.
>
> Mvh
> Roberto

Det er en der sidder i en bil jeg overvejer at købe.... men den virker ikke
rigtigt.

Mendoza

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-05-05 13:29

Mendoza skriver:

> Det er en der sidder i en bil jeg overvejer at købe.... men den virker ikke
> rigtigt.

Virker den eller virker den ikke ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mendoza

Dato : 03-05-05 13:31

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Mendoza skriver:

> Virker den eller virker den ikke ?
>

> Klaus

Den viser ikke rigtigt, siger ejeren. Ville bare høre om man selv kunne
checke om forbindelserne til den var i orden.

Mendoza

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-05-05 13:40

Mendoza skriver:

> Den viser ikke rigtigt, siger ejeren.

Okay, typisk er der en form for deler i en eftermonteret RPM måler.

Men type af bil og type af måler vil måske kunne hjælpe lidt....

> Ville bare høre om man selv kunne
> checke om forbindelserne til den var i orden.

Jo, men det nytter ikkr noget, hvis RPM metret er til benzin og dermed
forventer x antal pulser pr 100 omdrejninger og en diesel leverer et
andet antal, samt meteret ikek kan justeres.

Fra : Mendoza

Dato : 03-05-05 13:47

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Mendoza skriver:

> Okay, typisk er der en form for deler i en eftermonteret RPM måler.

Deler?

> Jo, men det nytter ikkr noget, hvis RPM metret er til benzin og dermed
> forventer x antal pulser pr 100 omdrejninger og en diesel leverer et
> andet antal, samt meteret ikek kan justeres.

Nej, ok... det er en RPM måler der er "hjemme"monteret

Mendoza

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-05-05 14:17

Mendoza skriver:

> Deler?

Jep, en 4 cylindret bil, giver 2 pulser pr omgang, en 6 cylindret 3
pulser pr omgang. En diesel giver typisk 1 pr omgang. Der sidder så en
deler (noget matematik) i RPM metret der kan ændres.

> Nej, ok... det er en RPM måler der er "hjemme"monteret

Bil ?

Fra : Mendoza

Dato : 03-05-05 16:32

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> pulser pr omgang. En diesel giver typisk 1 pr omgang. Der sidder så en
> deler (noget matematik) i RPM metret der kan ændres.

Chevrolet Starcraft 6.2 diesel

Mendoza

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-05-05 15:48

Mendoza wrote:

> Det er en der sidder i en bil jeg overvejer at købe.... men den virker ikke
> rigtigt.

Hvordan ser den ud?
Sidder den i instr. bordet?
Hvilken bil?

Mvh
Roberto

Fra : Mendoza

Dato : 03-05-05 16:34

Roberto Saldo wrote:

> Hvordan ser den ud?
> Sidder den i instr. bordet?
Den er rund og sidder i inst. bordet, men det er "hjemmelavet"

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-05-05 19:15

Mendoza wrote:

> Den er rund og sidder i inst. bordet, men det er "hjemmelavet"

> Chevrolet Starcraft 6.2 diesel

Er det en v8?

Som Klaus skriver er der typisk en mekanisme til at tilpasse til antal
cylindre (pulser per sek).

Det kan laves på mange måder.

'uret' kan sikkert hives ud så man kan stille det.

Ellers kan du jo finde et andet der kan monteres i hullet :)

Mvh
Roberto