2 gange PAVA - aldrig mere PAVA!
Fra : NHF

Dato : 03-05-05 10:38

Hej i gruppen.

PAVA er godt nok ringe

Forklaring:

Jeg havde en Opel Astra årgang 26. marts 1996, og samme dag
undervognsbehandlede Horsens PAVA Center bilen og igen januar 2001.

Bilen er 100% rustfri på nær 2 stenslag samt i begge a-stolper. Stenslagene
kan jeg leve med, men a-stolperne er angrebet af rust hvor PAVA Horsens har
boret huller til behandlingen. PAVA har sendt en salgskonsulent fra PAVA
Danmark ud og kigge på bilen, og han medgiver det er dårligt arbejde, og at
PAVA nu dypper propperne i olie inden de monteres, men det kan jeg ikke
bruge til noget. Samtidig gør han mig opmærksom på, at det nok bliver svært
at få PAVA Horsens til at dække omkostningerne i forbindelse med reparation
da PAVA Horsens selv skal dække omkostningerne. Jeg har indhentet tilbud fra
Opel, og en udbedring af skaderne vil koste kr. 4000 + moms. Jeg har nu
efterfølgende solgt bilen hvor jeg naturligvis måtte give et afslag på kr.
5000 til denne reparation.

Rent teknisk set, så har jeg henvendt mig for sent til PAVA Horsens, men
moralsk set, så burde PAVA Horsens give en kompensation - men det vil de
ikke!

Så mit råd, brug ikke PAVA - og slet ikke hos PAVA Horsens, det er ikke
pengene værd.

Med venlig hilsen

NHF, Århus

Rustangrebet kan ses på nedenstående link.

http://80.198.241.50/PavaOpel/VenstreStolpeSmall.JPG

http://80.198.241.50/PavaOpel/HoejreStolpeSmall.JPG

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-05 10:40

> PAVA er godt nok ringe

ja lortet størkner, så man ikke kan se rusten breder sig oppe under pava
laget !!! Dinitrol er det bedste

Mvh
Morten

Fra : Sorensen

Dato : 03-05-05 18:02

Gu størkner pava da ikke. Det er lavet på oliebasis.Jeg kan sende dig en
prøve af min bil som er sprøjtet for 2 år siden og det er fedtet og
fleksibel over det hele.

Fra : Henrik B.

Dato : 03-05-05 18:55

"Sorensen" <ibso37@netscape.net> skrev i en meddelelse
> Gu størkner pava da ikke. Det er lavet på oliebasis.Jeg kan sende dig en
> prøve af min bil som er sprøjtet for 2 år siden og det er fedtet og
> fleksibel over det hele.

Lad os snakkes ved om 10 år.

Fra : Sorensen

Dato : 03-05-05 19:54

Pava har markedets bedste garantisystem. De giver levetidsrustgaranti, hvis
bilen bliver behandlet hvert 2 år og ikke er over 2 år ved første
behandling.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-05-05 20:09

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> ja lortet størkner, så man ikke kan se rusten breder sig oppe under pava
> laget !!! Dinitrol er det bedste

Være gang vrøvl skal man da lede længe efter.

Har både haft biler med dinitrol og pava beskyttelse, kan ikke se den store
forskel på produkterne.

Begge produkter bliver med tiden 3-5 år mere og mere seje, på de mest
udsatte steder kan de da rigtig nok revne, men ikke noget problem hvis man
overholder de anbefalede checkintervaller.

Nu er det oftest på steder man ikke umiddelbart med det blotte øje kan se
rusten opstår, og oftest fordi arbejdet er mangelfuldt udført.

Derfor er det mere et tillidsspørgsmål end et produktspørgsmål.

Som jeg tidligere skriver kan jeg ikke se den store forskel på eksempelvis
dinitrol & pava, når jeg nævner disse to produkter er det alene fordi jeg
har haft biler behandlet med disse.

Når jeg så i dag vælger Pava er det alene fordi jeg gennem de sidste 20-22
år har brugt samme værksted/person som al den tid jeg er kommet til ham selv
har udført arbejdet, - et arbejde som er omhyggelig og veludført.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 03-05-05 10:50

"NHF" <Lamper@mail.dk> skrev i en meddelelse

> PAVA er godt nok ringe

Som jeg forstår dit indlæg, er det vel ikke Produktet PAVA men derimod den
håndværksmæssige udførsel, som er problemet her!

> Rustangrebet kan ses på nedenstående link.
>
> http://80.198.241.50/PavaOpel/VenstreStolpeSmall.JPG
>
> http://80.198.241.50/PavaOpel/HoejreStolpeSmall.JPG

Straks jeg ser billederne er det første der slår mig, hvorfor f..... ejeren
af denne bil ikke har reageret tidligere.

Begge rustangreb har, så vidt jeg kan bedømme, været synlige længe og at
bilen engang blev rustbeskyttet fritager ikke ejeren for selv at holde øje
med tingenes tilstand.

Mvh
Claus
(Som selv foretrækker Dinitrol)

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-05 11:14

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

| Begge rustangreb har, så vidt jeg kan bedømme, været synlige længe og at
| bilen engang blev rustbeskyttet fritager ikke ejeren for selv at holde øje
| med tingenes tilstand.

Ja de er resultatet af typisk slendrian&laden stå til :(. Jeg tør ikke tænke
på resten af bilen.

Fra : Brian

Dato : 03-05-05 11:30

Hejsa!

Claus Nygaard-Pedersen skrev:

> Straks jeg ser billederne er det første der slår mig, hvorfor f.....
> ejeren af denne bil ikke har reageret tidligere.

Samme her, den er da svær at overse og er næppe sket natten over.

/Brian - der heller ikke bruger Pava i Horsens mere....

Fra : PMH

Dato : 03-05-05 14:34

> [...]
>
> Begge rustangreb har, så vidt jeg kan bedømme, været synlige længe og at
> bilen engang blev rustbeskyttet fritager ikke ejeren for selv at holde

Helt enig.
Det er jo på steder man ser hver gang man stiger ind i bilen.

Og noget helt andet..
Når man køber en Opel Astra ,
ber man så ikke selv om rust..??

Selv ikke den bedste Pava/Dinitrol behandling
kan holde en Astra rustfri.

Mvh
PMH...-- som kører helgalvaniseret VW

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 03-05-05 15:02

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> Helt enig.
> Det er jo på steder man ser hver gang man stiger ind i bilen.

Det burde han ja...

> Og noget helt andet..
> Når man køber en Opel Astra ,
> ber man så ikke selv om rust..??

Og hvorfor tror du måske han fik den behandlet??
Nu kan alle biler jo ruste, en af de stor forskelle ligge jo netop i hvordan
de er beskyttet, og får du den beskytte fra ny, vil jeg vove den påstand at
forskellen mærker/modeller imellem bliver væsentligt mindre.

> Selv ikke den bedste Pava/Dinitrol behandling
> kan holde en Astra rustfri.

IINGEN behandling kan holde nogen som helst biler rustfri.

Heller ikke din galvaniserede VW, det er sgu langt fra nogen garanti mod
rust.
Galvanisering er godt, ingen tvivl om det. Men en god tekstylbehandling er
stadig langt bedre!

Må man i øvrigt have lov at spørge hvilken VW du køre, nu du er så sikker på
at den ikke kan ruste?

/Morten

Fra : PMH

Dato : 03-05-05 17:05

ding Svendsen" <mvn@fjernes.image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at
> forskellen mærker/modeller imellem bliver væsentligt mindre.

Det er ikke en påstand hvor du skal sætte mange penge på spil..
Jeg har set netop en Astra fra sidst i 90'erne, som havde fået
beskyttelse fra ny, men som skulle til maler og have malet bagklappen
pga..... tja såmænd rust... Bilen var 1 år gammel..!!!!!
Har set flere eksempler på rust i netop nyere Opel som
er rustbehandlet..!!
Dette siger mere om bilen, end om rustbeskyttelsen.

> IINGEN behandling kan holde nogen som helst biler rustfri.

Enig.

> [...]
> rust.
> Galvanisering er godt, ingen tvivl om det. Men en god tekstylbehandling er

Men begge dele forenet, er klart bedre end kun god "Tektylbehandling"

> Må man i øvrigt have lov at spørge hvilken VW du køre, nu du er så sikker
> på
> at den ikke kan ruste?

Jeg har ikke nævnt noget om at jeg er sikker på at den ikke kan ruste..!!
Men det er en Passat 1,9 TDI fra 98'
Som er 100 % rustfri.. Med garanti.
Den har fået Pava 2 gange i sit liv, og der er ikke skyggen af rust
overhovedet.

Mvh
PMH

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 03-05-05 23:00

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> wrote in message

> [...]
> beskyttelse fra ny, men som skulle til maler og have malet bagklappen
> pga..... tja såmænd rust... Bilen var 1 år gammel..!!!!!

Så må der da være tale om en lakfejl, det kan næppe være indefra kommende
rust, som er det tekstylen beskytter imod.

> Har set flere eksempler på rust i netop nyere Opel som
> er rustbehandlet..!!
> Dette siger mere om bilen, end om rustbeskyttelsen.

Hvor nye er nyere? I den Peugeot 406 fra 12/00 jeg lige har solgt, var der
rust flere steder, men jeg tror sgu jeg giver en kasse bajere hvis du kan
finde rust i min Opel Corsa 01' (som ikke har fået tekstyl... endnu!).
På min 94'er Vectra får du tilgengæld svært ved at finde et sted uden rust
(om end undervognen faktisk er imponerende pæn) ;)

> Men begge dele forenet, er klart bedre end kun god "Tektylbehandling"

Selvfølgelig. Derfor skal min Corsa også have tekstyl snart.
Jeg er bare lidt træt af at høre om galvanisering som om det skulle løse
alle rustproblemer.

> Jeg har ikke nævnt noget om at jeg er sikker på at den ikke kan ruste..!!
> Men det er en Passat 1,9 TDI fra 98'
> Som er 100 % rustfri.. Med garanti.

Den hører bestem også med i den bedre halvdel iflg.
http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp
Har dog en kamerat med en 97'er Passat som havde rust allerede da han købte
den for godt to år siden.
Men det skyldets nok hovedsageligt at der var en klaphat der havde skiftet
bagruden på et tidspunkt (der var ridset under gummilisten).

> Den har fået Pava 2 gange i sit liv, og der er ikke skyggen af rust
> overhovedet.

Er det ikke hvertandet år Pava og Dinitrol anbefaler?

/Morten

Fra : Lars Arup

Dato : 03-05-05 21:26

Selvfølgelig skal man holde godt øje med den der hvor der er boret huller,
for det er et sart sted, men når det er i Astolpen ser man det jo hver gang
man åbner døren, så det havde da været nemt at fange det inden det bredte
sig så meget!
VH Lars

Fra : Thomas H.

Dato : 03-05-05 11:20

"NHF" <Lamper@mail.dk> skrev i en meddelelse

Påstand 1:
> Jeg havde en Opel Astra

Påstand 2:
> Bilen er 100% rustfri

Aaaaah hva?

Fra : Oniel

Dato : 03-05-05 12:23

"NHF" <Lamper@mail.dk> skrev i en meddelelse

> PAVA er godt nok ringe

> NHF, Århus

Havde du reageret da de første små blærer kom omkring properne så ville jeg
også sige at Pave Horsens skulle dække omkostninger til rep, men det du
viser på billederne er ikke noget der er kommet på kort tid, det er rent
sjusk at lade det stå sådan til og så vil have andre til at betale fordi du
er for doven til at selv gøre noget ved det, jeg syntes det er helt fair at
du selv tager tabet på 5000kr.

Hilsen O.Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 03-05-05 13:56

> [...]

> PAVA nu dypper propperne i olie inden de monteres, men det kan jeg ikke
> bruge til noget. Samtidig gør han mig opmærksom på, at det nok bliver

Om så de dypper properne 30 gange i olie (Pava), vil det ikke hjælpe en
skid, på et stykke ødelagt lak.

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 03-05-05 16:09

> [...]
> Stenslagene
> kan jeg leve med, men a-stolperne er angrebet af rust hvor PAVA Horsens

Det tyder da på, at selve behandlingen har haft den ønskede virkning !

Er det de 2 eneste huller af samtlige borede huller, der er rust omkring ?

Du burde nok have opdaget det for længe siden. Skaden kunne sikkert have
været udbedret
billigere end 5000 - men det er jo for sent .

Bo

Fra : Sorensen

Dato : 03-05-05 18:10

Pava produktet har absolut intet med det der rust at gøre, da det kommer
udefra (omkring borehullet), men pava produktet skal kun dække bagsiden af
pladerne da lakken jo skal beskytte ydersiden og for mig at se er det lakken
som er blevet beskadiget og ikke repareret. Det er ikke produktet, men
manden som borede hullerne, som skal have skraldet for det. Og jeg ved hvad
jeg taler om, da jeg selv er pladesmed til daglig.