Fjernbetjening til Webasto oliefyr?
Fra : Henning

Dato : 03-05-05 08:38

Jeg har et Webasto oliefy i min Mazda 6. Webasto skal have ca. 6.000,-
for at bygge det om til fjernbetjening via mobiltelefon. Kan det laves
billigere? Selve modulet koster ~4500,- dertil arbejdsløn.
Hvad med almindelig fjernbetjening - er den nget værd, når man bor på
3. sal i indre København og ikke altid kan parkere lige udenfor døren.
Hvor langt rækker den?

Fra : Kim

Dato : 03-05-05 09:42

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har et Webasto oliefy i min Mazda 6. Webasto skal have ca. 6.000,-
> for at bygge det om til fjernbetjening via mobiltelefon. Kan det laves
> billigere?

Tjae...Hvis ca. 300,- ikke er for meget, kan du se her:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=61524&item=4545793381&rd=1

Har selv en, og den virker fortrinligt på min Webasto.
Du skal blot bruge en gammel aflagt GSM-telefon, så funker det.

Mvh, Kim

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 03-05-05 09:55

> [...]
> Hvad med almindelig fjernbetjening - er den noget værd, når man bor på
> 3. sal i indre København og ikke altid kan parkere lige udenfor døren.

Jeg bor selv på 1. sal i Århus og kan heller ikke altid parkere umiddelbart
udenfor døren.

Til mit Webastofyr har jeg Telestart T100 HTM fjernbetjening:
http://www.webasto.de/oem/de/am_auto_heaters_4637.html

Denne fjernbetjening skulle række op til 1000 meter

Når jeg parkerer bilen mere end 100 meter fra min gadedør kan det være
nødvendigt at gå hen mod et vindue for at nå modtageren i bilen.
Antennen sidder monteret i forruden og netop derfor er der størst rækkevidde
når man betjener fyret fra en position foran bilen.
Jeg har betjent fyret i afstande op til knap 400 meter og her var det
nødvendigt med frit udsyn til bilen.

Af ovenstående kan du måske vurdere om du kan bruge fjernbetjening til dit
fyr!

Hvis du vælger fjernbetjening bør du under alle omstændigheder vælge en type
som sender signal tilbage så du på den måde for en kvittering på at fyret er
startet/slukket.

Mvh
Claus