Golf V blinklys spejl
Fra : phk

Dato : 03-05-05 07:35

Lige hjemkommet fra en tur sydfra - så jeg ikke den nye Golf V med indbygget
blinklys i sidespejlene?

Er de også det herhjemme?

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-05-05 07:43

phk skriver:

> Lige hjemkommet fra en tur sydfra - så jeg ikke den nye Golf V med indbygget
> blinklys i sidespejlene?
>
> Er de også det herhjemme?

Jep, der er blink i sidespejlet som standard. Der er til gengæld ingen
blink på siden af bilen.

Man skal lige vænne sig til det......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim Kristensen

Dato : 03-05-05 09:27

> [...]
>
> Man skal lige vænne sig til det......
>
> Klaus
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:

Ja det griber om sig, den nye Octavia har det også. Gad vist om det er fordi
der er noget praktisk ved det (som jeg ikke har opdaget), eller om det bare
er fordi det ser smart ud.

Med venlig hilsen Kim

Fra : phk

Dato : 03-05-05 09:44

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fordi
> der er noget praktisk ved det (som jeg ikke har opdaget), eller om det

Når bilen bliver gammel er der ikke rusthuller omkring blinklysene :)

Nu er det i spejlet i stedet :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-05-05 09:58

phk skriver:

> Når bilen bliver gammel er der ikke rusthuller omkring blinklysene :)

Nope

> Nu er det i spejlet i stedet :)

Nope (plastic)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 03-05-05 10:35

> Når bilen bliver gammel er der ikke rusthuller omkring blinklysene :)
>
> Nu er det i spejlet i stedet :)
>

> --
> Per, Esbjerg

Det kan tænkes det er noget af årsagen.

Min nabos forhenværende Mercedes A (må den hvile i fred) havde
plasticforskærme (opdagede jeg da den blev totalskadet), mon ikke der er
andre der har det eller får det.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 03-05-05 10:53

> Det kan tænkes det er noget af årsagen.

Nahh nu er det godt nok længe siden jeg har set en bil med rust omkring
blinklyset, og jeg har da ellers haft/har to Vectra A'er ;)

> Min nabos forhenværende Mercedes A (må den hvile i fred) havde
> plasticforskærme (opdagede jeg da den blev totalskadet), mon ikke der er
> andre der har det eller får det.

Plasticskærme er en rigtig smart ting, men mere af hensyn til skærmkanterne.
Jeg har set det på en Renault Scenic.
På Corsa'en (en C'er), er skærmkanterne i plastic, resten er i stål.

/Morten

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-05 11:18

"Morten Vinding Svendsen" <mvn@fjernes.image.dk> skrev i en meddelelse

| Plasticskærme er en rigtig smart ting, men mere af hensyn til
skærmkanterne.
| Jeg har set det på en Renault Scenic.

Er de ikke selv-udrettende som på Clio?.

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 03-05-05 11:54

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> skærmkanterne.
>
> Er de ikke selv-udrettende som på Clio?.

Selvudrettende? Ah hva ba?
Så du kan ikke bule dem, de hopper selv tilbage eller hvad?
Men de kan vel få en bule der er så dyb at den ikke selv retter sig ud,
eller knækker plasten så bare?

/Morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-05-05 09:58

Kim Kristensen skriver:

> Ja det griber om sig, den nye Octavia har det også. Gad vist om det er fordi
> der er noget praktisk ved det (som jeg ikke har opdaget), eller om det bare
> er fordi det ser smart ud.

Jeg har en anelse om at man bedre kan se det, når det kommer op i
øjenhøjde.....

Fra : Kim Kristensen

Dato : 03-05-05 10:37

> [...]
> øjenhøjde.....
>

> Klaus
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:

Kunne godt tænkes, baglygterne er jo også blevet rykket opad på mange biler.
Vi får sgu' nok snart blinklys i A-stolpen eller på taget lige over forruden

Med venlig hilsen Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-05-05 10:48

Kim Kristensen skriver:

> Kunne godt tænkes, baglygterne er jo også blevet rykket opad på mange biler.
> Vi får sgu' nok snart blinklys i A-stolpen eller på taget lige over forruden

Lygtebom på taget

Fra : Kim Kristensen

Dato : 03-05-05 16:34

> Lygtebom på taget
>

> Klaus
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ja sådan en flot roterende gul lampe i hver side, en rød på midten som
bremse lys og en enkelt eller to til tågebaglys

Det med at blinklys er endt i sidespejlet pga. synligheden lyder som den
mest sandsynlige forklaring, det er også den forklaring Honda bruger (jeg
har ikke læst om de andre endnu).

Med venlig hilsen Kim

Fra : Robert Eriksen

Dato : 03-05-05 11:33

Kim Kristensen wrote:
> [...]

> Vi får sgu' nok snart blinklys i A-stolpen eller på taget lige over forruden

Det ville absolut ikke gøre mig noget :)

Kan komme på mere end én situation hvor det ville være rart at se hvor
biler placeret bare 2 eller 3 positioner længere fremme, egentlig har
tænkt sig at køre hen.

Fra : phk

Dato : 03-05-05 15:41

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Kan komme på mere end én situation hvor det ville være rart at se hvor
> biler placeret bare 2 eller 3 positioner længere fremme, egentlig har
> tænkt sig at køre hen.

Den eneste måde du kan finde ud af det på er ved at uddanne dig til
tankelæser.

--
Per, Esbjerg