Blinklys-arm med fartpilot til Corsa
Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 02-05-05 21:25

Nogen der ved hvor man kan få ovenstående, gerne lidt billigere end hos
Opel, som tager godt 500kr. Ikke at det er så galt enda, men man vil vel
altid gerne sparre lidt :)

Bilen er en Corsa C 1,2 fra 01.

/Morten

Fra : Brian

Dato : 03-05-05 08:28

Hejsa!

Morten Vinding Svendsen skrev:
> Nogen der ved hvor man kan få ovenstående, gerne lidt billigere end
> hos Opel, som tager godt 500kr. Ikke at det er så galt enda, men man
> vil vel altid gerne sparre lidt :)

Til den pris skal du da vist på ebay, for at finde den et par euro
billigere.

/Brian

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 03-05-05 09:24

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa!

> Til den pris skal du da vist på ebay, for at finde den et par euro
> billigere.

Tja det kan godt ske du har ret...

Fandt dog den her:
http://www.nobelopel.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=35586 men
han skriver ikke noget om at den passer på en Corsa C.
Hvad forskel kan der være på de to arme?

Det vil jo nok også være smart lige at skille ratstammen ad og se efter om
der er trukket en ledning op til fartpiloten.
Nogen der ved hvad jeg skal kigge efter, ligger ledningen ude i selve
ratstammen, eller skal jeg længere ind i instrument bordet og fiske den ud?

/Morten

Fra : Brian

Dato : 03-05-05 11:25

Hejsa!

Morten Vinding Svendsen skrev:

> Fandt dog den her:
> http://www.nobelopel.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=35586

Med mindre du bor lige ved siden af geschäften, går det da vist lige op

> men han skriver ikke noget om at den passer på en Corsa C.
> Hvad forskel kan der være på de to arme?

Hvis man kender Opel ret, er det sikkert det samme...

> [...]
> Nogen der ved hvad jeg skal kigge efter, ligger ledningen ude i selve
> ratstammen, eller skal jeg længere ind i instrument bordet og fiske

Du var jo selv lige inde på det. Hvis der er en ekstra ledning helt oppe
ved, er
det nok det samme som den du fandt. Hvis ikke, er skidtet nok integreret i
resten af armen.

/Brian

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 03-05-05 11:58

> Med mindre du bor lige ved siden af geschäften, går det da vist lige op

Njahh den ligger ikke så langt fra nej :)

> Hvis man kender Opel ret, er det sikkert det samme...

Ja mon ikke? Hvis bare fjernlyset er en momentan switch så er den vel god
nok?
(eneste forskel jeg har kunnet finde mellem Vectra A'ens og Corsa C'ens).

> [...]
> ved, er
> det nok det samme som den du fandt. Hvis ikke, er skidtet nok integreret i

Jeg har ikke fundet noget endnu. Ville bare lige sikre mig at jeg kunne
regne med at alt var klart hvis jeg fandt en ledning.
Har nemlig læst andetsteds her i gruppen, at det koster 3-4.000kr at få
kablet trukket op til armen hos Opel.

/Morten

Fra : Brian

Dato : 03-05-05 12:49

Hejsa!

Morten Vinding Svendsen skrev:

> Jeg har ikke fundet noget endnu. Ville bare lige sikre mig at jeg
> kunne regne med at alt var klart hvis jeg fandt en ledning.

Ahh... troede du allerede havde fartpiloten monteret, og bare manglede en
frisk kontakt.

> Har nemlig læst andetsteds her i gruppen, at det koster 3-4.000kr at
> få kablet trukket op til armen hos Opel.

Det er jo nok heller ikke helt ved siden af, hvis kablet overhovedet ikke
er trukket. Jeg ved ikke om det er som i "gamle dage" hos Opel, der
trak de jo fame ledninger til alt på forhånd

Hvis det er trukket, er det nok tapet sammen med det eksisterende
kabelbundt.

/Brian

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 03-05-05 14:21

> Ahh... troede du allerede havde fartpiloten monteret, og bare manglede en
> frisk kontakt.

Tjo det har jeg jo på en måde også, der mangler jo kun en kontakt, og evt.
et par bits der skal vendes i computeren ;)

> Det er jo nok heller ikke helt ved siden af, hvis kablet overhovedet ikke
> er trukket. Jeg ved ikke om det er som i "gamle dage" hos Opel, der
> trak de jo fame ledninger til alt på forhånd

Hvornår er "gamle dage"?
I min gamle Vectra (90'er) var der da kun lige trukket til det mest
nødvendige, altså ingen elruder eller centrallås i dørrene ol.
Kan dog se at i min nuværende 94'er er der trukket til el-justerbare
forlygter og en masse andet ;)

> Hvis det er trukket, er det nok tapet sammen med det eksisterende
> kabelbundt.

Ja det er det selvfølgelig nok. Jeg må vist se at få splittet den ad og
kigget efter.

/Morten

Fra : Brian

Dato : 03-05-05 15:05

Hejsa!

Morten Vinding Svendsen skrev:

> Tjo det har jeg jo på en måde også, der mangler jo kun en kontakt, og
> evt. et par bits der skal vendes i computeren ;)

Jeps...

> Hvornår er "gamle dage"?
> I min gamle Vectra (90'er) var der da kun lige trukket til det mest
> nødvendige, altså ingen elruder eller centrallås i dørrene ol.

Hvilken motorstørrelse var det ?

> Kan dog se at i min nuværende 94'er er der trukket til el-justerbare
> forlygter og en masse andet ;)

I min forhenværende 94'er 2.0 16V var der trukket til de få ting, der ikke
var
standard - det samme i min nuværende '95 2.5 V6'er.

2.0'erne plejer at have trukket til det meste....

/Brian

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 03-05-05 15:38

> Hvilken motorstørrelse var det ?

Det var så også en 1,6i GL

> I min forhenværende 94'er 2.0 16V var der trukket til de få ting, der ikke
> var
> standard - det samme i min nuværende '95 2.5 V6'er.
>
> 2.0'erne plejer at have trukket til det meste....

Det stemmer så meget godt overens, den jeg har nu er en 2,0i GLS.
Jeg skal have skilt dørrene ad og set om der er trukket til elruder så ;)

/Morten

Fra : Brian

Dato : 03-05-05 16:11

Hejsa!

> Det var så også en 1,6i GL

Ja, så bliver den heller ikke meget mindre, modelmæssigt

> Det stemmer så meget godt overens, den jeg har nu er en 2,0i GLS.
> Jeg skal have skilt dørrene ad og set om der er trukket til elruder
> så ;)

Du kan vel pille gummigennemføringen af, og tjekke der ?
På en kammerat's '93 1.8 var der ført til gummidimsen, resten hentede
vi hos en hugger. Stikket til kontakterne ligger og roder
omkring gearstangen. Han gav lige omkring en tusse, så hut jeg visker,
for det hele.

/Brian

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 03-05-05 22:41

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Ja, så bliver den heller ikke meget mindre, modelmæssigt

Nej det var ikke topmodellen, og de 75 hypper havde rigeligt at se til ;)
Men det var min første bil, og jeg var sgu glad for den.

> [...]
> vi hos en hugger. Stikket til kontakterne ligger og roder
> omkring gearstangen. Han gav lige omkring en tusse, så hut jeg visker,

Du mener gummiet på bagsiden af stikket ved dørene?
Jeg mener at jeg har kigget der, men kan ikke rigtig finde ud af hvormange
ledninger der skal være. Højtaleren tager vel to, el-spejlene 7 (i
føredøren) med varmen (to til hvermotor i passagerdøren, en plus og en minus
og en til spejlvarmen), og hvormange til centrallåsen... 4?
Altså 13 i alt, eller tager jeg fejl?

Måske det aligevel er nemmere at skille døren ad ;)

En tusse for to rudehejs (org. med one-touch up/down?), ledninger og
kontakter? Damn det er jo billigere end uorginale Politecnica (uden
one-touch) som jeg monterede i den gamle, kan det skaffes til den pris er
det jo et must!

/Morten

Fra : Brian

Dato : 04-05-05 11:55

Hejsa!

Morten Vinding Svendsen skrev:

> Du mener gummiet på bagsiden af stikket ved dørene?

Øhh... ja... tror jeg nok.
Det er den store fede gummitylle der render ud til døren, og kan
skrues af.

> [...]
> passagerdøren, en plus og en minus og en til spejlvarmen), og
> hvormange til centrallåsen... 4? Altså 13 i alt, eller tager jeg fejl?

Jeg tror ikke du er helt galt på den, så vidt jeg husker var det 5
ledninger til hejseværket.

> Måske det aligevel er nemmere at skille døren ad ;)

Eller kigge i Haynes

> En tusse for to rudehejs (org. med one-touch up/down?), ledninger og
> kontakter?

Jeps, det var det hele.
Det var oppe omkring Viborg vi hentede det. Vi gik lidt rundt og kiggede
(der holdte seriøst mange Vectra'er), fandt en CDX model der var totalskadet
og spurgte så på hvad det skulle koste hvis vi selv afmonterede.

> Damn det er jo billigere end uorginale Politecnica (uden
> one-touch) som jeg monterede i den gamle, kan det skaffes til den
> pris er det jo et must!

Jooo... jeg har det lidt sådan med el-hejs; det var noget jeg virkelig
troede jeg
manglede da jeg ikke havde det, og lidt ligegyldigt når man har det

/Brian