Vento... olielampe blinker..
Fra : CNS

Dato : 02-05-05 19:04

Ja, det virker jo som et banalt spørgsmål. MEN.. ja, en gang imellem når jeg
starter min vogn ('92 Vento 1,8 hvis nogen havde glemt det ;)), blinker
olielampen en enkelt gang eller to... det er kommet efter jeg har skiftet
olie + filter, og det er ikke olie der mangler iflg. oliepinden (fyldte 4
liter på for 2000 km siden og er et stykke over midt på pinden)... det er
dog ligesom om der også kommer noget lyst skum med op fra toppen af røret,
hvor oliepinden sidder...

Nogen idéer til hvad det kan være..?

Nå ja, og så vil jeg egentlig gerne vide om sådan en Vento fra '92 har
karburator eller ej...?? Jeg synes jeg har fået lidt miksede meldinger omkr.
dette... den har katalysator, er det ensbetydende med at den ikke har
karburator?

/Christian

Fra : Svend Åge Sørensen

Dato : 02-05-05 19:59

Hej Christian

Jeg er ikke prof. men vil da godt fortælle om en oplevelse med min Golf, der
opførte sig noget i samme retning.
Den gjorde det dog når den var godt varm, og med bip alarm kan man da godt
lige blive lidt panisk.
Prøvede at skifte tryktransduceren, hvilket ikke hjalp.
Så skiftede jeg den uoriginale oliefilter til en original og en gang Shell
olie fra Bilka til 200,- /4liter og jeg har ikke haft problemet siden.
Det der med skum er vist tegn på at det ikke er syntetisk olie, og er ikke
betydende.
Jeg har oplevet det samme med noget Alaska olie til 60,- /4 liter fra Alta

hilsen

Svend

Fra : CNS

Dato : 02-05-05 21:03

"Svend Åge Sørensen" <svaage@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> betydende.
> Jeg har oplevet det samme med noget Alaska olie til 60,- /4 liter fra Alta

Hej,

Det er Shell helix 10/40 jeg har fyldt på - sjovt nok også fra Bilka, og det
skulle vel være godt nok.. grunden til at jeg ikke er så urolig igen er at
det KUN er når jeg starter, den har aldrig blinket mens den har kørt...

/Christian

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-05 20:25

> [...]
> karburator eller ej...?? Jeg synes jeg har fået lidt miksede meldinger
> omkr. dette... den har katalysator, er det ensbetydende med at den ikke

Den har helt sikkert ikke karboride, hvis det er en 90 Hk 1,8 er det ganske
givet en motortype ABS, som har en monopoint indsprøjtningsenhed som med en
indsprøjtningsventil sprøjter lige ned i gasspjældet.
Den har altså ikke indsprøjtningsdyser som de fleste motorere har det i nye
biler.

--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk

Fra : bme

Dato : 02-05-05 21:28

> [...]
> jeg starter min vogn ('92 Vento 1,8 hvis nogen havde glemt det ;)),
> blinker olielampen en enkelt gang eller to...

i oliefilteret sidder en kontraventil, den lukker ikke tæt nok. Derfor lyser
din olielampe kort når bilen startes. Skift filteret og problemet er løst.

Har prøvet det tidligere med de helt billige oliefiltre, køber derfor kun
kvali/orig. filtre nu.

/bo