Viskerblade der hviner
Fra : Kamran Sarwar

Dato : 02-05-05 08:37

Hej,

Mine gamle viskerblade hvinede.....en gang i mellem.
Nu har jeg fået dem skiftet ud til nogen nye pga slid. Men de nye her, de
hviner bare hårdt og konstant. En sand plage. Nogen der har haft samme
problem og har fundet en "smart" løsning eller et godt lommetips?

på forhånd tak

Kamran S

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-05 13:01

"Kamran Sarwar" <KamranSarwar2000@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Nogen der har haft samme
| problem og har fundet en "smart" løsning eller et godt lommetips?

Det skyldes at de "står" for lodret mod ruden, du tager en svensknøgle, og
vrider armen lidt- hvis det ikke hjælper, el. gør det værre, vrider du lidt
den anden vej.

Fra : Preben Andersen

Dato : 02-05-05 13:38

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote in message

> Det skyldes at de "står" for lodret mod ruden, du tager en svensknøgle, og
> vrider armen lidt- hvis det ikke hjælper, el. gør det værre, vrider du
lidt
> den anden vej.

Det lyder mærkeligt. Mine viskere kører da først den ene vej og derefter den
anden. Skal jeg så vride armen hver gang, den vender?

mvh
Preben

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-05 14:03

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

| Det lyder mærkeligt. Mine viskere kører da først den ene vej og derefter
den
| anden. Skal jeg så vride armen hver gang, den vender?

Det er ikke alt i denne verden, man behøves at forstå :)). Det er nu derfor;
det er fordi gummibladet ikke "vender" når det skifter retning, så du
hjælper det lidt på vej ved at ændre vinklen mod ruden på forhånd. Og nej du
skal ikke "vende dem", som jeg skrev er den ene vej nok bedre end den anden.
Jeg gør det hver gang jeg skifter v.blade.

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 02-05-05 15:25

> [...]
> hviner bare hårdt og konstant. En sand plage. Nogen der har haft samme
> problem og har fundet en "smart" løsning eller et godt lommetips?

Hvis viskerbladet vender korrekt (afhængigt af retningen) og hvis ruden
skrabes helt tør, bør du overveje at gøre ruden ren med noget der virker
(f.eks. Sonax Rudepolish). Hvis dette ikke hjælper er der kun ét andet at
gøre. Skift viskerbladene til nogle i en bedre kvalitet.

Hvilket mærke viskerblade taler vi om?

Mvh
Claus

Fra : Kamran Sarwar

Dato : 02-05-05 22:29

Jeg vil prøve at fortælle min mekaniker Jørgens løsning. Det var i
forbindelse med service på Nissanen at viskerne blev skiftet. Ved ikke
hvilket mærke det er, men helt billige var de nu ikke, ifølge mekker
regningen.

tak for svar

Kamran