Spørgsmål om gule plader
Fra : Kaj Olsen

Dato : 01-05-05 21:31

For et stykke tid siden talte jeg med en af mine kammerater, som havde køret
på ferie i Italien i en bil på gule plader med hele familien, havde monteret
sæder.

Enhver ved dette IKKE er lovligt, men hvad siger de tyske, italienske m.m.
politi, til en dansk bil på gule plader, og unger på bagsædet ??

Ydermere havde han ikke taget sig sammen til at afmontere sæderne da de kom
hjem, og kørte længe med sæderne i, koster det ikke en formue at blive taget
med sæder i en bil på gule plader ?

Hvis de var kørt galt i tyskland og ungerne på bagsædet var kommet til
skade, var der vel ingen forsikring ?

Og nej jeg skal IKKE ud og køre på ferie i bil på gule plader med unger på
bagsædet !!! jeg var lidt rystet over at min "kammi" kunne finde på den
slags.

Mvh
Kaj Olsen

Fra : Brian S Jensen

Dato : 02-05-05 05:26

"Kaj Olsen" <snøvsen@snøvs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kom hjem, og kørte længe med sæderne i, koster det ikke en formue at blive
> taget med sæder i en bil på gule plader ?

Hej Kaj

Jeg mener faktisk at ha' hørt/læst at det er lovligt syd for grænsen - er
dog
ikke 100%

Og ja - bliver han snuppet herhjemme med bagsæder monteret, så kan han
være sikker på at få en regning svarende til hvidplade afgiften - plus en
bøde

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Schummi

Dato : 02-05-05 16:45

> [...]
> bagsædet !!! jeg var lidt rystet over at min "kammi" kunne finde på den

Hej
spørgsmålet har tidligere været oppe i gruppen.

Følgende fra Jurist i anerkendt dansk "bilejersammenslutning":

Da der uden for DK grænser er tale om et afgiftsspørgsmål og ikke et DK lov
anliggende, anses montage og kørsel med passagerer i gulpladebil for lovlig.

Inden for DK grænser er der tale om en grov forseelse - og alt skal
afmonteres inden man kører ind i DK igen.

mvh Peter