hmm....V-Power go home...Acetone.
Fra : Christian

Dato : 01-05-05 18:57

http://peswiki.com/index.php/Directory:Acetone_as_a_Fuel_Additive

Acetone?!?!,så skal man ikke have plastic tank.

Fra : Johnt

Dato : 01-05-05 22:47

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> skrev i en meddelelse

> http://peswiki.com/index.php/Directory:Acetone_as_a_Fuel_Additive
>
> Acetone?!?!,så skal man ikke have plastic tank.
Det kan være, at det er derfor at V-Power er kommet i en ny forbedret
udgave:
http://makeashorterlink.com/?E1AB22DFA

Hilsen
Johnt

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-05-05 23:24

"Johnt" <invalid@invali.no> skrev
> Det kan være, at det er derfor at V-Power er kommet i en ny forbedret
> udgave:
> http://makeashorterlink.com/?E1AB22DFA

Det virker lidt betænkeligt at de lige netop nåede at få det med under
april-snarere end maj....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 01-05-05 23:36

"Johnt" <invalid@invali.no> skrev

> Det kan være, at det er derfor at V-Power er kommet i en ny forbedret
> udgave:
> http://makeashorterlink.com/?E1AB22DFA

Måske Shell skulle holde sig til salg af colaer og chips, for
benzinfremstillign har de ikke megen forstand på, desuden er sandhedsværdien
i deres pressemeddelelser tvivlsom.

Fra siden:

"Siden 2001 har højoktan benzin kun været tilgængeligt på et meget
begrænset antal servicestationer i Danmark, da det ikke tidligere har været
muligt at fremstille en højoktan benzin uden stoffet MTBE*"

Svjv har det Statoil ejede raffinaderi i Kalundborg fremstillet 98 oktan
benzin uden bly og MTBE i årevis.

Det nye er så at Shells eget raffinaderi i Fredericia lige har lært det.

Mvh. Uffe Ravn

..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-05-05 05:18

Uffe Ravn skriver:

> Svjv har det Statoil ejede raffinaderi i Kalundborg fremstillet 98 oktan
> benzin uden bly og MTBE i årevis.

Hvor har de solgt det henne ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Tine & Thomas

Dato : 02-05-05 08:45

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-05-05 09:01

Tine & Thomas skriver:

> Kun de har 118 steder:
>
> http://www.oil-forum.dk/Pro/Benzin/Om_98_oktan_OFR.aspx#servicestationer

Hov, så mange steder...... ?

Fra : Ricky

Dato : 02-05-05 14:26

Uffe Ravn wrote:
> [...]
> benzin uden bly og MTBE i årevis.
>
> Det nye er så at Shells eget raffinaderi i Fredericia lige har lært det.

Statoil skriver da ellers:
(http://www.oil-forum.dk/Pro/Benzin/Om_98_oktan_OFR.aspx#servicestationer)

"Både den grønne 98 oktan blyfri og den røde 98 oktan med blyerstatning
indeholder stoffet MTBE, der kan forurene grundvandet."

Se desuden databladet på deres oktan 98.

http://www.statoil.dk/mar/SVG02069.nsf/0/2B2D7CE19546F4ECC1256F7E002D8483

Så Uffe, hvordan kommer du på den idé at det ikke indeholder MTBE?

Mvh
Ricky

Fra : Uffe Ravn

Dato : 02-05-05 23:18

"Ricky" <sletrni@dettevricky.dk> skrev

> [...]
>
> http://www.statoil.dk/mar/SVG02069.nsf/0/2B2D7CE19546F4ECC1256F7E002D8483
>

> Så Uffe, hvordan kommer du på den idé at det ikke indeholder MTBE?

Fra en Statoilmand i DRs P1 for et par år siden.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-05 06:36

| Fra en Statoilmand i DRs P1 for et par år siden.

Man arbejder på at slippe for det, fordi små mængder kan gøre STORE mængder
vand ubrugeligt til fødevarer. Men resten af EU er lidt tilbageholdene,
prob. er at der er "indbygget" ilt i, og det er gavnligt for forbrændingen=
nedsat forurening, så det er et virkeligt valg i mellem "kolera eller pest"
;). Jeg er ikke den store kemiker, og jeg kan ikke se nogle sammenhæng
imell. Acetone og nogle af de andre tilsætningsstoffer i benzin. Mit bud er
at, hvis Acetone har en effekt, er det fordi oktanen bliver forhøjet, og det
kan en moderne motor som bekendt reagere på.