Vedr. Mazda MX3
Fra : Preben Nielsen

Dato : 01-05-05 11:11

Hej,

Jeg står og overvejer at købe en Mazda MX3, men kunne godt tænke mig at
hører lidt om dens svage sider først....

Er der nogen her der har erfaring med denne bil som kan dele dem lidt med
dig?

På forhånd tak.

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 01-05-05 14:44

"Preben Nielsen" <preben@medions.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hører lidt om dens svage sider først....
>
> Er der nogen her der har erfaring med denne bil som kan dele dem lidt med

Hejsa

Har selv en i V6 udgaven kender ikke 1,6 udgaven så mine erfaringer er udfra
V6.
Lækker motor, lidt vel lavt gearet. Rust i bagerste bagskærmskanter.
Olieforbrug. Dårlige ventildæksel pakninger=olie i tændrørshuller. HLA støj.
Kan være dyr i forsikring. Dårlig bagsædeplads. Benzin tørstig.

Det kan lyde meget negativt, men det er en fantastisk bil.
Spørg bare hvis der er mere du vil vide.

- Michael

Fra : John Sahl

Dato : 01-05-05 15:10

Michael Vilhelmsen wrote:
> Rust i bagerste bagskærmskanter.

Jeg har set nogle meget rustne eksemplarer og det er vist en
af dens største svaghedspunkter, så hold godt øje med det.

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia

Fra : Jogge

Dato : 01-05-05 15:24

Tjek forsikring først, den kan være lidt irriterende (først og fremmest om
dit selvskab overhovedet forsikre mx' bil serien)... Syntes også at reserve
dele er lidt dyre til dem, og skal du vælge en, skal det klart være V6
udgaven... 1.6 'eren er simpelthen for død...

Fra : Non-Desperado

Dato : 01-05-05 19:57

"Preben Nielsen" <preben@medions.dk> skrev:

>Hej,
>
>Jeg står og overvejer at købe en Mazda MX3, men kunne godt tænke mig at
>hører lidt om dens svage sider først....

Der er lidt Jallah-gryde over den, og det er vel også en svag
side i sig selv. (Der er jo nogle, der bruger "gratis"
reservedele)

--
Non-Desperado

BØRNEPORNOGRAFI, Schlagermusik & selvbestaltede
netbetjente burde meldes til politiet.