Stabil st. car til 30-35.000 - utopi?
Fra : Thomas Damgaard

Dato : 30-04-05 23:28

Hej

Kan det lade sig gøre at købe en sådan st. car? Mærke og alder er mere eller
mindre underordnet, men den må gerne være stabil og ikke for dyr/besværlig i
rep.

Tak/Thomas

Fra : Thomas

Dato : 30-04-05 23:31

> Kan det lade sig gøre at købe en sådan st. car? Mærke og alder er
> mere eller mindre underordnet, men den må gerne være stabil og ikke
> for dyr/besværlig i rep.

Toyota Corolla 1,6 st.car....
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=640338&page=1

--
Thomas Krath

Fra : Martin Bak

Dato : 30-04-05 23:55

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
jada... find en god 626´er... Den er stabil... mange vil sige kedelig, men
lortet virker bare...

Martin

Fra : anders majland

Dato : 02-05-05 12:52

> jada... find en god 626´er... Den er stabil... mange vil sige kedelig, men
> lortet virker bare...

Men find en der ikke er rustet væk... Min 90'er opgav jeg pga rust i 2004
hvor den stadig var fint mekanisk efter 350000km. Men en anden har fået
glæde af den. På bilsyn dk har jeg slået nummerpladen op og den bestod ved
et omsyn i december. Jeg har bare ikke evnerne til selv at fixe rust og det
var "uholdbart" at lade en mekaniker om det... Inden jeg opgav min så jeg at
der stod nysynede 90'ere til salg for 15-20kkr med lavere km tal, så gav det
jo ikke meget mening i at bytte 20kkr i rustarbejde i den.

/A

Fra : Klaus A

Dato : 01-05-05 06:36

"Thomas Damgaard" <thomas@damgaard.as> skrev i en meddelelse
> [...]
eller
> mindre underordnet, men den må gerne være stabil og ikke for dyr/besværlig
Her kan jeg absolut anbefale en 90'er Volvo 240 stc.
Den er billig i stumper (alt er relativt), og simpel at vedligeholde.
Vægtafgift og til dels forsikring ligger i den højere ende. Benzin kan den
li' (ca. 10 km/l), men er kørselsbehovet begrænset betyder det ikke så
meget.

Et eksempel:
http://bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=643700450&page=1

Klaus A
240 '87 (til salg - projekt)
940 '91

Fra : Mogens

Dato : 01-05-05 06:59

On Sun, 1 May 2005 07:36:25 +0200, "Klaus A"
<dknews@FJERNESautzen.com> wrote:

>Her kan jeg absolut anbefale en 90'er Volvo 240 stc.
>Den er billig i stumper (alt er relativt), og simpel at vedligeholde.

Hvis man kan udføre arbejdet selv - ellers ikke. Min "nabo" solgte
hans 240 st. car af samme grund - for dyr at holde kørende...

>Vægtafgift og til dels forsikring ligger i den højere ende. Benzin kan den
>li' (ca. 10 km/l)

Mine har ikke kørt over 8 km/l...

>Et eksempel:
>http://bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=643700450&page=1

382.000 km!

Jeg ville istedet kigge efter en Toyota Carina - mere stabil vogn
findes næppe...

Fra : Klaus A

Dato : 01-05-05 08:40

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man kan udføre arbejdet selv - ellers ikke. Min "nabo" solgte
> hans 240 st. car af samme grund - for dyr at holde kørende...

Det er en udpræget gør det selv bil.
Min lider sandsynligvis rustdøden (hvis der er mere end bare et par paneler
der skal skiftes).

> Mine har ikke kørt over 8 km/l...

240 B230K '87 med fruen bag rattet kører i snit 9,5 km/l. Den har før bevist
at 11 km/l er muligt. Jeg holder den som regel på 8,5 - 9 (korte ture).
Min nye(!) 940 '91 B230FT har ikke været meget over 8,5 endnu :-| men den
er sjovere

> 382.000 km!

Den er jo dårligt kørt til endnu. Men ja - det kan være en del.

> Jeg ville istedet kigge efter en Toyota Carina - mere stabil vogn
> findes næppe...

Toyota det siger min far (sportsvan og GX90) også ... (men det kommer nok
med alderen)

--
Klaus
Volvo ruelz

Fra : Højby

Dato : 01-05-05 09:11

Jeg ville helt klart overveje en Peugeot 405. Se f.eks. den her fine
stationcar til 28000

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=693700083&page=3

Kører 12-13 km/l. Dejlig rummelig. Fine køreegenskaber. Og så er den faktisk
meget billig i reservedele. Og jeg har ejet 3 stk. 405'ere. En 90'er, og to
95'ere. Og har aldrig været udsat for nævneværdige reperationer.

Lars.

Fra : Mogens

Dato : 01-05-05 09:24

On Sun, 1 May 2005 10:10:39 +0200, "Højby" <odensegalaxy@hotmail.com>
wrote:

> [...]

SÃ¥ derfor mener jeg ikke, Volvo er sagen for manden...

Jeg synes, ovenstående er skræmmende læsning. Min Camaro Z28 5,7 l V8
kører normalt 8 km/l i myldretrafikken ! - På ture til Jylland
forbedres dette til 9-9,5 km/l. På min netop overståede ferie kørte vi
fra Dinant til Bremen ad motorvejen med et gennemsnit på 11,25 km/l
(450 km))

Troede jeg også engang, indtil jeg købte en spliterny...

> Jeg ville helt klart overveje en Peugeot 405.

Helt enig - fin og som regel rustfri bil

Fra : Peter Weis

Dato : 01-05-05 12:51

Mogens wrote:

> fra Dinant til Bremen ad motorvejen med et gennemsnit på 11,25 km/l
> (450 km))

He-he, i gamle dage ville du have brugt enheden km/t

mvh
Peter

Fra : Mogens

Dato : 01-05-05 16:12

On Sun, 01 May 2005 13:50:33 +0200, Peter Weis <p.weis@email.dk.slet>
wrote:

>He-he, i gamle dage ville du have brugt enheden km/t

Ja - som jeg skriver et andet sted, kunne aut. gear og fartpilot være
vejen frem ift. at ændre trafikkulturen herhjemme. Det lægger en
dæmper på een pr. automatic :)

Fra : Klaus A

Dato : 01-05-05 17:43

> [...]
> forbedres dette til 9-9,5 km/l. På min netop overståede ferie kørte vi
> fra Dinant til Bremen ad motorvejen med et gennemsnit på 11,25 km/l

Tja - det mener jeg nu sagtens jeg kan matche i begge min biler.
Husk nu, at den gamle kun har karburator.
Desuden har design jo en _del_ at sige når hastigheden kommer op på en 100
stykker.En 240 har en cw som en ladeport (en dobbelt een endda).
Mine 8,5 er kun bytrafik, med en del (mange) 0-60 starter. Det er jo en helt
ny fornemmelse med turbo jo.

> Troede jeg også engang, indtil jeg købte en spliterny...
Som jeg _aldrig_ kunne finde på.

> Helt enig - fin og som regel rustfri bil

Tja - en kollega har lig fået hans dømt død. Der er ikke en skramme på
karrossen, tilgengæld er bunden væk.

--
Klaus

Fra : Mogens

Dato : 01-05-05 18:45

On Sun, 1 May 2005 18:43:19 +0200, "Klaus A"
<dknews@FJERNESautzen.com> wrote:

>Husk nu, at den gamle kun har karburator.

Karburator - der må have været injection med dén årgang.
MÃ¥ske en "overvintrende"

>Mine 8,5 er kun bytrafik, med en del (mange) 0-60 starter. Det er jo en helt
>ny fornemmelse med turbo jo.

Jow, jow...

>Tja - en kollega har lig fået hans dømt død. Der er ikke en skramme på
>karrossen, tilgengæld er bunden væk.

Undtagelsen, der bekræfter reglen

Fra : HKN

Dato : 01-05-05 18:57

"Højby" <odensegalaxy@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> faktisk meget billig i reservedele. Og jeg har ejet 3 stk. 405'ere. En
> 90'er, og to 95'ere. Og har aldrig været udsat for nævneværdige

Jeg kunne ikke være mere enig!

Har selv haft 3 (konen kører i den 3. nu). Ruster stort set ikke, billige
reservedele, nem gør det selv bil hvis man har mod på det

-Henrik

It has removed 46 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Brian Sørup

Dato : 01-05-05 09:28

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville istedet kigge efter en Toyota Carina - mere stabil vogn
> findes næppe...

Hvor finder du en Carina Stc. til 35K ?
Der er 2 stk på Bilbasen til 50K - resten ligger i 60+ for en 93'er.....
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia Aut. St Car

Fra : Mogens

Dato : 01-05-05 09:31

On Sun, 1 May 2005 10:27:45 +0200, "Brian Sørup"
<camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:

>Hvor finder du en Carina Stc. til 35K ?
>Der er 2 stk på Bilbasen til 50K - resten ligger i 60+ for en 93'er.....

I bilbasen, hvis man sætter de rigtige parametre op og ikke vælger
Carina E

Fra : Brian Sørup

Dato : 01-05-05 09:44

> I bilbasen, hvis man sætter de rigtige parametre op og ikke vælger
> Carina E

Jeg valgte Carina og Stc. det giver samme resultat når jeg søger hos
forhandlere -
Ved privat søgning er der en 94'er til 40K der har gået 315000Km -
den kan måske handles ned til de 35......

Fra : Mogens

Dato : 01-05-05 09:47

On Sun, 1 May 2005 10:43:41 +0200, "Brian Sørup"

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=631450&page=4
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=635556&page=5

Fra : Peter Weis

Dato : 01-05-05 12:53

Mogens wrote:

> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=631450&page=4
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=635556&page=5

I de årgange skal de checkes for rust, bl.a. i fjedertårnene bagtil.

mvh
Peter