Touareg Van og motor varianter ???
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 30-04-05 16:40

Hejsa, min fader ser efter en afløser til sin pajero sport, og jeg er så
godt i gang med at kigge efter en sådan , kan det virkelig passe at man kun
kan få VW Touareg med 4.2 V8 bensin og den fede men noget dyre 5.0 V10 ?
Kan den ikke købes med 2.5 TDI R5, og 3.0 TDI V6 som den kan på hvide plader
?
kan ikke finde en sådan på deres side ?
Håber på lidt hjælp :)

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Mogens

Dato : 30-04-05 19:27

On Sat, 30 Apr 2005 17:40:26 +0200, "Lars Bisgaard"
<lcbfjern@dettemail.dk> wrote:

> kan det virkelig passe, at man kun kan få VW Touareg med
> 4.2 V8 bensin og den fede men noget dyre 5.0 V10 ?

Nej...

> Kan den ikke købes med 2.5 TDI R5, og 3.0 TDI V6?

Her er en 2.5 TDI til salg:
www.biltorvet.dk/koebogsalg/mereinfo.asp?dafcarid=B205700395

Fra : Thomas

Dato : 30-04-05 19:29

> [...]
> at man kun kan få VW Touareg med 4.2 V8 bensin og den fede men noget
> dyre 5.0 V10 ? Kan den ikke købes med 2.5 TDI R5, og 3.0 TDI V6 som

Hold dig fra den "billige" diesel model - den holder ikke i hverken drivline
eller motor! Spørg Lorenzen ;) Endvidere er den MEGET langsom pga. bilens
enormt høje egenvægt.

Bilen er ellers rigtig fed at køre i - god kvalitetsfornemmelse og man
sidder dejligt højt. Den ser også ret godt ud!

--
Thomas Krath

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 30-04-05 20:22

> [...]
>
> Bilen er ellers rigtig fed at køre i - god kvalitetsfornemmelse og man
> sidder dejligt højt. Den ser også ret godt ud!

Hmm Tak til både Mogens og Thomas, men det skal ikke være en brugt, den
skal være sprit ny, og mht. den billige diesel, hvor er der noget
dukomenteret info om at den ikke holder og er der samme problemer med 3.0
'ern ?
Med hensyn til at du skriver den er meget langsom så er det vel relativ...
nu taget i sammenligning med at min faders pajero sport kun har 115 hk ?

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Thomas

Dato : 30-04-05 21:49

> [...]
> den skal være sprit ny, og mht. den billige diesel, hvor er der noget
> dukomenteret info om at den ikke holder og er der samme problemer med

Det er Lorenzens erfaringer - motor og gearkasse skiftet (dog på garantien)
inden 30.000 km samt konstant problemer med den med en masse småting - eks.
mener jeg at forlygtepærerne sprænger og de kan kun skiftes ved at afmontere
hele frontkofangeren og lygten (koster ca. 2 tkr. på aut. værksted).

> Med hensyn til at du skriver den er meget langsom så er det vel
> relativ... nu taget i sammenligning med at min faders pajero sport
> kun har 115 hk ?

Bilen er ikke særlig hurtig i acelleration over 110 kmt m. den "lille"
diesel motor.

--
Thomas Krath

Fra : roald.poulsen@gmail.~

Dato : 01-05-05 16:55

> mener jeg at forlygtepærerne sprænger og de kan kun skiftes ved at
afmontere
> hele frontkofangeren og lygten (koster ca. 2 tkr. på aut.
værksted).

lol, på porsche cayenne drejer man blot et håndtag/nøgle af en art
også popper hele lygten ud. Jeg så det på et porsche værksted, tog
et par min...