/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Chiptuning af 2.0 HDi 110hk
Fra : Ole Frederiksen


Dato : 30-04-05 10:16

Hej folkens

Jeg overvejer at chiptune min Xantia 2.0 HDi. Hvad er jeres erfaringer med
Chiptuning af PSA´s 20.0 HDi med 110hk?

Jeg kan se de fleste firma´er lover 130-145hk og et moment i omegnen af
290-300nM. Nogen gør det med boks andre med omprogramering. Priserne er
stort set de samme.
Er en total omprogramering ikke at fortrække frem for en boks der "bare"
hæver trykket i rail´en eller forlænger indsprøjtningstiden?

Min holdning er at det med almindelig rolig hverdagskørsel ikke må gå ud
over brændstoføkonomien, Jeg vil selvfølgelig gerne have så meget kraft for
pengende som muligt, den skal ikke indhylde landskabet i sort røg ved en
hver opstart.

Der er så mange firmaer der tilbyder chiptuning nogen nok mere seriøse end
andre. Hvem har i gode erfaringer med? Gerne nogen der kan levere beviset på
et rullefelt.
Helst vest for storebælt

Jeg har selv haft kig på bl.a.:

http://www.rh-motorsport.dk/
http://www.turbochip.dk/
http://www.sancodk.dk/
http://www.superchips.dk/ underfirme til http://www.dot-e.dk/


Hilsen Ole Frederiksen




 
 
Kim (30-04-2005)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 30-04-05 12:58


"Ole Frederiksen" <baltzer@_FJERN_DETTE_mail-online.dk> skrev i en
meddelelse news:42734cb9$0$22994$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej folkens
>
> Jeg overvejer at chiptune min Xantia 2.0 HDi. Hvad er jeres erfaringer med
> Chiptuning af PSA´s 20.0 HDi med 110hk?
>
> Jeg kan se de fleste firma´er lover 130-145hk og et moment i omegnen af
> 290-300nM. Nogen gør det med boks andre med omprogramering. Priserne er
> stort set de samme.
> Er en total omprogramering ikke at fortrække frem for en boks der "bare"
> hæver trykket i rail´en eller forlænger indsprøjtningstiden?
>
> Min holdning er at det med almindelig rolig hverdagskørsel ikke må gå ud
> over brændstoføkonomien, Jeg vil selvfølgelig gerne have så meget kraft
> for pengende som muligt, den skal ikke indhylde landskabet i sort røg ved
> en hver opstart.
>
> Der er så mange firmaer der tilbyder chiptuning nogen nok mere seriøse end
> andre. Hvem har i gode erfaringer med? Gerne nogen der kan levere beviset
> på et rullefelt.
> Helst vest for storebælt
>
> Jeg har selv haft kig på bl.a.:
>
> http://www.rh-motorsport.dk/
> http://www.turbochip.dk/
> http://www.sancodk.dk/
> http://www.superchips.dk/ underfirme til http://www.dot-e.dk/
>
>
> Hilsen Ole Frederiksen

RH motorsport har chippet min bil og jeg ved at det dur det de laver
Mvh. Kim



Thomas (30-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 30-04-05 19:35

> Der er så mange firmaer der tilbyder chiptuning nogen nok mere
> seriøse end andre. Hvem har i gode erfaringer med? Gerne nogen der
> kan levere beviset på et rullefelt.
> Helst vest for storebælt
>
> Jeg har selv haft kig på bl.a.:
>
> http://www.rh-motorsport.dk/
> http://www.turbochip.dk/
> http://www.sancodk.dk/
> http://www.superchips.dk/ underfirme til http://www.dot-e.dk/
>
>
> Hilsen Ole Frederiksen

Hej Ole,

du skal helt sikkert forbi Landberg - http://www.bokstuning.dk/ - han
skriver også i denne NG. Iflg. ejerne fra http://www.hi-speed.dk/ er
Landberg eller RH Motorsport det eneste rigtige til din bil. Jeg mindes
også at du kan låne en boks hos Landberg i en given periode - er du
utilfreds, leverer du den blot tilbage. Når din bil skal til service eller
bilsyn, klikker du blot boksen af - så er der ingen problemer med garanti
eller syn.

--
Thomas Krath



Ole Frederiksen (30-04-2005)
Kommentar
Fra : Ole Frederiksen


Dato : 30-04-05 21:17


"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message
news:4273cfd3$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...


>> http://www.rh-motorsport.dk/
>> http://www.turbochip.dk/
>> http://www.sancodk.dk/
>> http://www.superchips.dk/ underfirme til http://www.dot-e.dk/
>>
>>
>> Hilsen Ole Frederiksen
>
> Hej Ole,
>
> du skal helt sikkert forbi Landberg - http://www.bokstuning.dk/ - han

Hej Thomas. Tak for dit svar.

Jeg var lige inde hos Landberg og kigge. Der var bl.a. beretninger fra
kunder. En af dem skriver:

"Jeg har nu kørt lidt over 14.000 km med boksen monteret på min Citroen
Xsara HDi 110 HK. Jeg må siges at være meget tilfreds med boksen. Nu har jeg
for nylig justeret boksen op på max. indstilling og forbruget er faldet fra
ca. 5,7-5,9 til ca. 5,2 - 5,5. Det nedsatte forbrug ses meget tydeligt under
motorvejshastighed. Her sparer jeg nu små 10%. Meget imponerende. Jeg har
ingen problemer oplevet med at motoren går i fejlkode eller at bilen skulle
ryge med end i alm. indstilling."

Kan man ikke forstille sig at man ved at snyde motoren ved at forlænge
indprøjtningstid eller trykket i railen, så snyder økonomimåleren. Hvis den
tror dysen er åben i 10 ms og den i virkeligheden er åben i 11ms, så bruger
den jo på papiret mindre diesel uden at det forholder sig sådan i praksis.

M.v.h. Ole Frederiksen



Thomas (30-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 30-04-05 21:51

> Kan man ikke forstille sig at man ved at snyde motoren ved at forlænge
> indprøjtningstid eller trykket i railen, så snyder økonomimåleren.
> Hvis den tror dysen er åben i 10 ms og den i virkeligheden er åben i
> 11ms, så bruger den jo på papiret mindre diesel uden at det forholder
> sig sådan i praksis.

Målingerne gælder også i praksis dvs. målt på kørte km ifht. liter tanket.
Peter GC fra denne NG kører m. boksen i sin Xantia (m. samme motor mener
jeg) og er ganske tilfreds.

--
Thomas Krath



Peter (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 24-05-05 22:14

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4273efc7$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

[klip]

> Målingerne gælder også i praksis dvs. målt på kørte km ifht. liter tanket.
> Peter GC fra denne NG kører m. boksen i sin Xantia (m. samme motor mener
> jeg) og er ganske tilfreds.

Bedre sent end aldrig. Jeg er herreglad for min box på Xantia'n. Meget
praktisk den kan pilles af hvis der er problemer eller ved syn.

Skriv endelig hvis du har flere spørgsmål, Ole altså

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Peter Weis (01-05-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 01-05-05 09:14

Ole Frederiksen wrote:

> Kan man ikke forstille sig at man ved at snyde motoren ved at forlænge
> indprøjtningstid eller trykket i railen, så snyder økonomimåleren. Hvis den
> tror dysen er åben i 10 ms og den i virkeligheden er åben i 11ms, så bruger
> den jo på papiret mindre diesel uden at det forholder sig sådan i praksis.

Det er i hvert fald min oplevelse med en HDi 90 Hk i en Picasso.
Økonomi-måleren viser imidlertid meget pænere resultater med boks end
uden boks, især ved motorvejshastigheder. I nogle tilfælde har den endda
vist at økonomien blev bedre når farten blev sat op.

I realiteten er økonomien uforandret efter at jeg fik sat boks på, med
mindre altså jeg begynder at køre hårdt. Vi ser meget større udsving som
følge af forskellige kørselsmønstre (kortere eller længere til arbejde,
mere eller mindre elastik-kørsel på motorvejen).

mvh
Peter

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste