"skjold" nedenunder bilen.
Fra : Jasper Norman

Dato : 29-04-05 23:45

Hej.

Jeg har haft en tvivlsom mekaniker til at skifte olie + filter på min Seat
Toledo TDi. Der sidder et beskyttelsesskjold nedenunder motoren, som han
åbenbart var nødt til at fjerne for at skifte filteret. Dette fik han ikke
sat ordenlift på igen, med det resultat, at det nu er flækket, og skraber
hen ad jorden, hver gang der kommer en lille ujævnhed på vejen.

Eftersom det er totalt smadret, kunne jeg godt tænke mig at høre, om nogen
har en idé til, hvor jeg finder et nyt? VW og Seat kan naturligvis skaffe
det, men garanteret til en pebret pris. Men kan man overhovedet få sådan
noget hos nogle af "de andre"? Jeg har kigget hos Højer, og der er intet at
hente der...

Jeg sidder med sveddryppende hænder og frygter prisen... hvad kan jeg
forvente? Det er jo trods alt bare en plastic "kappe"

Mvh

Jasper

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-04-05 05:24

"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

Der sidder et beskyttelsesskjold nedenunder motoren, som han
> åbenbart var nødt til at fjerne for at skifte filteret. Dette fik han ikke
> sat ordenlift på igen,

Det sidder i nogle metal-clips som ruster væk, så han er lidt undskyldt. Når
man køre til aut. service bliver de bare udsk. og skrevet på regningen som
"diverse" ;), da jeg "så lyset" og holdte op med det pjat, lavede jeg mine
egne i galvaniseret/rustfrit :)).

Jeg har kigget hos Højer, og der er intet at
> hente der...

Det er jo ikke en normal forbrugsvare, så det kan man ikke forvente :). Men
prøv en "hugger" evt. dataophug.dk, ham mekanikeren kan han ikke hjælpe?.

Fra : Jens Lundtofte

Dato : 30-04-05 07:31

> [...]
> sat ordenlift på igen, med det resultat, at det nu er flækket, og skraber
> hen ad jorden, hver gang der kommer en lille ujævnhed på vejen.

Jeg vil da mene det er mekanikerens problem, han burde have været opmærksom
på at det ikke var monteret rigtigt igen. Hvis dette skyldes clips der er
rusten, så
burde han have gjort dig opmærksomhed på dette og evt. undlade at montere
skjoldet indtil der er kommet nye clips på.
/Jens