/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
ABS Lampen på en Galant 91 lyste..
Fra : H.S.


Dato : 29-04-05 08:47

Her til morgen begyndte ABS lampen på min galant fra 91 at lyse da jeg kørte
på motorvejen.

Jeg kiggede i manualen til bilen, og læste at man skulle stoppe motoren og
starten den igen, hvis lampen ikke begyndte at lyse igen efter man havde
kørte et stykke tid, så var der ingen fejl.

Nu undrer jeg mig lidt over at bilen melder fejl, men at der ingen fejl er ?

Jeg frygtede jo strakts for nye abs følere (2500 kr stykket) - men efter at
have stoppen motoren og startet den igen, + kørt 1-2 kilometer - har lampen
ikke lyst igen.
- Kan man så regne med at det var noget 'forbigående' ?

--
--
Henrik



 
 
Klaus D. Mikkelsen (29-04-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 29-04-05 08:55

"H.S." skriver:
>
> Jeg frygtede jo strakts for nye abs følere (2500 kr stykket)

2500 kr stykket !! For vildt mand.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian S Jensen (29-04-2005)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 29-04-05 09:19


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4271E86A.40E10281@du.kan.finde.den...
> "H.S." skriver:
>>
>> Jeg frygtede jo strakts for nye abs følere (2500 kr stykket)
>
> 2500 kr stykket !! For vildt mand.
>
>
> Klaus
> --

Godt man kører tysk - for det første går ABSén ikke i stykker i
samme stil og skulle det endelig være, så koster det en brøkdel
(har jeg hørt - har aldrig prøvet det

Der burde være en lov der forbød at tage sig så godt betalt

Mvh.
Brian S Jensen



Klaus D. Mikkelsen (29-04-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 29-04-05 09:31

Brian S Jensen skriver:
>
> Godt man kører tysk - for det første går ABSén ikke i stykker i
> samme stil og skulle det endelig være, så koster det en brøkdel
> (har jeg hørt - har aldrig prøvet det

Det er vi så nogen der har.....
Men så fik man så bygget et ODB-II interface (se evt min hjemmeside



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Carsten Petersen (29-04-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Petersen


Dato : 29-04-05 09:59


"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
news:4271e690$0$79466$14726298@news.sunsite.dk...
> Her til morgen begyndte ABS lampen på min galant fra 91 at lyse da jeg
kørte
> på motorvejen.
>
> Jeg kiggede i manualen til bilen, og læste at man skulle stoppe motoren og
> starten den igen, hvis lampen ikke begyndte at lyse igen efter man havde
> kørte et stykke tid, så var der ingen fejl.
>
> Nu undrer jeg mig lidt over at bilen melder fejl, men at der ingen fejl er
?
>
> Jeg frygtede jo strakts for nye abs følere (2500 kr stykket) - men efter
at
> have stoppen motoren og startet den igen, + kørt 1-2 kilometer - har
lampen
> ikke lyst igen.
> - Kan man så regne med at det var noget 'forbigående' ?

Tag det helt roligt, hvis ikke den lyser igen. Kørte du meget hurtigt da
fejlen opstod? Jeg har selv observeret fænomenet da jeg kørte Galant, men
kun ved hurtig kørsel. Præcis når speedometernålen ramte 212 km/t tændte
lampen, simpelthen fordi føleren ikke kunne nå at "tælle" signalerne fra
kransen. Dødirriterende, men man kan vænne sig til det.
Så hvis problemet er opstået ved lavere hastighed tror jeg løsningen er at
rengøre føleren og kransen, samt kontrollere afstanden imellem disse.


--
Mvh
Carsten

Endnu en udgydelse fra CP's PC!



H.S. (29-04-2005)
Kommentar
Fra : H.S.


Dato : 29-04-05 12:05

"Carsten Petersen" <carsten@newmail.dk> skrev i en meddelelse
news:4271f793$0$265$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>. Kørte du meget hurtigt da
> fejlen opstod?

Nøh.. 'kun' 130 ....

Nu må vi se når jeg skal samme vej tilbage senere i dag, om fejlen opstår
lige ved den hastighed...
Hvis fejlen KUN opstår ved en bestemt hastighed - er det så IKKE føleren der
er defekt.



H.S. (03-05-2005)
Kommentar
Fra : H.S.


Dato : 03-05-05 14:57

"Carsten Petersen" <carsten@newmail.dk> skrev i en meddelelse
news:4271f793$0$265$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Tag det helt roligt, hvis ikke den lyser igen. Kørte du meget hurtigt da
> fejlen opstod? Jeg har selv observeret fænomenet da jeg kørte Galant, men
> kun ved hurtig kørsel. Præcis når speedometernålen ramte 212 km/t tændte
> lampen, simpelthen fordi føleren ikke kunne nå at "tælle" signalerne fra
> kransen. Dødirriterende, men man kan vænne sig til det.
> Så hvis problemet er opstået ved lavere hastighed tror jeg løsningen er at
> rengøre føleren og kransen, samt kontrollere afstanden imellem disse.
>
>
hmm nu har ABS lampen lyst to gang siden... Det er meget spontant hvornår
den lyser, der går typisk et par dage imellem. De 3 gange den har lyst nu,
har godt nok været på motorvejen alle gangene - men ikke ved en bestemt
hastighed, og der er da også kørt hurtigere uden at den har begyndt at lyse.

Er løsningen stadig hvad du foreslår ?



STIG RASMUSSEN (03-05-2005)
Kommentar
Fra : STIG RASMUSSEN


Dato : 03-05-05 15:35

min tidl mondeo gjorde det samme, løs forbindelse
"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
news:42778335$0$79459$14726298@news.sunsite.dk...
> "Carsten Petersen" <carsten@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4271f793$0$265$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Tag det helt roligt, hvis ikke den lyser igen. Kørte du meget hurtigt da
>> fejlen opstod? Jeg har selv observeret fænomenet da jeg kørte Galant, men
>> kun ved hurtig kørsel. Præcis når speedometernålen ramte 212 km/t tændte
>> lampen, simpelthen fordi føleren ikke kunne nå at "tælle" signalerne fra
>> kransen. Dødirriterende, men man kan vænne sig til det.
>> Så hvis problemet er opstået ved lavere hastighed tror jeg løsningen er
>> at
>> rengøre føleren og kransen, samt kontrollere afstanden imellem disse.
>>
>>
> hmm nu har ABS lampen lyst to gang siden... Det er meget spontant hvornår
> den lyser, der går typisk et par dage imellem. De 3 gange den har lyst nu,
> har godt nok været på motorvejen alle gangene - men ikke ved en bestemt
> hastighed, og der er da også kørt hurtigere uden at den har begyndt at
> lyse.
>
> Er løsningen stadig hvad du foreslår ?
>
>



Per O. (29-04-2005)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 29-04-05 10:11

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
news:4271e690$0$79466$14726298@news.sunsite.dk...
> Her til morgen begyndte ABS lampen på min galant fra 91 at lyse da jeg
> kørte
> på motorvejen.
>
> Jeg kiggede i manualen til bilen, og læste at man skulle stoppe motoren og
> starten den igen, hvis lampen ikke begyndte at lyse igen efter man havde
> kørte et stykke tid, så var der ingen fejl.
>
> Nu undrer jeg mig lidt over at bilen melder fejl, men at der ingen fejl er
> ?
>
> Jeg frygtede jo strakts for nye abs følere (2500 kr stykket) - men efter
> at
> have stoppen motoren og startet den igen, + kørt 1-2 kilometer - har
> lampen
> ikke lyst igen.
> - Kan man så regne med at det var noget 'forbigående' ?

jeg havde engang samme problem på min Galant GTI fra '92. Det betød ikke
noget .. hvis du oplever at bremserne begynder at 'brumme' når du bremser
blidt, kan føleren være defekt, selv om lampen ikke lyser.
Jeg skiftede GTI'en ud fordi den kostede en bondegård at købe stumper til ..
den var endnu dyrere i stumper end resten af modelserien. For ni år siden
kostede en plade til at sætte over manifolden næsten 1400kr, og det var bare
en metalplade som var bøjet og havde fået boret at par huller!
Reservedelspriserne til de biler var bare grotesk dyre. i 1995 fik jeg
skiftet følgende: 2 skiver foran, et sæt bremseklodser foran, et mellemrør
til udstødning (uden potte) og prisen = 5500kr gys!! 5500 var også en
slags penge i 1995!!
Jeg er glad for min Ford C-Max .. den har foreløbig ikke været på værksted
indenfor de første 26.000km. Kun et serviceeftersyn og intet andet .. se det
kører!!

Per O.
www.skaldepande.dk



H.S. (29-04-2005)
Kommentar
Fra : H.S.


Dato : 29-04-05 12:09

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
news:cfc88$4271fa14$3e3d9995$21255@news.arrownet.dk...
> jeg havde engang samme problem på min Galant GTI fra '92. Det betød ikke
> noget .. hvis du oplever at bremserne begynder at 'brumme' når du bremser
> blidt, kan føleren være defekt, selv om lampen ikke lyser.
> Jeg skiftede GTI'en ud fordi den kostede en bondegård at købe stumper til
...
> den var endnu dyrere i stumper end resten af modelserien. For ni år siden
> kostede en plade til at sætte over manifolden næsten 1400kr, og det var
bare
> en metalplade som var bøjet og havde fået boret at par huller!
> Reservedelspriserne til de biler var bare grotesk dyre. i 1995 fik jeg
> skiftet følgende: 2 skiver foran, et sæt bremseklodser foran, et mellemrør
> til udstødning (uden potte) og prisen = 5500kr gys!! 5500 var også en
> slags penge i 1995!!
> Jeg er glad for min Ford C-Max .. den har foreløbig ikke været på værksted
> indenfor de første 26.000km. Kun et serviceeftersyn og intet andet .. se
det
> kører!!
>
Priserne er nu ikke så voldsomme længere - men der er stadig nogle enkelte
dele til galanten som bare er UHYRLIGE hvis man køber den originalt.
Herunder Lambda sonde (mitsubishi 2700 kr / t-hansen 800 kr) -



Robert Eriksen (29-04-2005)
Kommentar
Fra : Robert Eriksen


Dato : 29-04-05 13:51



H.S. wrote:
> "Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
> news:cfc88$4271fa14$3e3d9995$21255@news.arrownet.dk...
>
>>jeg havde engang samme problem på min Galant GTI fra '92. Det betød ikke
>>noget .. hvis du oplever at bremserne begynder at 'brumme' når du bremser
>>blidt, kan føleren være defekt, selv om lampen ikke lyser.
>>Jeg skiftede GTI'en ud fordi den kostede en bondegård at købe stumper til


>
> Priserne er nu ikke så voldsomme længere - men der er stadig nogle enkelte
> dele til galanten som bare er UHYRLIGE hvis man køber den originalt.
> Herunder Lambda sonde (mitsubishi 2700 kr / t-hansen 800 kr) -

De original dele jeg har købt til min Galant '91 har nu været godt oppe
og vende.

Forrør (eller hedder det flexrør? det mellem katten og manifold) til
udstødningen gav jeg 3000kr for, med medarbejderrabat via en der kendte
en der kendte en der kendte en.

Til sidste syn mente de ABS skulle virke på den. Det var en defekt ABS
blok. Nypris hos Mitsubishi 6000kr + moms (ifølge den mekaniker der
skruede i den Han var også tidligere Mitsubishi ansat). Hos en hugger
kunne den heldigvis erhverves for 2500 inkl. moms.

40A sikring til forlygterne. 100kr stykket(!!!!) hos Mitsubishi.
50kr for en uoriginal hos Carstyle, eller hvad den nu hedder den biks i
Glostrup.


Mitsubishi priser er vanvittige!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408626
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste