Køb af 2-3 år gl. Octavia 1,9 TDI stc. Ska~
Fra : JS

Dato : 28-04-05 21:36

Jeg skal være med til at finde et pragteksemplar af ovenstående i nær
fremtid.
Hvad skal vi være opmærksomme på?
Hvad skal vi især se efter?
Hvad skal vi spørge til?
Hvilke 1,9 TDI-varianter findes der egentlig?
- Er 1,9 TDI PD den nyste af dem eller er der kun én motortype i årgangene
2002-2004?
- De findes med 90, 110 og 130 Hk, er det ikke korrekt?

Håber på svar
JS

Fra : JS

Dato : 29-04-05 14:18

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2002-2004?
> - De findes med 90, 110 og 130 Hk, er det ikke korrekt?

Er der virkelig ingen fejl på sådan en Octavia eller er der ingen
octavia-ejere herinde?

Fra : Kim Kristensen

Dato : 29-04-05 14:34

> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Er der virkelig ingen fejl på sådan en Octavia eller er der ingen
> octavia-ejere herinde?

Det kan jo også tænkes at listen er så lang at de stadig arbejder på den,
men jeg tror nu din første kommentar er tættere på sandheden.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Robert Eriksen

Dato : 29-04-05 14:55

JS wrote:
> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der virkelig ingen fejl på sådan en Octavia eller er der ingen
> octavia-ejere herinde?

Se evt. lidt på
http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt_modeller.asp?BilmodelId=261

Der er 3 indlæg om 2002-2004 modeller... ikke læsning der ville gøre mig
specielt bange.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 29-04-05 16:01

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:42723421$0$662$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Er der virkelig ingen fejl på sådan en Octavia eller er der ingen octavia-ejere herinde?

Jeg har en 2002 tdi. Jeg er anden ejer, men jeg har alle værksteds-
kvitteringer fra den tidligere ejer. Der er ikke nogen regninger
for værkstedsbesøg udover forrudeskift og alm. service.
Bilen har pt. kørt 133kkm - jeg har kørt de sidste ca. 18000
og har ingen problemer oplevet. For god ordens skyld bør
jeg nok nævne at det er en hb og ikke en st.car.

Hvilke motorer man kan finde i de forskellige årgange har
jeg ikke rigtig styr på, men min er en 90hk uden PD.

/Jakob

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-04-05 17:49

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:42723421$0$662

> Er der virkelig ingen fejl på sådan en Octavia eller er der ingen
> octavia-ejere herinde?

Flere, men som du antyder, er det en rimelig stabil bil uden de stor
problemer. Den deler unoder med resten af VAG-stalden, bla. mht til en
luftmassemåler og en temp.sensor som "kløjs i det". De er ikke noget som du
kan checke før købet, og koster heller ikke alverden, 10-1100- tilsammen.
Jeg tror ikke at man i DK. kunne købe en Octi.I. med PD.-teknologi, correct
me if I'am wrong, så du har 90 og 110hk. at vælge imellem:). Forskellen er
om turboen har variabel geometri, den lille har ikke. Velkommen i klubben
:).

Fra : Claus

Dato : 30-04-05 17:17

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

God ide.

At værditabet er meget, meget lille de første 3-4 år, så i skal kigge jer
godt for og overveje nøje om ikke det skulle være en fabriksny i stedet. Jeg
købte min TDi combi (90 hk) til 250.000 inkl. metallak, aft. træk og
leveringsomk. Som skrevet i et andet svar bliver de brugte revet væk, så
folk er tilsyneladende klar til at betale prisen og det gør det svært at
forhandle om prisen.
Og duften af ny bil er alså unik. (Kan du stadig huske da du var 16 år og
pigen var jomfru....)

Bilens eneste regulære svage punkt er den knebne plads på bagsædet, men det
har i formentlig allerede affundet jer med ?

Long-life service blev indført ult. 2001 og medfører at der kan køres op til
50.000 km / 2 år mellem service. Om det er en fordel eller ulempe for jer må
i selv gøre op.

Jo det er rigtigt. 90 og 110 er den "gamle" TDi. 130 er en nyere version med
PD. Personligt synes jeg at man sagtens kan leve med 90 hk især fordi
prisforskellen op til 110/130 er stor.

> Er der virkelig ingen fejl på sådan en Octavia eller er der ingen
> octavia-ejere herinde?

Tja min er nu 10 mdr. og 25kkm gammel og indtil nu har den bare kørt og kørt
og kørt og kørt....... Tidligere biler (Fiat og Renault) har skullet på
værksted 3-4 gange inden for det første år for at få rettet diverse
børnesygdomme.

Vh. Claus

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 29-04-05 17:04

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg skal være med til at finde et pragteksemplar af ovenstående i nær
> Håber på svar

Den gamle har en 2002er, 90 hk TDI, stc - har pt. tilbagelagt 80k km. Bilen
har ikke haft én eneste skavank! - Kun udgifter til service.

\Mandal

Fra : Lars [6710]

Dato : 29-04-05 23:04

JS wrote:
> [...]
> 2002-2004?
> - De findes med 90, 110 og 130 Hk, er det ikke korrekt?

DEt er vist først her i den nye OCtavia at PD motorerne er blevet
indført. Før var der enten 90 eller 110 HK.

Jeg er i gang med Octavia TDI 90 HK nr 2.
Den første (H/B) købte jeg fra ny april 2002 og kørte 98000 km i inden
den blev solgt med minimal afskrivning for at år siden.
Nu har jeg en tilsvarende TDI (også købt ny) dog i Combi version der
idag rundede 46000 km.

den første var til service ved 50000 km og blev solgt inden andet
service. Den jeg har nu har IKKE været til service endnu.

De har begge kørt 17 - 18 km/l ved blandet lande- og motorvejskørsel (
90 - 130 km/t)
Den ku' da godt bruge lidt mere power, men det kan jo klares med en box

Bortset fra at bilen har de samme bremse problemer i fugtigt vinter vejr
som Passat'erne har haft (læs: tæt på bremssesvigt hvis man ikke lige
varmer skiverne en gang i mellem !!!) , så er det den bedste bil jeg har
haft
(Tidligere sammenlignelige biler: Pug 406 1.8 og Gluf IV TDI )

Jeg ville spørge lidt til om service er overholdt, da du så kan overtage
Skoda's livsvarige mobilitetsgaranti ( Forudsat at du selvfølgelig
overholder service)

mvh

Lars

Fra : Henning

Dato : 30-04-05 08:14

On Thu, 28 Apr 2005 22:36:09 +0200, "JS" <js_539@hotmail.com> wrote:

>Jeg skal være med til at finde et pragteksemplar af ovenstående i nær
>fremtid.
>Hvad skal vi være opmærksomme på?

Det største problem er nok at finde en Alle nyere dieselbiler rives
væk næsten før de er sat til salg!

Henning
hsb(at)image.dk