Automatgearkasse olie ?
Fra : Ukendt

Dato : 28-04-05 20:55

Hejsa Alle

Min Bimmer er begyndt at misse gear, så mig ud i motorrummet, og ganske
rigtigt, niveauet var under minimum :o/

Nå men det må jeg jo ordne imorgen, manualen siger at den skal ha dexron II
olie.. MEN..

Er der forskel på kvaliteten, dexron II er vel Dexron II ?

Hos BMW koster det nok 100,- literen
Hos Hoyer koster det 50,- Literen
Hos Biltema koster det 25,- Literen !!!

Og dexron II er vel Dexron II eller hvad siger i ?

Skal lige siges at der skal bruges 3 liter, jeg skifter den nu jeg er
igang...

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-05 21:39

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og dexron II er vel Dexron II eller hvad siger i ?
>
> Skal lige siges at der skal bruges 3 liter, jeg skifter den nu jeg er

3 L det var ellers ikke ret meget, er du sikker på at det kun er 3L ?
Det vigstigste at at du vælger den rigtige viskositet.

--
Tom

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-04-05 14:36

> Og dexron II er vel Dexron II eller hvad siger i ?

Tja, motorolie 10w40 er 10w40?
Der er forskel, man kan både få syntetisk og ikke syntetisk osv. Om
prisforskellen så er ens med kvaliteten ved jeg ikke.

Niels

Fra : Henrik B.

Dato : 29-04-05 15:06

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, motorolie 10w40 er 10w40?

Nej, det er det så ikke....

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-05 16:00

> Tja, motorolie 10w40 er 10w40?
> Der er forskel, man kan både få syntetisk og ikke syntetisk osv. Om
> prisforskellen så er ens med kvaliteten ved jeg ikke.

og motorolie er IKKE gearkasseolie

--
Tom

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-04-05 16:36

> og motorolie er IKKE gearkasseolie

Det var en sammenligning.
At sige at dexron II olie er det samme som dexron II, svarer til at sige at
alt motorolie også er ens.
Det var ikke et forslag om at hælde 10w40 på.

Niels