Passat TDI 1,9 110 HK 1999
Fra : JorgenJ

Dato : 28-04-05 11:46

Jeg er blevet tilbudt ovennævnte bil, den har kørt lidt mere end 200000 km.
Hvad skal man passe på? Den har soltag og vinterdæk, men ikke A/C. Hvor bør
prisen ligge? Jeg forestiller mig omkring Kr 150000
Mvh Jørgen J

Fra : David Bjergsø

Dato : 28-04-05 12:44

"JorgenJ" <jorgenj@dontthinksotdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> km. Hvad skal man passe på? Den har soltag og vinterdæk, men ikke A/C.
> Hvor bør prisen ligge? Jeg forestiller mig omkring Kr 150000

Jeg ville slå til til den pris .... men det gjorde jeg jo så også i går ..
det var dog en 1.8 benzin version fra '98, st car .... får den i morgen, og
glææææææææææder mig
139.900,- var prisen i øvrigt .. samme kilometerantal

Sørg lige for at få skiftet tandremmen, det er dyrt at få gjort og mega
besværligt .. hele fronten skal af, i hvertfald på benzin udgaven...

/David

Fra : Jake

Dato : 28-04-05 12:57

David Bjergsø wrote:
> Sørg lige for at få skiftet tandremmen, det er dyrt at få gjort og mega
> besværligt .. hele fronten skal af, i hvertfald på benzin udgaven...

Tsk, Tsk Det er da kun tyskere, der kan finde på at konstruere biler på
den fjollede måde (Dukker sig)

/Jake

Fra : Kim Andersen

Dato : 28-04-05 13:40

> Tsk, Tsk Det er da kun tyskere, der kan finde på at konstruere biler på
> den fjollede måde (Dukker sig)

Franske biler har det også sjovt

/Kim

Fra : Jake

Dato : 28-04-05 15:41

Kim Andersen wrote:
> Franske biler har det også sjovt

nej nej! Franske biler er sjove at køre!!! det er noget helt andet

/Jake

Fra : Brian

Dato : 28-04-05 16:14

Hejsa!

Jake skrev:

> nej nej! Franske biler er sjove at køre!!! det er noget helt andet

Du kalder det sjov, jeg kalder det...hmmm.... spændende

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-04-05 18:56

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Du kalder det sjov, jeg kalder det...hmmm.... spændende

Jeg vil kalde det udfordrerne: Udfordrerne for fantasien, gæt den næste fejl
= udfordrerne for nerverne, hvornår kommer den, og ikke mindst udfordrerne
for økonomien ;))).

Fra : Jake

Dato : 29-04-05 17:01

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Jeg vil kalde det udfordrerne: Udfordrerne for fantasien, gæt den næste fejl
> = udfordrerne for nerverne, hvornår kommer den, og ikke mindst udfordrerne
> for økonomien ;))).

*LOL*
Hvis der ikke skal mere til at udfordre din fantasi er jeg imponeret.
Lad os nu se noget statistik fra en seriøs kilde, der underbygger
påstandene om at franske biler går mere i stykker end andre biler i
tilsvarende stand/alder

/Jake

Fra : Brian

Dato : 29-04-05 17:44

Hejsa!

Jake skrev:

> Hvis der ikke skal mere til at udfordre din fantasi er jeg imponeret.

Man vænner sig hurtigt til tyske biler

> Lad os nu se noget statistik fra en seriøs kilde, der underbygger
> påstandene om at franske biler går mere i stykker end andre biler i
> tilsvarende stand/alder

For ikke længe siden blev der postet noget fra en svensk undersøgelse.
Der lå lutter franske (PSA) biler i top....

Men hvem afgør om dét er en seriøs kilde ? Dig ?

/Brian

Fra : Jake

Dato : 02-05-05 12:08

Brian wrote:
> Man vænner sig hurtigt til tyske biler

og hvor hurtigt de ruster . Min forrige bil, der var en Opel rustede
hurtigere end en formel1 bil kunne rende

> For ikke længe siden blev der postet noget fra en svensk undersøgelse.
> Der lå lutter franske (PSA) biler i top....

er det den her du refererer til:
http://www3.lansforsakringar.se/NR/rdonlyres/ewqei32o5cgtnghrzsflab7vtgvb4xrwmjjbher5g5xk2emvw34kqq7e3dcdmt7bfsvyuv7jsawutgzyzlbd5de2euf/maskinskaderapport_ny.pdf

I så fald skal du pudse læsebrillen, eller genopfriske dit svenskkursus.
Her står tydeligt at læse at PSA biler klarer sig bedre end:
Opel, Audi, VW, BMW, Mercedes

> Men hvem afgør om dét er en seriøs kilde ? Dig ?

Nemlig ja

> /Brian

/Jake

"Det største problem med tyske biler er at de er så røvkedelige at man
falder i søvn bag rattet".

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-04-05 17:54

"Jake" <jake@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Lad os nu se noget statistik fra en seriøs kilde, der underbygger
> påstandene om at franske biler går mere i stykker end andre biler i
> tilsvarende stand/alder

Det er nok ikke så meget mængden, eller reservedelspriserne, men de er
berygtede for deres EL.FEJL. Og de er svære at håndtere i "perlegruset" ;)).

Fra : TDN

Dato : 29-04-05 17:58

> [...]
> Lad os nu se noget statistik fra en seriøs kilde, der underbygger
> påstandene om at franske biler går mere i stykker end andre biler i

Tja, når PSA-koncernen (Citroën og Peugeot)selv melder ud at der er alt for
mange fejl på deres biler må der vel være noget om det....

Mvh
Thomas

Fra : KASO

Dato : 02-05-05 08:00

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, når PSA-koncernen (Citroën og Peugeot)selv melder ud at der er alt
for
> mange fejl på deres biler må der vel være noget om det....

Hvis du kigger nogle dage tilbage, kan du finde en post, hvor du vil se, at
VW, BMW og Mercedes også har meldt ud, at de har for mange fejl - så det må
der vel så også være noget om ...?

Fra : Jake

Dato : 02-05-05 12:38

KASO wrote:

> [...]
> VW, BMW og Mercedes også har meldt ud, at de har for mange fejl - så det må

Exactly my point!! Selvfølgeligt har PSA biler fejl, MEN de er ikke
meget værre eller bedre end de højt besungne tyskere. Til gengæld er de
sjovere at køre i og ikke nær så kedelige

/Jake

Fra : KASO

Dato : 02-05-05 08:01

> Hejsa!

> Du kalder det sjov, jeg kalder det...hmmm.... spændende
>
> /Brian

Jeg synes da, at det er mere "spændende" at køre sådan en Passat: "Gad vide,
om den vil bremse _denne_ gang?"

Fra : Christensen

Dato : 28-04-05 19:09

> Tsk, Tsk Det er da kun tyskere, der kan finde på at konstruere biler på
> den fjollede måde (Dukker sig)

Der er sgutte rem på min propel !

/f christensen
320d Touring '02

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-04-05 19:42

Hej,

On Thu, 28 Apr 2005 20:09:03 +0200, "Christensen" <ikke_nikke@nej.dk>
wrote:

>Der er sgutte rem på min propel !
>/f christensen
>320d Touring '02

Ditto..

Lars - 530dA touring '02

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-05 08:36

> Tsk, Tsk Det er da kun tyskere, der kan finde på at konstruere biler på
> den fjollede måde (Dukker sig)

Bunder nok i at motoren ligger på langs i sådan en dunk.
Det tager iøvrigt ikke mange minutter at pille fronten af bilen, den er
konstrueret til at skulle af ved store serviceeftersyn.
Og når først fronten er afmonteret er der direkte tilgang til rem og pumper,
da man ikke skal stå at rode nede ved siden af nogle vanger der går helt tæt
op til motoren.
Det er faktsik ret hurtigt at skifte tandrem og vandpumpe på en Passat.
Jeg er dog ikke i tvivl om at SMC gerne vil bilde kunderne ind at det tager
en 4-5 timer.

Svjv. er afmontering af fronten standard procedure på mange biler nu om
stunder.
På VW har det været brugt siden Golf III.

--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk

Fra : David Bjergsø

Dato : 29-04-05 09:18

> [...]
> stunder.
> På VW har det været brugt siden Golf III.

Interessant læsning .... nu ved du/i så hvem der er nødt til at pille
fronten af i weekenden ... af samme årsag som hunde slikker sig på deres
kønsdele ... fordi de kan ... ;)

Fra : T. Hartung

Dato : 28-04-05 19:38

"JorgenJ" <jorgenj@dontthinksotdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er blevet tilbudt ovennævnte bil, den har kørt lidt mere end 200000
> km. Hvad skal man passe på?

en 99'er er af den bedre årgang - tidligere kunne der være mange elektriske
fejl - men skulle være rettet fra 1999 modellerne.

Bremserne har været et problem p.g.a fugt/salt - der skulle gerne være sat
"vinger" på ved forhjulene der har til funktion at lede vandet væk fra
skiven - kan give bremsesvigt - uha det er grimt - selv med vinger kan der
ved længere tids motorvejskørsel i fugtigt vejr være lidt problemer - er
løst med den nye Passat der selv tørre skiven af nu og da ))

Manchetter bør tjekkes - tandremme på diesel er oftere (60.000 km) en på
benziner (120.000 km).

Har haft min Passat i 5 år og den har nu kørt 167.000 km og det har stort
set været helt fejlfri måtte lige skifte luftmassemåleren og et hjulleje
ellers nul problemer - samme udstødning, støddæmper o.s.v. og den køre
stadig fantastisk - og øhhhh få dig gerne en fartpilot monteret - de er
billige til sådan en vogn ca. 1.800 kr. alt incl.

Kikker selv lidt efter den nye model - Varianten kommer til efteråret - men
kan pt. næsten ikke nænne og skille mig af med min - den fejler jo intet og
køre herligt !

og øhh ikke Taxa-modeller - har hørt at de har problemer med slidte døre og
sæder alle disse ind og udstigninger er Passater ikke bygget til - man
stiger ind når man køber bilen hos forhandleren og ud igen når man sælger
den ))

God fornøjelse !
--
mvh.