Ny våbenlov i Florida
Fra : Leonard

Dato : 28-04-05 10:21

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3020554/

Hærdet spritbilist svær at stoppe
En 44-årig mand fra Næstved-området blev tirsdag dømt for
spirituskørsel og frakendt kørekortet i fem år. Få timer efter sad han
igen bag rattet, iført en brandert.

Mon det er den slags mennesker man gerne må skyde ned i Florida fordi
man føler sig truet?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Brian S Jensen

Dato : 28-04-05 10:24

> [...]
> igen bag rattet, iført en brandert.
>
> Mon det er den slags mennesker man gerne må skyde ned i Florida fordi

Ja, mon ikke ? - og kan man egentlig føler sig truet "på afstand" ??

Jeg mener, hvis nu jeg vidste hvor spritbilisten boede - kunne jeg så gå
hen og skyde ham, fordi jeg føler mig truet af hans spritkørsel når jeg
kører i nærheden af Næstved ?

Det rabler for dem "overthere" !!

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Brian S Jensen

Dato : 28-04-05 10:26

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse

....forøvrigt føler jeg mig også nogle gange truet af skattevæsenet.......

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-04-05 11:49

Brian S Jensen skriver:

> ...forøvrigt føler jeg mig også nogle gange truet af skattevæsenet.......

ROFL....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : ThomasB

Dato : 28-04-05 10:33

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det rabler for dem "overthere" !!

Det er da en udemærket lov - det sparer sikkert noget politi.

Ville du turde stjæle en taske fra en i Florida?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 28-04-05 10:37

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev....

> Ville du turde stjæle en taske fra en i Florida?

Jeg ville ikke engang turde vinke efter en taxi af frygt for at nogen
ved siden af mig ville føle sig truet.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-04-05 10:59

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> Ville du turde stjæle en taske fra en i Florida?

Ja-da!

Hvor har vedkommende mon sit våben?
Rigtigt, det ligger i tasken!

Ved nærmere eftertanke, så nej.
Der er nok andre mennesker på gaden også, medbringende deres våben.
Så svaret bliver et rungende NEJ.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Peter Weis

Dato : 28-04-05 21:34

ThomasB wrote:

> Det er da en udemærket lov - det sparer sikkert noget politi.
>
> Ville du turde stjæle en taske fra en i Florida?

Nu har det ikke meget med biler at gøre ... men, er kriminaliteten
lavere i USA and i DK?
De har jo "i mands minde" haft en mere liberal våbenlov, og en mere
liberal holdning til hvad man kan tillade sig i selvforsvar. Så hvis din
logik skulle holde, burde de have en meget lavere kriminalitet.

Peter

Fra : BJ

Dato : 28-04-05 21:46

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> liberal holdning til hvad man kan tillade sig i selvforsvar. Så hvis din
> logik skulle holde, burde de have en meget lavere kriminalitet.

Har du talt med en eks. high way patrol i Florida og set hans/hendes
våben...?

Det er en ærtebøsse i sammenligning med banditternes.

Du holdt ikke 10 minutter på natpatrulje.

--
Bjørn J.

Fra : Thomas H.

Dato : 28-04-05 11:21

> Mon det er den slags mennesker man gerne må skyde ned i Florida fordi
> man føler sig truet?

Som vi snakkede om på jobbet, så bliver en god gammeldags duel vel lovlig?
Hvis man går 10 skridt med ryggen til hinanden, og begge vender sig om med
et våben i hånden, må vinderen vel bare have skudt og dræbt i selvforsvar