Gratis førsyn
Fra : Michael Kristensen

Dato : 28-04-05 09:35

Hej NG

Så skal Poloen fra 1985 snart til syn igen. Sidste gang fik jeg et
gratis førsyn og tilbud på reperation hos superdæk, men det ser ud
til, at de ikke længere giver det tilbud.

Er der andre steder i Århus, hvor man kan få sådan et gratis førsyn?

Ville gerne have en vurdering af rust i undervognen, inden jeg bruger
penge på ny udstødning, nye dæk etc.

vh
Michael Kristensen

Fra : Jens Andersen

Dato : 28-04-05 11:31

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der andre steder i Århus, hvor man kan få sådan et gratis førsyn?
>
> Ville gerne have en vurdering af rust i undervognen, inden jeg bruger

Jeg engang læst i FDMs blad at de anbefaler at køre bilen til syn
uden at kontakte andre først så hvis du føler at bilen virker i dagligt brug
må det være OK
Bliver den kaseret har du en liste over hvad der skal laves og der bliver
således ikke lavet for meget så de 250kr til et evt. omsyn kan være givet
yderst fornuftigt ud.

mvh. Jens

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-05 11:47

"Jens Andersen" <tcp999@ofir.dk> skrev i en meddelelse
| Bliver den kaseret har du en liste over hvad der skal laves og der bliver
| således ikke lavet for meget så de 250kr til et evt. omsyn kan være givet
| yderst fornuftigt ud.

Check op på www.bilsyn.dk hvad de typ. fejl er på din bil, og hvad de siger
man skal checke.

Fra : Ham Selv

Dato : 28-04-05 15:18

> [...]
> således ikke lavet for meget så de 250kr til et evt. omsyn kan være givet

Den går bare ikke helt For når de finder første fejl den kan kasseres på så
stopper synet og der kan stadig være en masse der skal laves

Man kan jo også komme ud for at synsmanden ikke finder alle fejl 1. gang

OZ3BTO

Fra : John Sahl

Dato : 28-04-05 15:28

Ham Selv wrote:
> Den går bare ikke helt For når de finder første fejl den kan kasseres
> på så stopper synet og der kan stadig være en masse der skal laves

Netop, jeg har prøvet at stå med en bil hvor de direkte sagde
at de gad ikke lave arbejdssedler for folk, kasseret, kom igen

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 28-04-05 16:02

"Ham Selv" <ham@selv.dk> skrev i en meddelelse

> Den går bare ikke helt For når de finder første fejl den kan kasseres på

> stopper synet og der kan stadig være en masse der skal laves

Forkert, medmindre - der er så mange fejl på køretøjet at synet ikke kan
tilendebringes inden for de 20 minutter som er afsat til synet.

Eller at det vil være uforsvarligt at køre fra synet i køretøjet, i det
tilfælde får køretøjet køre forbud (rød mærkat i synsfældet på forruden).

> Man kan jo også komme ud for at synsmanden ikke finder alle fejl 1. gang

Yderst sjældent det sker..

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-05 17:02

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Eller at det vil være uforsvarligt at køre fra synet i køretøjet, i det
> tilfælde får køretøjet køre forbud (rød mærkat i synsfældet på forruden).

Jeg ville heller ikke være tilfreds med at skulle køre bilen til syn 5-6
gange før de har fundet alle fejl. Noget helt andet er så at jeg ikke fatter
at man vil køre rundt i en bil som måske ikke kan klare lovens minimumskrav.

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-04-05 18:37

Noget helt andet er så at jeg ikke fatter
> at man vil køre rundt i en bil som måske ikke kan klare lovens
> minimumskrav.

Et syn er faktisk kun en stikprøve-kontrol af at bilen bliver vedligeholdt
mht sikkerhed, forurening etc. . Og det står direkte på hj.siden, at de
forventer den er det, og man ikke skal bruge dem til at lave
omtalte.arb.seddel.

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-05 18:47

> [...]
> mht sikkerhed, forurening etc. . Og det står direkte på hj.siden, at de
> forventer den er det, og man ikke skal bruge dem til at lave

På bagsiden af seddelen skriver de dog klart og tydeligt at der checkes,
styretøj, bremser, lys osv osv Det er også det de får penge for, så det er
da bare at bede om at tale med chefen hvis synsmanden mener at han kan nøjes
med kun at checke nogen af de punkter som står på seddelen.
Det beløb de tager, svarer jo næsten til en værkstedstime.

Så hvis de skriver at de checker bremser (som de jo skriver), så har de også
bare at checke dem, det er jo det man betaler for

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-04-05 19:16

> Så hvis de skriver at de checker bremser (som de jo skriver), så har de
> også bare at checke dem, det er jo det man betaler for

Ja-ja det alm. bremser, etc. checker de, der udover er det stikprøve. De kan
jo godt se når det er "brian" i hans Gålf,Æske-lort som kommer, og så bliver
de "kreative"- er den sænket, hvor meget og hvordan,er der film på ruderne,
er den rusten bag skørterne, er gummiophæng blevet smadret af sænkningen, er
ET. rigtigt, er dæktypen rigtig etc. etc .

Fra : JS

Dato : 28-04-05 16:49

> [...]
> til, at de ikke længere giver det tilbud.
>
> Er der andre steder i Århus, hvor man kan få sådan et gratis førsyn?

Jeg fik et lavet hos Superdæk på Frichsvej i januar i år.