Attn. Jan W. Nielsen
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-04-05 22:32

Jeg har lige været på besøg hos svigermor i Norge.

Der er 585 km. derop, og underligt nok det samme hjem igen.

Den store forskel var at vi kørte op på en søndag, men ned igen i dag,
onsdag.

I søndags var der ikke ret mange lastbiler på vejene, og den rå
køretid blev 6 timer og 15 minutter.

I dag da vi kørte hjem var der rigeligt af slagsen. Jeg kører i
Sverige 130 km/t. med tempostat, og de få kilometer i Norge følger jeg
bare trafikken.

Jeg var udsat for 5 tilfælde af lastbiler der overhalede hinanden,
hvor det kunne få indflydelse på min kørsel.

Nu er jeg jo ikke helt idiot, selv om nogen tror det.

Hvad gør en klog så, nå han har orienteret sig fremad i trafikken, og
set hvad der er under opsejling? Han slår tempostaten fra, og lader
bilen trille lidt fart af sig, med det resultat at der kunne trykkes
reset når man nåede op på siden af den lastbil der blev overhalet.

Uden gearskift og helt uden stress.

Rå køretid hjem var 6 timer og 11 minutter.

Nu er det jo ikke nogen videnskabelig måling, men jeg har svært ved at
se det store problem.

Hvis vi skal have has på denne debat, tror jeg vi skal over i noget
med mentalitet og holdninger, og så bliver det lige så svært som det
der med cirklens kvadratur.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 27-04-05 23:32

KLIP

> [...]

> Rå køretid hjem var 6 timer og 11 minutter.
>
> Nu er det jo ikke nogen videnskabelig måling, men jeg har svært ved at

Det sgú da logik for præriehøns Folmer.

Det går jo ned ad bakke hele vejen hjem..))

--
Bjørn J.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-04-05 08:09

> Jeg har lige været på besøg hos svigermor i Norge.
> Der er 585 km. derop, og underligt nok det samme hjem igen.

Det lyder da hyggeligt..

> Jeg var udsat for 5 tilfælde af lastbiler der overhalede hinanden,
> hvor det kunne få indflydelse på min kørsel.

Ok - det lyder da også rimeligt nok - hvis der da ikke var tale om laange
urimelige overhalinger.

> Nu er det jo ikke nogen videnskabelig måling, men jeg har svært ved at
> se det store problem.

Det, som du beskriver der, lyder ikke som noget stort problem. Men nu har
jeg en årrække kørt en del på den mest trafikerede del af det danske
motorvejsnet (- og her er der langt mere trafik end på motorvejen op langs
Sveriges vestkyst), da jeg har boet i Århus og arbejdet i hhv. Odense og
København.

Jég oplever det som et problem, at der er lastbiler, der lavede klumper i
trafikken ved at foretage nogle tåblige maget lange overhalinger af
hinanden.

De spørgeskema-undersøgelser, der har været lavet, før man nu udvider
ordningen med overhalingsforbud og gør den permanent, viser tydeligt, at der
flertallet af danske bilister (også erhvervsbilister) er enige med mig i, at
overhalingsforbud for lastbiler på strækningerne er en god ide."

Jeg forstår slet ikke, hvorfor du ikke melder dig på holdet af folk, der
siger:

"Ja, det er dybt åndssvagt, når lastbilchaufører overhaler med 0,001 km/t i
forskel og derfor blokerer anden vognbane i meget lang. Fordi der er den
slags idioter i min branche, skal vi nu alle straffes med mere flere
overhalingsforbud".

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 28-04-05 08:38

> [...]
> der flertallet af danske bilister (også erhvervsbilister) er enige med mig
> i, at overhalingsforbud for lastbiler på strækningerne er en god ide."

I helv*** ja, hvis man ikke svarede dét, ville man jo som personbilsbilist
være idiot!

Ville være det samme som at spørge: "Vil det være en god idé at reparere
alle huller på/i det danske vejnet?".
Mon ikke at 100% ville sige at det var en god idé..

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-04-05 18:51

> I helv*** ja, hvis man ikke svarede dét, ville man jo som personbilsbilist
> være idiot!

Du har helt ret - for der er jo et problem - og problemer er til for at
blive løst.

....men det ser ud til, at du overså pointen i mit svar. Pointen var, at der
er andre end undertegnede, der ser problemet....formentlig ikke uden grund.

> Ville være det samme som at spørge: "Vil det være en god idé at reparere
> alle huller på/i det danske vejnet?". Mon ikke at 100% ville sige at det
> var en god idé..

Du har helt ret. For begge dele er jo et problem - og problemer er til for
at blive løst.

P.S.: Man spurgte nu også lastbilchauffører i undersøgelsen.

/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-04-05 08:52

On Thu, 28 Apr 2005 09:08:31 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Det lyder da hyggeligt..

>--

Hun er en gæv "gammel" kone.

>--

>Ok - det lyder da også rimeligt nok - hvis der da ikke var tale om laange
>urimelige overhalinger.

>--

De tager den tid de tager. Citat: Klovborg.

> [...]

>Sveriges vestkyst), da jeg har boet i Århus og arbejdet i hhv. Odense og

Jeg er ikke helt enig med dig i, at der er langt mere trafik. Lidt
mere, måske.

Vogntogene i Sverige er til gengæld ca. 7 meter længere, hvorved tiden
en overhaling tager, jo også bliver længere.

> [...]

>Jég oplever det som et problem, at der er lastbiler, der lavede klumper i
>trafikken ved at foretage nogle tåblige maget lange overhalinger af

Det er nok samme oplevelse vi lastbilchauffører har med campingvogne.

> [...]

>flertallet af danske bilister (også erhvervsbilister) er enige med mig i, at
>overhalingsforbud for lastbiler på strækningerne er en god ide."

Det er ikke første gang jeg bemærker din blinde tro på myndigheder,
eksperter og spørgeskemaundersøgelser.

Det er lige netop der vi er forskellige. Jeg debatterer ud fra det jeg
oplever ude i den virkelige verden, fordi det er det eneste der 100%
holder vand.

Jeg skule jo heller ikke køre Stilo, hvis jeg blindt skulle rette mig
efter div. bileksperters udsagn. Jeg mener stadig at det er en god
bil, der fint klarer mine behov.

> [...]

>forskel og derfor blokerer anden vognbane i meget lang. Fordi der er den
>slags idioter i min branche, skal vi nu alle straffes med mere flere

Den klub kan jeg jo have været medlem af i lang tid, uden dit vidende.

Jeg har ikke gidet gå i detaljer med argumenter pro et contra. Dels
fordi der er en helvedes masse af dem, og dels fordi flertallet ikke
vil kunne forstå flere af de problemstillinger der knytter sig til
emnet.

Hvis du er virkeligt interesseret i det, kan jeg godt lave en ny tråd,
der behandler emnet i detaljer, men jeg tror ikke at vi
lastbilchauffører er så talrige i denne gruppe, at det har nogen
interesse.

Et af mine "gode" argumenter har i årevis været:

Der skulle ingensinde udstedes kørekort til nogen person, der ikke pr.
automatik blev tvunget til at forsørge sig selv i 2 år, v.h.a.
selvsamme kørekort.

Det er i den forbindelse ikke så vigtigt, hvilken kategori der er tale
om, men mere oplevelsen af at skulle brødføde sig selv samt familie
ved at arbejde på vejene.

Det plejer gerne at hjælpe på både forståelse, tolerence og egoisme. I
hvert fald efter det første mavesår. ))

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-04-05 09:51

> De tager den tid de tager. Citat: Klovborg.

Ja, hvis man da vælger at overhale....og hvis man samtidig anlægger den
holdning, og man samtidig overhaler over meget lange tidsrum....så er man en
af de dygtige lastbilchauffører, der har forårsaget yderligere
overhalingsforbud.

Som personbilist kan jeg kun sige dem en hvertlig tak - bare fortsæt med det
gode arbejde, så vi (med få undtagelser) kan få overhalingsforbud på hele
det danske motorvejsnet.

> Jeg er ikke helt enig med dig i, at der er langt mere trafik. Lidt
> mere, måske.

Hvad er årsdøgnstrafikken på Svenske E20 samt E6..?

På store dele af strækningen mellem Århus og Kbh kører der altså mellem
70.000 og 125.000 biler i døgnet - og det ér meget voldsomt - også i
international målestok.

> Det er ikke første gang jeg bemærker din blinde tro på myndigheder,
> eksperter og spørgeskemaundersøgelser.

Min tro er absolut ikke blind - jeg beskæftiger mig til dagligt med masser
af den slags undersøgelser. Kunsten består i at vide, hvad man IKKE kan sige
udfra et givent statistisk materiale.

Egne iagttagelser er såmænd gode nok - men ikke til alt. Har du lagt mærke
til, hvor mange flere Stiloer der pludselig var i Danmark, efter du selv
havde købt en..?

(Ændret opmærksomhed)

Undersøgelsen viser derimod helt kart, at der er mange bilister, der har
oplevet det som irriterende, at lastbiler i Danmark laver de der tåbelige
timelange overhalinger.

> Den klub kan jeg jo have været medlem af i lang tid, uden dit vidende.

Så forstår jeg ikke dit og Henrik B´s forsvar - og totale mangel på
erkendelse af fænomenets idioti.

.....men kan jo ikke undgå at komme til at tænke, at der her er tale om to
ratholdere, der føler sig ramte.

)

[SNIP - en række interessante betragtninger]

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-04-05 18:53

> [...]

holdning, og man samtidig overhaler over meget lange tidsrum....så er man en
af de dygtige lastbilchauffører, der har forårsaget yderligere

Som personbilist kan jeg kun sige dem en hjertlig tak - bare fortsæt det
> [...]

Hvad er årsdøgnstrafikken på Svenske E20 samt E6..?

På store dele af strækningen mellem Århus og Kbh kører der altså mellem
70.000 og 125.000 biler i døgnet - og det ér meget voldsomt - også med
international målestok.

> [...]

erkendelse af fænomenets idioti.

.....men kan jo ikke undgå at komme til at tænke, at der her er tale om to

[SNIP - en række i øvrigt interessante betragtninger]

/Jan W Nielsen

Fra : Brian

Dato : 28-04-05 20:33

Hejsa!

Jan W Nielsen skrev:

> [SNIP - en række i øvrigt interessante betragtninger]

Hvad siger du til en betragtning om at din newsreader eller
server, spiller dig et puds ?

Du har postet det samme indlæg 2 gange... øhh.... 2 gange

/Brian

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-04-05 21:13

> Du har postet det samme indlæg 2 gange... øhh.... 2 gange

Der er ændringer - for det var fyldt med fejl..

Er du også lastvognschauffør, der synes, personbilister er åndssvage og at
laaaaaaaange overhalinger ikke er noget problem...?

/Jan W NIelsen

Fra : Brian

Dato : 28-04-05 21:16

Hejsa!

Jan W Nielsen skrev:

> Der er ændringer - for det var fyldt med fejl..

Øvkay, så bare på toppen og bunden.

> Er du også lastvognschauffør, der synes, personbilister er åndssvage
> og at laaaaaaaange overhalinger ikke er noget problem...?

Siger du at jeg er dum ?

/Brian

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-04-05 22:04

On Thu, 28 Apr 2005 19:52:37 +0200, "Jan W Nielsen"

> [...]
>holdning, og man samtidig overhaler over meget lange tidsrum....så er man en
>af de dygtige lastbilchauffører, der har forårsaget yderligere

Du kommer selv ind på noget længere nede i tråden om ændret
opmærksomhed. Det får mig til at tænke på alle de københavnere, der i
gamle dage måtte vente, mens broerne var åbne.

Hvis du havde lavet en spørgeskemaundersøgelse dér, ville de fleste
have svaret, at de mindst havde holdt og ventet i et kvarter.
realiteterne var, at man gennemsnitligt holdt mellem 3 og 4½ minut.

Jeg nævner det bare.

> [...]

>gode arbejde, så vi (med få undtagelser) kan få overhalingsforbud på hele

Det er ikke mig du skal takke.

Nu skal jeg fortælle dig hvorfor.

Det sker nemlig uhyre sjældent at jeg foretager den slags
overhalinger. Det er sket en sjælden gang, at jeg på vej hjem fra
færgen i Rødbyhavn, tidligt om morgenen, har overhalet en lastbil
eller to, vel vidende at de ville give mig problemer længere fremme,
fordi de var tungere lastet end mig.

På den tid af morgenen er det velkendt at der er stangtrafik i begge
baner hele vejen fra Farø-broerne. Derfor var det vigtigt at komme
forbi, inden overhalingen blev umulig.

Og jo. For os er det vigtigt om man kører de 150 km. med 75 km/t.
eller med 88 km/t.

> [...]

>af den slags undersøgelser. Kunsten består i at vide, hvad man IKKE kan sige

Jeg er helt tryg. Det er betryggende at vide, at der ude i
samfundet ER folk der véd alt.

> [...]

>til, hvor mange flere Stiloer der pludselig var i Danmark, efter du selv

Det ville i hvert fald gøre en del eksperter overflødige, og det kan
vi jo ike ha'.

> [...]

>oplevet det som irriterende, at lastbiler i Danmark laver de der tåbelige

Nu trækker jeg lige vejret dybt, og udstøder et aldrig så lille: Det
er sateme løgn! Der er aldrig i dette kongerige foretaget en
overhaling der har varet i over en time - endsige i flere timer.
Hverken af en lastbil, eller noget andet køretøj.

>--

>Så forstår jeg ikke dit og Henrik B´s forsvar - og totale mangel på
>erkendelse af fænomenets idioti.

>--

Jeg er kke så kategorisk som dig, alene ud fra den betragtning at jeg
ikke er nær så klog som dig. Livet har lært mig, at kategoriske
udtalelser af og til kommer tilbage igen.

Det er ligesom med karrierestigen. Det er klogest at behandle de
mennesker du møder på vej op ad stigen ordentligt. Du møder dem nemlig
igen, hvis du skal ned ad stigen igen.

Desuden har jeg ikke plæderet for de lange overhalinger, men påpeget
at der en gang imellem også kan opstå et behov for en sådan hos en
lastbilchauffør. Dette sammenholdt med den stigende egoisme hos ALLE
bilister gør, at det er en grim coctail.

>--

>....men kan jo ikke undgå at komme til at tænke, at der her er tale om to
>ratholdere, der føler sig ramte.

>--

Sateme ikke det at det ligner.

>--

>)
>
>[SNIP - en række i øvrigt interessante betragtninger]

>--

Der er flere hvor de kommer fra, hvis........................

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-04-05 07:00

> Det sker nemlig uhyre sjældent at jeg foretager den slags
> overhalinger.

Det tænkte jeg nok.

> Nu trækker jeg lige vejret dybt, og udstøder et aldrig så lille: Det
> er sateme løgn! Der er aldrig i dette kongerige foretaget en
> overhaling der har varet i over en time - endsige i flere timer.

Nej, ok, så..

Men jeg præsterede engang at ligge bag en lastvogn, der tog mere end 8 km om
at overhale (Mellem Århus og Vejle - sygående retning) - og jeg var endda på
motorcykel, så jeg kunne selv være forbi i løbet af 2½ sekund.

> Jeg er kke så kategorisk som dig, alene ud fra den betragtning at jeg
> ikke er nær så klog som dig. Livet har lært mig, at kategoriske
> udtalelser af og til kommer tilbage igen.

Jamen, du har ret. Men en udtalelese om, at det da VAr for dåeligt, og at du
kun kunne tage afstand fra det, villle se godt ud, IMO.

> Der er flere hvor de kommer fra, hvis........................

Dét er jeg klar over..

/Jan W Nielsen

Fra : Peter Weis

Dato : 30-04-05 08:46

Jan W Nielsen wrote:

> Men jeg præsterede engang at ligge bag en lastvogn, der tog mere end 8 km om
> at overhale (Mellem Århus og Vejle - sygående retning) - og jeg var endda på
> motorcykel, så jeg kunne selv være forbi i løbet af 2½ sekund.

Vi har vel alle oplevet det nogle få gange.
Men jeg synes du overdriver problemet. Det er jo langt fra hver eneste
dag det sker at sådan en overhaling tager over 1 km, med mindre der er
tendens til køkørsel.

mvh
Peter

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-04-05 14:06

On Sat, 30 Apr 2005 09:46:18 +0200, Peter Weis <p.weis@email.dk.slet>
wrote:

> [...]
>Men jeg synes du overdriver problemet. Det er jo langt fra hver eneste
>dag det sker at sådan en overhaling tager over 1 km, med mindre der er

Tror hr. Weis virkelig at han kan overbevise hr. Wildau om det, med
bare ét indlæg? *LOL*

OK. miraklernes tid er ikke forbi.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter Weis

Dato : 30-04-05 15:22

Folmer Rasmussen wrote:

> Tror hr. Weis virkelig at han kan overbevise hr. Wildau om det, med
> bare ét indlæg? *LOL*

Vent du bare og se ... det er måske starten på en hel "brevstorm"

> OK. miraklernes tid er ikke forbi.

Er den overhovedet gået i gang?

mvh
Peter

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-04-05 16:05

On Sat, 30 Apr 2005 16:22:13 +0200, Peter Weis <p.weis@email.dk.slet>
wrote:

>Vent du bare og se ... det er måske starten på en hel "brevstorm"

>--

Nå, på den måde.

>--

>Er den overhovedet gået i gang?

>--

Ja, i allerhøjeste grad.

Hvis ikke der var mirakler til, ville halvdelen af de danske bilister
komme hjem med skader på vogntøjet - hver dag.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-04-05 18:09

> Vi har vel alle oplevet det nogle få gange.
> Men jeg synes du overdriver problemet.

Jeg oplever naturligvis ikke hver gang sådanne sindssyge overhalinger. Men
jeg oplever klart, at lastbiloverhalinger "stopper trafikken til", så det
klmuper.

Tendens til kø-kørsel er der over store dele af det danske motorvejsnet 4-6
timer i døgnet.

/Jan W Nielsen

Fra : Leonard

Dato : 30-04-05 18:46

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Tendens til kø-kørsel er der over store dele af det danske motorvejsnet 4-6
>timer i døgnet.

Jeg tror ikke på at mere overhalingsforbud er løsningen.

I torsdags kørte jeg fra Odense til Fredericia. Kørte på motorvejen
ved den store rundkørsel (51) ca. kl. 13:30. Derfra var det køkørsel,
sjældent mere end 100 km/t. Først er der overhalingsforbud for
lastbiler rundt om Odense, det gav en lang kø af personbiler i venstre
spor, hvor hastigheden var 95-100 km/t. Efter afkørsel 52 ophører
overhalingsforbuddet, der var jeg lige nået op til den sidste lastbil
i rækken, så jeg trak ud i venstre spor for at komme udenom de 12 - 15
lastbiler der kørte inde til højre. Lastbil nr. 2 blinker også ud og
jeg giver plads, dem foran kører alligevel ikke meget hurtigere end 90
km/t, og selvom lastbilen der overhaler faktisk kører pænt hurtigere
end dem i højre spor, så kører de så tæt i højre spor, at han ikke kan
komme ind, før lidt før afkørsel 53 (næsten 16 km efter). Det gør
såmænd ikke så meget for der er ikke blevet mere end 500 m fri vej
foran ham, køen i venstre spor klumper nu til da alle vil ud i
yderbanen, for på den anden side af tankstationen "Kildebjerg" ophører
110 km/t og nu skal den have noget gas. Vi når dog aldrig op på mere
end 110 km/t på en ganske kort strækning og snart er vi inde på en ny
strækning med overhalingsforbud for de tunge drenge. Så falder
hastigheden i yderbanen igen til ca. 95 km/t og ved et lille
vejarbejde kommer vi helt ned på 80 - skiltet viser 90 - så højre spor
kører der hurtigere end det venstre spor. Fornuftigt nok ophører denne
forbudsstrækning lige før Ejby-frakørslen, hvor der er en kort stejl
bakke, så her overhaler de lette lastbiler lystigt de tungere, men med
en pæn hastighedsforskel, så overhalingerne er overstået før bakkens
top. Der er dog ikke langt til den næste forbudsstrækning, så køen i
venstre bane når ikke at blive opløst selvom hastigheden stiger
kortvarigt til næsten 130 km/t. Af en af mig uforståelig årsag står
110 km/t skiltet et par km før de 2 spor bliver til 3 over Lillebælt,
men det mærkeligste er at overhalingsforbuddet ophører ca. 500 m før
der er 3 spor, og ligeher begynder de tunge lastbiler på at tage
tilløb til at komme op over broen, så vi er lige nede under 90 km/t
igen. Over Lillebælt er der som sædvanlig mange der ikke tør køre ude
ved kanten, så midtersporet er fyldt med personbiler, der også skal
nyde udsigten, så hastigheden i 3. spor når ikke over 100 km/t.

Vil et totalt overhalingsforbud for lastbiler ændre på dette?
Er det de overhalende lastbiler, der er årsag til køkørslen i venste
spor?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Henrik B.

Dato : 04-05-05 08:18

> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

[SNIP] Den daglige historie over Fyn [/SNIP]

> Vil et totalt overhalingsforbud for lastbiler ændre på dette?
> Er det de overhalende lastbiler, der er årsag til køkørslen i venste
> spor?

Overhovedet ikke. Og det er dét Jan W. ikke kan/vil kapere. Jeg så det samme
sidst på strækningen Århus - Fredericia - retur. Det blev samlet til 2(!)
lastbiloverhalinger på de 200+ km. De var begge overstået på 5 - 600 meter.
Derimod var hastigheden flere gange nede under 110 km/t på 130 km/t
strækningen, fordi en spadser i en personbil ikke ville trække ind til
højre, mellem de lastbiler han overhalede. Disse lange "haler" rækte ofte
over 6 - 8 km.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-04-05 14:03

On Sat, 30 Apr 2005 08:00:11 +0200, "Jan W Nielsen"

>Det tænkte jeg nok.

>--

Tillykke med debut'en.

>--

>Nej, ok, så..

>--

Det var bedre.

> [...]

>Jamen, du har ret. Men en udtalelese om, at det da VAr for dåeligt, og at du
>kun kunne tage afstand fra det, villle se godt ud, IMO.

Du har ingen vidner, endsige beviser, og så kommer du her og forventer
et taktisk tilbagetog af en Wendelbo!!??

Det skal du ikke satse din sidste femmer på.

>--

>Dét er jeg klar over..

>--

Nåhr ja, jeg synes bare lige jeg ville nævne det.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-04-05 18:10

> Det skal du ikke satse din sidste femmer på.

Det tænkte jeg også nok..

Det er dét, der er galt..

/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-04-05 19:37

On Sat, 30 Apr 2005 19:10:13 +0200, "Jan W Nielsen"

>Det tænkte jeg også nok..
>
>Det er dét, der er galt..

>--

Javel ja. Skal det nu være helt galt at have en holdning/mening, og
stå ved den?

Slingrefise og radikale er der ellers nok af, synes jeg.

I øvrigt synes jeg du er sluppet ualmindeligt dårligt om ved
bogstaveringen i ovenstående udmelding, i betragtning af at du er
professionel skriverkarl.

Det er satme godt at én selv ikke fremfører vogntoget på samme
løsagtige måde - overhalingsbane eller ej. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-04-05 20:26

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-04-05 22:02

Folmer Rasmussen wrote:

> [...]
> ved at arbejde på vejene.
> Det plejer gerne at hjælpe på både forståelse, tolerence og egoisme. I

Jeg er ikke sikker på jeg er enig med dig i det der.

Med alle de amatørere rendende ville det jo blive kropumulig at finde et
job.

Men hvis vi nu fik det indført som betingelse for at kunne få job hvor
man har indflydelse på vejanlæg, administration af vejene og/eller
udfærdigelse af reglerne for trafikken, tror jeg vi ville nå et kæmpe
skridt frem efter en mere acceptabel trafik.

--
MVH Finn

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-04-05 09:59

> Nu er det jo ikke nogen videnskabelig måling, men jeg har svært ved at
> se det store problem.

Jeg kommer sådan til at tænke på en lidt ældre tråd her i gruppen, der lever
endnu.

I den tråd forsøger Olesen stadig at overbevise ophidsede folk om, at det er
helt i orden, at han smider sit affald fra Mac Donald´s ud gennem vinduet,
når han er ude at køre.

"Det forsvinder af sig selv på et tidspunkt, og der er større problemer i
Verden", siger han.

Go´daw, mand..!

/Jan W Nielsen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-04-05 22:11

Jan W Nielsen wrote:
> [...]
> når han er ude at køre.
> "Det forsvinder af sig selv på et tidspunkt, og der er større problemer i

Jamen der er da så sandelig også størrere problemer end det.

F.eks. at få de der s***** bilister til at forstå at det de har mest
travlt med når de forlanger lastbilerne væk fra vejene, er at blive lagt
noget før i graven.

--
MVH Finn