Motor hakker ved varm start (VW)
Fra : Steen F.

Dato : 27-04-05 19:59

Jeg har en VW Golf IV 2,0 benzin fra '03 med 28.000 km på tælleren. Når jeg
kører på arbejde (15 minutter) og den er blevet driftsvarm - og man derefter
slukker motoren og lader den stå fx. 10 minutter - og igen starter motoren,
så har den engang imellem svært ved at starte. Den hakker og pruster
nærmest, og kører MEGET ustabilt ved kun 700 o/m og går derefter ud (hvis
den overhovedet starter). Starteren kører fint rundt, det er motoren der har
svært ved at komme igang. Koldstarter er derimod aldrig et problem.

Nogen bud på en diagnose?

MVH Steen

Fra : Preben Christensen

Dato : 27-04-05 22:17

Få den målt igennem det må være koldstartsdysen der ikke virker som den skal
når den er varm

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen
www.cobra-mc.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-05 06:13

"Preben Christensen" <dunder@pc.dk> skrev i en meddelelse

| Få den målt igennem det må være koldstartsdysen der ikke virker som den
skal
| når den er varm

Du er i de rigtige regioner, mit bud er en temp.føler så ECU'en tror bilen
er kold, og giver for meget fuel- det er en kendt VAG-fejl. Bruger den
meget?, ryger den sort?, få det checket inden du smadre KAT'en :(.

Fra : Steen F.

Dato : 28-04-05 14:18

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
> bilen er kold, og giver for meget fuel- det er en kendt VAG-fejl.
> Bruger den meget?, ryger den sort?, få det checket inden du smadre

Tak for info.
Nej, den hverken ryger eller bruger for meget benzin. Det er også kun engang
imellem at den ikke vil starte på den nævnte måde. Men jeg kører lige forbi
værkstedet en af dagene.
Ved du om det er en dyr udskiftning? Det er selvfølgelig muligt at jeg får
det lavet på reklamationsretten, da det er en velkendt (kontruktions?)fejl.

MVH Steen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-04-05 18:45

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Det er selvfølgelig muligt at jeg får
> det lavet på reklamationsretten, da det er en velkendt
> (kontruktions?)fejl.

Jeg ved ikke om det er kommet så langt, eller det er dét når den ikke bruger
ekstra fuel, ryger etc., ellers koster den 2-300.- + løn. Så regn med
10-1200,-, den tager 5 min at skifte, men de skal jo have deres FINE
computer sat til ;)).

Fra : Steen F.

Dato : 28-04-05 19:32

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
> bruger ekstra fuel, ryger etc., ellers koster den 2-300.- + løn. Så
> regn med 10-1200,-, den tager 5 min at skifte, men de skal jo have

Hehe okay. Jeg har netop snakket med dem, og de mener også at det
sandsynligvis er en temp.måler til 2-300 kr. der skal skiftes. Og muligvis
opdatere noget software (?). Men jeg får det gratis da der åbenbart er 2 års
garanti (ikke reklamationsret) på bilen iflg. værkføreren. Jeg spurgte 3
gange for at være sikker.. så jeg klager ikke. Måske hjalp det også at jeg
sagde, at det vist var en typisk VAG-fejl med den måler! hehe

Hvor sidder den føler/måler egentlig henne? Sidder den på plastikrøret fra
luftfilteret? Fordi det stik har jeg da haft afmonteret et par gange for at
få plads til at trække noget strømkabel til bilstereo forbi
luftfilterkassen...

MVH Steen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-04-05 21:15

> [...]

> luftfilteret? Fordi det stik har jeg da haft afmonteret et par gange for
> at få plads til at trække noget strømkabel til bilstereo forbi

Det er LMM'en, LuftMasseMåleren, du har haft fat i der. Den anden sidder i
tilgangen til køleren, det store tykke gummirør i toppen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-04-05 21:56

"Steen F." skriver:

> Men jeg får det gratis da der åbenbart er 2 års
> garanti (ikke reklamationsret) på bilen iflg. værkføreren.

Jo den er god nok, det har de indført på alle deres biler.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Steen F.

Dato : 29-04-05 06:36

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Jo den er god nok, det har de indført på alle deres biler.

Ja, det har jeg også læst - men med tilbagevirkende kraft?? Min bil er jo
fra 09/2003.

MVH Steen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-04-05 07:19

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det har jeg også læst - men med tilbagevirkende kraft?? Min bil er jo
> fra 09/2003.

Svjv. er det IKKE m. tilbagevirk. :(. Så du kan kun håbe på force majeure.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-05 07:27

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Svjv. er det IKKE m. tilbagevirk. :(. Så du kan kun håbe på force majeure.

Hvorfor ?

Værkstedet har selv fortalt at der er garanti på....

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-04-05 07:42

> Værkstedet har selv fortalt at der er garanti på....

Så er der self. :).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-05 07:26

"Steen F." skriver:

> Ja, det har jeg også læst - men med tilbagevirkende kraft?? Min bil er jo
> fra 09/2003.

Ja, min fra januar 2004 er også dækket.