Gevindtap M 14x1,5 mm ?
Fra : edob

Dato : 27-04-05 14:57

Hej NG.

Jeg står for at skulle bruge en gevindtap med et metrisk fingevind M 14 x
1,5mm.

Er der nogen som ved hvor jeg kan købe sådan en svend - bor i København ?? -
evt. over nettet.

Venlig hilsen, Frank

Fra : Basil

Dato : 27-04-05 14:57

edob wrote:
> [...]
> 1,5mm.
>
> Er der nogen som ved hvor jeg kan købe sådan en svend - bor i København

CLOU Danmark på Emdrupvej, sikkert ikke billig, så vent lige og se om der
kommer bedre bud.
Kai

Fra : krause

Dato : 27-04-05 16:41

rømerdal værktøj, vester voldgade i kbh (nede mod havnen), sikkert ikke
helt billig men god kvalitet.
hilsen Michael.

Fra : Palle S.

Dato : 27-04-05 21:28

Er det til hjulbolte

Palle

Fra : edob

Dato : 28-04-05 08:24

"Palle S." <jesus.elsker.dig@gmail.com> wrote in message
> Er det til hjulbolte
>
> Palle

Tak for jeres svar - jeg vil undersøge de muligheder.

Nej Palle, er for at fremstille et gevind i en messingprop i forbindelse med
montering af en thermokontakt.

Venlig hilsen, Frank

Fra : Karsten Andersen

Dato : 28-04-05 10:29

Wed, 27 Apr 2005 15:56:41 +0200, skrev edob, på 11 linier, i
<426f9990$0$220$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, :

> [...]
>1,5mm.
>
>Er der nogen som ved hvor jeg kan købe sådan en svend - bor i København ?? -

Kik forbi et maskinværksted de har sikkert en du kan låne.
Den bruges også til og reperer gevindet på en vinkelsliber

Har en fast i min skuffe ude på arbejde.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : edob

Dato : 28-04-05 20:41

, Frank

> [...]
> Den bruges også til og reperer gevindet på en vinkelsliber
>
> Har en fast i min skuffe ude på arbejde.

Var heldig idag hos firmaet Scanmax, Buddingevej233, at finde en færdig
nippel/muffe fra halvtomme rørgevind til metrisk fingevind M14 x 1,5.

Tak for jeres indlæg.

v.h. Frank