Frænde er frænde værst.
Fra : BJ

Dato : 26-04-05 14:23

Folk der klager over andres hurtige hastigheder til bl.a. politiet er oftest
dem som selv bliver taget i hastighedsoverskridelser.

Det er sg'u da li'godt enormt morsomt:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3016270/

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 26-04-05 14:56

> Folk der klager over andres hurtige hastigheder til bl.a. politiet er
> oftest dem som selv bliver taget i hastighedsoverskridelser.
>
> Det er sg'u da li'godt enormt morsomt:

Mere sørgeligt. Det er som de skriver, kernen i problematikken i trafiken på
de danske veje.

Fra : BJ

Dato : 26-04-05 15:06

KLIP

> Mere sørgeligt. Det er som de skriver, kernen i problematikken i trafiken
> på de danske veje.

Så tager vi den alvorlige maske på, så er jeg enig.

De samme som finder hastighederne på vore motorveje for høje osv. osv., er
garanteret også de samme som bliver nappet med både 90 og 100 plus på
landevejene.

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 26-04-05 19:47

On Tue, 26 Apr 2005 15:22:57 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Folk der klager over andres hurtige hastigheder til bl.a. politiet er oftest
>dem som selv bliver taget i hastighedsoverskridelser.
>Det er sg'u da li'godt enormt morsomt:
>www.jp.dk/indland/artikel:aid=3016270/

Tja' - man kan nok komme en del af alt det der fartsynderi til livs
ved at udstyre bilerne med fartpilot og automatgear. Jég synes, det
lægger en dæmper på een...

Fra : Holten

Dato : 26-04-05 20:57

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Tja' - man kan nok komme en del af alt det der fartsynderi til livs
> ved at udstyre bilerne med fartpilot og automatgear. Jég synes, det
> lægger en dæmper på een...

Nemlig, så sætter man piloten på 159 km/t udmålt efter gps´en.

MVH

Holten

Fra : Mogens

Dato : 26-04-05 21:16

On Tue, 26 Apr 2005 21:57:08 +0200, "Holten" <virker@ikke.dk> wrote:

>Nemlig, så sætter man piloten på 159 km/t udmålt efter gps´en.

He, he - det var nu ikke lige så'n, jæ' mente det :)

>MVH Holten

Hvodden går det med din SVX'er !

Fra : Holten

Dato : 27-04-05 16:02

> He, he - det var nu ikke lige så'n, jæ' mente det :)

> Hvodden går det med din SVX'er !

Rigtig fint, vil du købe den ??

MVH

Holten

Fra : Mogens

Dato : 27-04-05 17:54

On Wed, 27 Apr 2005 17:02:14 +0200, "Holten" <virker@ikke.dk> wrote:

>Rigtig fint, vil du købe den ??

Næ, det tror jeg ikke. Jeg er meget glad for min Camaro Z28
www.tkrath.dk/forum/dfb/cam003.jpg

Blev det en dyr fornøjelse at få den gennem det danske afgiftssystem,
eller har du ikke udført tricket :)

Fra : Holten

Dato : 27-04-05 20:03

> Næ, det tror jeg ikke. Jeg er meget glad for min Camaro Z28
> www.tkrath.dk/forum/dfb/cam003.jpg

Også en fin øse hvis man er til den slags

> Blev det en dyr fornøjelse at få den gennem det danske afgiftssystem,
> eller har du ikke udført tricket :)

Der trick har jeg ikke i sinde at udføre, den kører nemlig næsten ligeså
godt på prøveplader

Afg. er i øvrigt "kun" kr. 75.000, og det er vel rimeligt, når den nu
kostede kr. 800.000 i 1992.

MVH

Holten

Fra : Mogens

Dato : 27-04-05 21:00

On Wed, 27 Apr 2005 21:02:57 +0200, "Holten" <virker@ikke.dk> wrote:

>Også en fin øse hvis man er til den slags

Og dét er I jo

>Der trick har jeg ikke i sinde at udføre, den kører nemlig næsten ligeså
>godt på prøveplader

Syh...

>Afg. er i øvrigt "kun" kr. 75.000, og det er vel rimeligt, når den nu
>kostede kr. 800.000 i 1992.

Ja det er billigt, men sikkert også kun en forhåndsafgift?

Fra : alexbo

Dato : 26-04-05 19:48

"BJ" skrev

> Folk der klager over andres hurtige hastigheder til bl.a. politiet er
oftest
> dem som selv bliver taget i hastighedsoverskridelser.

Det tror jeg ikke man skal lægge noget særligt i, en eller anden nævenyttig
beboer har rendt rundt med en underskriftindsamling, og for det gode
naboskabs skyld skriver man under, mens man siger " ja det er alt for galt
som de kører" når manden er gået siger man "sikke en idiot".

mvh
Alex Christensen

Fra : BJ

Dato : 26-04-05 20:15

KLIP

> [...]
> naboskabs skyld skriver man under, mens man siger " ja det er alt for galt
> som de kører" når manden er gået siger man "sikke en idiot".

.... og er man naturligvis ikke lige som idioten.

Nej ved du hva'...)

--
Bjørn J.

Fra : Thomas H.

Dato : 27-04-05 07:46

> Folk der klager over andres hurtige hastigheder til bl.a. politiet er
oftest
> dem som selv bliver taget i hastighedsoverskridelser.
>
> Det er sg'u da li'godt enormt morsomt:

Måske er det fordi at folk ikke betragter sig selv som forbrydere, fordi de
kører 57 km/t!
Hvis man gentagne gange har set Johnny-Brian kommer racende igennem byen med
130 kan man måske godt blive harm, at bede politiet om at komme og
kontrollere, at deres fotovogn så fanger tilfældige der overskrider grænsen
med få km/t, er så bare systemet i en nøddeskal ! Så artiklen bekræfter
sådan set min mening, at de der 7-9 km/t er at kriminalisere helt
almindelige mennesker.

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-05 08:21

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
grænsen
| med få km/t, er så bare systemet i en nøddeskal !

Hvordan vil du så håndhæve en hastighedsgrænse?, hvor hurtigt må "brian"
køre uden det koster noget?. Du vil måske slet ingen have?, fri hastighed,
lad os få nogle bud på hvordan det løses.

Fra : Thomas H.

Dato : 27-04-05 08:43

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan vil du så håndhæve en hastighedsgrænse?

Jeg tror jeg skelner mellem når en betjent opdager noget, og så når man
direkte opsøger at få folk til at gå i en fælde...

>, hvor hurtigt må "brian"
> køre uden det koster noget?. Du vil måske slet ingen have?, fri
hastighed,
> lad os få nogle bud på hvordan det løses.

Ja fri hastighed på motorveje der er egnet til det, det kan jeg intet
problem se i !
Ellers så synes jeg ikke man bør skrive bøder ud med mindre man kører
uforsvarligt, og det bør vurderes i hvert tilfælde, alt andet krænker da ens
retsbevidsthed.

Fra : Brian

Dato : 27-04-05 09:06

Hejsa!

Thomas H. skrev:

> Ellers så synes jeg ikke man bør skrive bøder ud med mindre man kører
> uforsvarligt, og det bør vurderes i hvert tilfælde, alt andet krænker
> da ens retsbevidsthed.

Hvem bestemmer hvornår det er uforsvarligt ?

Sålænge du har en fast grænse som du kender, kan du da ikke få
krænket din retsbevisthed - højst dit
"jeg-er-en-bedre-bilist-end-alle-andre" gen

/Brian

Fra : Thomas H.

Dato : 27-04-05 09:17

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem bestemmer hvornår det er uforsvarligt ?

Ja det må en dommer da gøre, ligesom i mange andre sager.
Der er sgu da ingen normale mennesker, der kan sige at det er uforsvarligt,
eller i det hele taget bødeberettiget, at køre 61 km/t på en 4-sporet tom
vej om natten !

Fra : Brian

Dato : 27-04-05 09:49

Hejsa!

Thomas H. skrev:
> Ja det må en dommer da gøre, ligesom i mange andre sager.

Det ville det sløve et i forvejen langsomt system.
Desuiden ville det ikke gøre det mere "retfærdigt"
En betjent's ord mod dit, det er hvad en dommer har at arbejde med.

> Der er sgu da ingen normale mennesker, der kan sige at det er
> uforsvarligt, eller i det hele taget bødeberettiget, at køre 61 km/t
> på en 4-sporet tom vej om natten !

Både og......
Man behøves ikke køre hurtigt for at være til fare, på den anden side
er man heller ikke *nødvendigvis* til fare, fordi man kører hurtigt.

Løsningen er (i mine øjne) at lave differentierede hastighedsgrænser, efter
hvor meget trafik der findes på vejen i et bestemt tidsrum.
Jeg er enig i eksemplet om en 4 sporet vej, selv om der ikke er mange af den
slags her i Horsens , men i mange byzoner er 50km/t også for højt.

Desværre går der nok lang tid før der sker ændringer - sådan en løsning
ville jo ødelægge hele regeringens budget.

/Brian

Fra : Thomas H.

Dato : 27-04-05 10:06

> Det ville det sløve et i forvejen langsomt system.

Det er da ikke vores problem, så må de få flere ressoucer..

> Desuiden ville det ikke gøre det mere "retfærdigt"
> En betjent's ord mod dit, det er hvad en dommer har at arbejde med.

Men man får da mulighed for at forsvare sin handling, og sagen bør da skulle
vurderes derefter.

> Både og......
> Man behøves ikke køre hurtigt for at være til fare, på den anden side
> er man heller ikke *nødvendigvis* til fare, fordi man kører hurtigt.

Lige præcis derfor kan man da heller ikke automatisk udskrive bøder !!!!

> Løsningen er (i mine øjne) at lave differentierede hastighedsgrænser,
efter
> hvor meget trafik der findes på vejen i et bestemt tidsrum.

Præcis, så se at få indført det, og lad folk være med deres 7 km/t pis

> Desværre går der nok lang tid før der sker ændringer - sådan en løsning
> ville jo ødelægge hele regeringens budget.

Ja det er jo nok nærmere det !

Fra : Brian

Dato : 27-04-05 10:30

Hejsa!

Thomas H. skrev:

> Det er da ikke vores problem, så må de få flere ressoucer..

Well... vi kan ikke både råbe på afgiftnedsættelse og forlange at de skal
mangedoble retssystemets størrelse

> Lige præcis derfor kan man da heller ikke automatisk udskrive bøder

Jow, du ved hvad du har at holde dig efter - du træffer et bevidst valg når
du overskrider den fastsatte grænse - så kan det være nok så urimeligt.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-05 10:40

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

| Det er da ikke vores problem, så må de få flere ressoucer..

Yes!, lad dem opfinde endnu en "grønafgift", el. bedre endnu, kast nogle
flere fotofælder op, endnu bedre endnu, lad den GPS-ting som bruges ifbm.
roadpricing også udskrive hast.bøder ;)).

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 27-04-05 14:56

> "Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da ikke vores problem, så må de få flere ressoucer..

*LOL* Når jeg tænker på din harme over afgifter/skatter o.s.v.

> Men man får da mulighed for at forsvare sin handling, og sagen bør da
skulle
> vurderes derefter.

Vil aldrig forlade mig på at skulle forsvare mig mod 1 eller 2 betjentes
udsagt i en retssal, endsige få et for mig tilfredsstillende
sagsforløb/afgørelse. Uanset hvor forkert deres udsagn måtte være ifølge min
egen opfattelse.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Mikael L

Dato : 27-04-05 10:34

> [...]

> Man behøves ikke køre hurtigt for at være til fare, på den anden side
> er man heller ikke *nødvendigvis* til fare, fordi man kører hurtigt.

Det er lige præcis de ord som så ufatteligt mange har så svært ved at
forstå.

Fotovogne er og bliver en skatteskrue og har aldrig været andet.

Mikael - som aldrig er blevet blitzet, men til gengæld fået 2 girokort efter
en samtale med en rigtig betjent.(6år siden sidst)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-04-05 11:09

"Mikael L" <m_larsenSKAL@IKKEMEDsol.dk> wrote in message

> [...]
> forstå.
>
> Fotovogne er og bliver en skatteskrue og har aldrig været andet.

De er kun en skatteskrue så længe man lader dem være det, kør ordentligt og
de giver 0 kr.

> Mikael - som aldrig er blevet blitzet, men til gengæld fået 2 girokort
efter
> en samtale med en rigtig betjent.(6år siden sidst)

--
mvh / regards

Christian
Som ikke har fået en fartbøde endnu, men har kørt bil i snart 15 år, 20.000
kr / år i snit = 300.000 km.

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-05 09:18

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
| Jeg tror jeg skelner mellem når en betjent opdager noget, og så når man
| direkte opsøger at få folk til at gå i en fælde...

Det gør det jo ikke lovligt, at det ikke opdages ;).
Og der skal en ærlig købmand til at sælge elastik i metermål, læs; ATK.
står mange "underlige"steder ;).

det bør vurderes i hvert tilfælde, alt andet krænker da ens
| retsbevidsthed.

Egnet og uforsvarligt?, hvem skal vurdere, og ud fra hvilke kriterier?. Tror
du selv der bliver meget ændret ved det?? ;)).

Fra : Thomas H.

Dato : 27-04-05 09:19

> [...]

Tror
> du selv der bliver meget ændret ved det?? ;)).

Det skal da vurderes efter den paragraf bilister allerede SKAL køre efter,
nemlig kørsel efter forholdene - hvem vurderer det og efter hvilke kriterier
?

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-05 10:31

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
- hvem vurderer det og efter hvilke kriterier
| ?

Et gæt: De sagkyndige som har vurderet de nuv. hast.grænser på 50-80-110/130
kmt. :)).

Fra : Thomas H.

Dato : 27-04-05 10:30

> Et gæt: De sagkyndige som har vurderet de nuv. hast.grænser på
50-80-110/130
> kmt. :)).

Ja generelle gennemsnitsgrænser har de vurderet, mon ikke de samme folk kan
vurdere om folk skal straffes fordi de kører 58 km/t på en tom provinsvej om
natten?

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-05 11:30

> [...]

kan
| vurdere om folk skal straffes fordi de kører 58 km/t på en tom provinsvej

De vil nok vurdere at det er i bymæssig bebyggelse, at der er mørkt, og du
ved ikke om vejen er tom/øde før du kommer forbi, og det gik godt ;)).
BTW. Hvornår er du blevet taget i en fartkontrol om natten?????. Jeg gætter
på aldrig, det er for teoretisk.

Fra : Thomas H.

Dato : 27-04-05 11:30

> [...]

> De vil nok vurdere at det er i bymæssig bebyggelse, at der er mørkt, og du
> ved ikke om vejen er tom/øde før du kommer forbi, og det gik godt ;)).

Der hvor jeg kommer fra, er der altså gadelamper !

> BTW. Hvornår er du blevet taget i en fartkontrol om natten?????. Jeg
gætter
> på aldrig, det er for teoretisk.

Aldrig, men jeg ved at de står på motorvejsbroer med lasere om natten

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-05 12:03

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
| Der hvor jeg kommer fra, er der altså gadelamper !

Det er der ikke alle steder i "provisen", og du bad om svar på hvilke
kriterer de skulle vurdere efter. Hvilke tror du de vil bruge, dine el mine?
;).

Fra : Thomas H.

Dato : 27-04-05 12:01

> Det er der ikke alle steder i "provisen",

Nej men alligevel samme hastighedsgrænse og bøde ...

og du bad om svar på hvilke
> kriterer de skulle vurdere efter. Hvilke tror du de vil bruge, dine el
mine?

Så siger jeg igen, du skal allerede i dag køre efter forholdene, det skal
allerede i dag vurderes, hvorfor skulle man ikke kunne vurdere over den
generelle grænse?

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 27-04-05 14:50

> Ellers så synes jeg ikke man bør skrive bøder ud med mindre man kører
> uforsvarligt, og det bør vurderes i hvert tilfælde, alt andet krænker da
ens
> retsbevidsthed.

Det er jeg ret overbevist om at du ikke vil kunne lide ret længe, altså at
det er op til ham som står med bogen og noterer dig for uforsvarlig kørsel.

Efterfølgende retssager ville blive mindst lige så lange som nogle af de
monstertråde vi ser herinde en gang imellem.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 27-04-05 10:23

Thomas H. wrote:

> [...]
kører
> uforsvarligt, og det bør vurderes i hvert tilfælde, alt andet

Må vi godt sende regningen til det nødvendige ekstra færdselspoliti
til dig? Nå, ikke...

Det er ikke mit indtryk at du tænker videre meget over de
samfundsøkonomiske konsekvenser af dit forslag. De vurderinger, du
efterlyser, kan kun foretages af politiet. Hvis dit forslag skal bare
virke ligeså effektivt som den nuværende ordning, kræves der
væsentligt mere færdselspoliti. De skal have løn og udstyr, noget
der vil sætte vores skat mærkbart i vejret.

Så du plæderer sådan set for at det skal være endnu dyrere at være
borger i Danmark.

Ebbe

Fra : Thomas H.

Dato : 27-04-05 10:29

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

Må vi godt sende regningen til det nødvendige ekstra færdselspoliti
til dig? Nå, ikke...

Ja over skatten! Det er vel ikke et urimeligt krav, hvis man vil ha' en
anelse retssikkerhed

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-05 11:36

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
| Ja over skatten! Det er vel ikke et urimeligt krav, hvis man vil ha' en
| anelse retssikkerhed

Jeg vil sgu´ikke betale fordi du ikke kan styre din højre fod, det må du
selv betale. Tag et afdragsfrit lån til at finansiere dine fartbøder ;).

Fra : Thomas H.

Dato : 27-04-05 11:43

> [...]

> Jeg vil sgu´ikke betale fordi du ikke kan styre din højre fod, det må du
> selv betale. Tag et afdragsfrit lån til at finansiere dine fartbøder ;).

Du burde da gerne være villig til at betale for, at folks retssikkerhed
bliver taget seriøst, at man ikke kan dømme folk før at deres handlinger er
blevet vurderet !
Og problemet er slet ikke mig, men de 400.000 helt almindelige mennesker der
får de der fuldstændig latterlige fartafgifter hver eneste år, fordi de har
kørt 57 og 59 km/t. Det er fandeme ikke folk der er til fare for samfundet
på nogen måde, det er dig selv en dag hvor du ikke lige har checket
speedometret i 4 sekunder

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-05 12:30

> [...]
| Du burde da gerne være villig til at betale for, at folks retssikkerhed
| bliver taget seriøst, at man ikke kan dømme folk før at deres handlinger

Der er ikke noget at vurdere, gældende lovgivning er overtrådt.

fordi de har
| kørt 57 og 59 km/t. Det er fandeme ikke folk der er til fare for samfundet

Det ved du godt der er flere meninger om, hvornår man er til fare. Og for
overskueligheden& retfærdighedens skyld, er det bedst med faste ensartede
hastighedsgrænser, så det ikke er enelleranden klaphat der sidder og
"vurdere" om jeg var til fare for nogen/noget, ud fra en eller anden
båtnakke af en betjent's udsagn :(((. Jeg ved jo godt hvordan det ender i
96½% af sagerne, det gider jeg slet ikke belaste vores retssystem med: Betal
eller kør pænt ;)..

Fra : Thomas H.

Dato : 27-04-05 12:35

> [...]

> båtnakke af en betjent's udsagn :(((. Jeg ved jo godt hvordan det ender i
> 96½% af sagerne, det gider jeg slet ikke belaste vores retssystem med:

Det er sgu at give fortabt og at smide hjernen der hjemme, hvis man slavisk
følger skiltene alle steder.
Folk der har den indstilling burde tage toget eller andre transportmidler
hvor man ikke behøver at tænke !
Jeg kører skam altid pænt, måske derfor jeg aldrig har lavet en ridse i en
bil, men man kan sagtens køre pænt selvom man ikke følger gennemsnitsfarten
på skiltene, men kører efter forholdene i stedet - det virker faktisk pænt
godt!

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-05 13:22

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

| Det er sgu at give fortabt og at smide hjernen der hjemme, hvis man
slavisk
| følger skiltene alle steder.

Det er en nøgtern vurdering af risiko/hvad der bedst svarer sig ;).

| Folk der har den indstilling burde tage toget eller andre transportmidler
| hvor man ikke behøver at tænke !

Det sammer skulle de, der er hyler op om de bøder som evt. "falder af"-
inden der er udskrevet nogen, bare fordi det begrænser dem. Der er ting her
i samfundet som kræver mere obs. og resurser, end din,min hastighed og
retfærdigheds-sans. Tag toget el betal ved Kasse1. :).

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 27-04-05 12:50

Thomas H. wrote:

> Ja over skatten!

Nå, der er nok en der har råd til det...

> Det er vel ikke et urimeligt krav, hvis man vil ha' en
> anelse retssikkerhed

Jeg har det fint med retssikkerheden i det nuværende system. I min bil
er det min højrefod der trykker på speederen og dermed mig der
bestemmer hvor hurtigt jeg kører. Så det er udelukkende mit ansvar
hvis jeg kører for hurtigt.

Fotovogne er jo a fact of life ude i trafikken. Så det at undgå at
blive blitzet er faktisk en del af "at køre efter forholdene".

Ebbe

Fra : Thomas H.

Dato : 27-04-05 13:02

[...]

Ja det må være rart at være så hellig, er du så også en af dem der ringer og
siger til politiet at folk kører hurtigt i dit område, og så en af de 10%
der ikke samtidig selv ryger i fælderne??

Så det at undgå at
blive blitzet er faktisk en del af "at køre efter forholdene".

Nu sker 80-90% af alle uheld jo med hastigheder UNDER 50 km/t, så det er
tydeligvis forkert.

Fra : Brian

Dato : 27-04-05 13:05

Hejsa!

Thomas H. skrev:

> Nu sker 80-90% af alle uheld jo med hastigheder UNDER 50 km/t, så det
> er tydeligvis forkert.

Men det er ikke der at folk dør - hvis det ellers har nogen betydning.

/Brian

Fra : Thomas H.

Dato : 27-04-05 13:41

> Men det er ikke der at folk dør - hvis det ellers har nogen betydning.

Jo det er, 85% af alle uheld i byzoner sker i lyskryds, f.eks fordi folk
ikke ser sig for, og folk dør temmelig meget når en bil kommer på tværs og
halvt ind i bilen.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-04-05 13:45

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in message

> [...]
> ikke ser sig for, og folk dør temmelig meget når en bil kommer på tværs og

Men det gør de jo ikke ved hastigheder under 50 km/t som du skriver:

Fra : Brian

Dato : 27-04-05 14:14

Hejsa!

Thomas H. skrev:

> Jo det er, 85% af alle uheld i byzoner sker i lyskryds, f.eks fordi
> folk ikke ser sig for, og folk dør temmelig meget når en bil kommer
> på tværs og halvt ind i bilen.

Og du mener at man får en bil ind i kabinen ved 50Km/t ?

/Brian

Fra : Brian Sørup

Dato : 27-04-05 18:46

> Hejsa!

> Og du mener at man får en bil ind i kabinen ved 50Km/t ?

Prøv lige at finde din gamle Puch Maxi frem og kør en tur ind den
nærmeste husmur med 30Km/t - du må såmænd gerne tage en faldhat
på, men du slår dig alligevel...... rigtig meget endda.....
hvis du så stadig har mod på det fjerner du plomben og tager
turen med 50Km/t bagefter...
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia Aut. St Car

Fra : Brian

Dato : 27-04-05 20:29

Hejsa!

Brian Sørup skrev:

> [...]
> på, men du slår dig alligevel...... rigtig meget endda.....
> hvis du så stadig har mod på det fjerner du plomben og tager

Det tåler ingen sammenligning overhovedet.

Jeg har en lign. oplevelse frisk i sindet, der sagde hastighederne bare
70Km/t for mit vedkommende og 110-130Km/t for tosserne der mente
vi skulle dele min vejbane....

/Brian

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 27-04-05 13:50

Thomas H. wrote:

> Ja det må være rart at være så hellig,

Jeg ved ikke om jeg er hellig - men jeg tager selv ansvaret for mine
handlinger, inklusive det at køre for hurtigt.

Det er jo sådan her i livet at der to måder man kan tackle tingene
på når noget går galt:

- Forklar-mig-røv
- Spejlet

Den første går ud på at man kommer med alle mulige og umulige
undskyldninger for at noget gik i kage.

Den anden går ud på at man finder et spejl således at man kan se på
ham der har ansvaret.

Jeg vælger den sidste. Hvad vælger du?

> er du så også en af dem der ringer og
> siger til politiet at folk kører hurtigt i dit område,

Næeh, men det er nu mest fordi jeg ikke synes folk kører specielt
slemt der hvor jeg bor.

> og så en af de 10%
> der ikke samtidig selv ryger i fælderne??

Tjaeh, den ene gang jeg har set et blitzlys fik jeg aldrig noget brev
efterfølgende så det må jeg vel svare ja til

Men jeg synes nu heller ikke jeg ser særlig mange fotovogne på min
vej. Det kan måske være fordi jeg kender min bil så godt at jeg ikke
kører for hurtigt særlig ofte.

> [...]
> blive blitzet er faktisk en del af "at køre efter forholdene".
>
> Nu sker 80-90% af alle uheld jo med hastigheder UNDER 50 km/t, så

Nå, du er nok løbet tør for argumenter siden du har behov for at
skiffet emne.

Jeg snakker ikke om uheld. Jeg snakker om at undgå at blive taget i at
køre for hurtigt - hvilket var det vi startede med at diskutere.

Ebbe