/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Cyklister og mobiltelefoner (et næsten sam~
Fra : Frederik


Dato : 26-04-05 10:34

Hej

Har lige lidt galde, jeg skal af med...

I går kommer jeg kørende af Nordre Fasanvej på Frederiksberg.

Min hastighed er omkring 40 km/t, da der foregår lidt vejarbejde.

Ca. 50 meter foran mig står en kvinde med en cykel, mens huns taler i sin
mobiltelefon. Da hun har mobilen sat mod venstre øre, kigger hun ikke på mig
men udelukkende på bilerne i den modsatte vejbane.

Herefter beslutter hun at gå ud på vejbanen. Jeg ser det og tænker i et
splitsekund, at hun vel lige stopper op og ser sig for, men hun forsætter
ufortrødent.

Jeg bremser alt, hvad jeg overhovedet kan, og stopper hvad der må have været
ganske få centimeter fra hende. Havde jeg kørt 50, der er den lovlige
hastighed på det sted, havde jeg sandsynligvis ikke kunne undgå at køre ind
i hende...

Det der gør mig så harm er, at det kunne have endt i en tragedie, blot fordi
hun skulle tale i en mobiltelefon og ikke kunne finde ud af at kigge til
venstre. Så kunne man have siddet her og muligvis have dræbt et menneske.

Nå, heldigvis var det eneste der skete, at min puls lige kyssede 185.

Mvh.

Frederik




 
 
Lars L. Hansen (26-04-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 26-04-05 10:58

Frederik wrote:
....
> Ca. 50 meter foran mig står en kvinde med en cykel, mens huns taler i sin
> mobiltelefon. Da hun har mobilen sat mod venstre øre, kigger hun ikke på mig
> men udelukkende på bilerne i den modsatte vejbane.
>
> Herefter beslutter hun at gå ud på vejbanen. Jeg ser det og tænker i et
> splitsekund, at hun vel lige stopper op og ser sig for, men hun forsætter
> ufortrødent.

Du ved jo godt den er gal, når du ser en yngre kvindelig cyklist med en
bedstemorcykel (hvis geometri i forvejen gør den svær at styre), som for
at gøre den fuldstændig umulig at manøvrere, har monteret en stor
cykelkurv med plasticblomsterranke på den. Når hun så ydermere har
mobilen klæbet til øret, så burde alle alarmklokker ringe. En
højresvingende lastbilchauffør, der ser en af disse piger, burde
omgående slukke motoren og ikke starte igen, før hun er ude af synsfeltet.

Nå, jeg ser nu at du skriver at hun faktisk ikke cykler :) Men
alligevel: Som jeg læser loven, må man ikke tale i håndholdt mobil når
man kører bil, men heller ikke når man kører cykel. Men da der i det her
tilfælde bare er tale om en voksen, der ikke kan finde ud af at se sig
for, før hun går over gaden, skulle hun måske bare ringe til Børnenes
Trafikklub og høre om hun kan få sine skolepenge tilbage.

Mvh.

Frederik (26-04-2005)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 26-04-05 11:07


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message
news:426e10ad$0$79456$14726298@news.sunsite.dk...
> Frederik wrote:
> ...
>> Ca. 50 meter foran mig står en kvinde med en cykel, mens huns taler i sin
>> mobiltelefon. Da hun har mobilen sat mod venstre øre, kigger hun ikke på
>> mig men udelukkende på bilerne i den modsatte vejbane.
>>
>> Herefter beslutter hun at gå ud på vejbanen. Jeg ser det og tænker i et
>> splitsekund, at hun vel lige stopper op og ser sig for, men hun forsætter
>> ufortrødent.
>
> Du ved jo godt den er gal, når du ser en yngre kvindelig cyklist med en
> bedstemorcykel (hvis geometri i forvejen gør den svær at styre), som for
> at gøre den fuldstændig umulig at manøvrere, har monteret en stor
> cykelkurv med plasticblomsterranke på den. Når hun så ydermere har mobilen
> klæbet til øret, så burde alle alarmklokker ringe. En højresvingende
> lastbilchauffør, der ser en af disse piger, burde omgående slukke motoren
> og ikke starte igen, før hun er ude af synsfeltet.
>
> Nå, jeg ser nu at du skriver at hun faktisk ikke cykler :) Men alligevel:
> Som jeg læser loven, må man ikke tale i håndholdt mobil når man kører bil,
> men heller ikke når man kører cykel. Men da der i det her tilfælde bare er
> tale om en voksen, der ikke kan finde ud af at se sig for, før hun går
> over gaden, skulle hun måske bare ringe til Børnenes Trafikklub og høre om
> hun kan få sine skolepenge tilbage.
>
> Mvh.

Ja, men det er uhyggeligt at opleve, at det ikke er nok, man selv optræder
korrekt, man er samtidig nød til at antage, at andre ikke gør det...

Mvh.

Frederik



Ukendt (26-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-05 11:10

On Tue, 26 Apr 2005 12:07:28 +0200, "Frederik" <f.caroe
@suf.nu> wrote:

<snipper en ubehagelig overraskelse>
>
>Ja, men det er uhyggeligt at opleve, at det ikke er nok, man selv optræder
>korrekt, man er samtidig nød til at antage, at andre ikke gør det...
>

Velkommen i den danske trafik. Betragt altid trafikken som en
udfordring, hvor alle andre er idioter, så har du en chance for at
forudse nogle af skæverterne, der bliver lavet.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI
Med chippet hund

Lars L. Hansen (26-04-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 26-04-05 13:28

Frederik wrote:
....
> Ja, men det er uhyggeligt at opleve, at det ikke er nok, man selv optræder
> korrekt, man er samtidig nød til at antage, at andre ikke gør det...

Min kørelærer rådede mig til at køre "som om alle andre i trafikken er
ravende idioter, der har stjålet de biler de kører i" :)

Mvh.

Rander (26-04-2005)
Kommentar
Fra : Rander


Dato : 26-04-05 21:31

Tue, 26 Apr 2005 14:27:55 +0200 brugte Lars L. Hansen 9 linier på at
fortælle dette til dk.fritid.bil:

>> Ja, men det er uhyggeligt at opleve, at det ikke er nok, man selv optræder
>> korrekt, man er samtidig nød til at antage, at andre ikke gør det...
>Min kørelærer rådede mig til at køre "som om alle andre i trafikken er
>ravende idioter, der har stjålet de biler de kører i" :)

Han hed vel ikke tilfældigvis Steen? Min sagde nemlig det samme...

--
Lars Rander ** Pil ikke ved min adresse ** :(){ :&:& };:
http://rander.dk (temporarily down!)

Kun to ting er sikre her i livet: Skatterne og døden.
Desværre kommer de i den forkerte rækkefølge. (Benjamin Franklin)


Lars L. Hansen (26-04-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 26-04-05 21:58

Rander wrote:

> Han hed vel ikke tilfældigvis Steen? Min sagde nemlig det samme...

VW Bora? Jo, han hed vist Steen og var en rigtig røver :)

Mvh.


Rander (26-04-2005)
Kommentar
Fra : Rander


Dato : 26-04-05 22:26

Tue, 26 Apr 2005 22:58:13 +0200 brugte Lars L. Hansen 8 linier på at
fortælle dette til dk.fritid.bil:

>> Han hed vel ikke tilfældigvis Steen? Min sagde nemlig det samme...
>VW Bora? Jo, han hed vist Steen og var en rigtig røver :)

Nej, da jeg tor kort i '93 kørte han Nissan Primera. Det var hos Søernes
Trafikskole, men han havde vist ikke været hos dem særlig længe da jeg
begyndte...

--
Lars Rander ** Pil ikke ved min adresse ** :(){ :&:& };:
http://rander.dk (temporarily down!)

Vær ikke bange for at tage et stort skridt, hvis det er nødvendigt.
Man kan ikke krydse en kløft i to små spring. (David Lloyd George)


JK (26-04-2005)
Kommentar
Fra : JK


Dato : 26-04-05 12:06

On Tue, 26 Apr 2005 11:58:04 +0200, "Lars L. Hansen"
<hop_i_havet@hotmail.com> wrote:


>
>Du ved jo godt den er gal, når du ser en yngre kvindelig cyklist med en
>bedstemorcykel (hvis geometri i forvejen gør den svær at styre), som for
>at gøre den fuldstændig umulig at manøvrere, har monteret en stor
>cykelkurv med plasticblomsterranke på den. Når hun så ydermere har
>mobilen klæbet til øret, så burde alle alarmklokker ringe. En
>højresvingende lastbilchauffør, der ser en af disse piger, burde
>omgående slukke motoren og ikke starte igen, før hun er ude af synsfeltet.
>
>Nå, jeg ser nu at du skriver at hun faktisk ikke cykler :) Men
>alligevel: Som jeg læser loven, må man ikke tale i håndholdt mobil når
>man kører bil, men heller ikke når man kører cykel. Men da der i det her
>tilfælde bare er tale om en voksen, der ikke kan finde ud af at se sig
>for, før hun går over gaden, skulle hun måske bare ringe til Børnenes
>Trafikklub og høre om hun kan få sine skolepenge tilbage.
>
Nu er det forhåbentligt ikke ved at komme dertil, at skolerne skal
lære folk at cykle. Jeg er overhovedet ikke lærer, - men jeg mener
bare, at det skal forældrene.

Det minder mig om en kvinde jeg af og til ser køre på Nørre Alle. Hun
kører en damecykel af ældre type, hvor håndbremse kablet i venstre
side hænger direkte ned fra bremsehåndtaget og laver en stor bue ind
til bremsen. Hun overhales uafbrudt af andre cyklister.

Jeg er lige ved at spørge hende, om hun specialtræner i at holde
balancen, når en anden cyklist kommer til at trække i det kabel.
Ikke fordi jeg har nogen falske forventninger til, hvor godt det vil
gå.

Det kan vist nemt ske med en bred taske bagpå eller lignende, når man
kører tæt.

Man ser også andre med halvt ituslidte skærme, eller rustne kæder der
burde knække. Så det er da klart, at for nogle er en cykel ikke noget
man ofrer en kærlig tanke, eller vil røre med en ildtang.

John

Henrik B. (26-04-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 26-04-05 12:59


"Frederik" <f.caroe @suf.nu> skrev i en meddelelse
news:426e0b23$0$73729$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej

> Jeg bremser alt, hvad jeg overhovedet kan, og stopper hvad der må have
> været ganske få centimeter fra hende. Havde jeg kørt 50, der er den
> lovlige hastighed på det sted, havde jeg sandsynligvis ikke kunne undgå at
> køre ind i hende...

Og du fløj selvfølgelig ud af bilen og gav hende en tiltal svinder, så hun
fik sideskilning??

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Frederik C (26-04-2005)
Kommentar
Fra : Frederik C


Dato : 26-04-05 13:27


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
news:426e2cfc$0$250$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Frederik" <f.caroe @suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:426e0b23$0$73729$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Hej
>
>> Jeg bremser alt, hvad jeg overhovedet kan, og stopper hvad der må have
>> været ganske få centimeter fra hende. Havde jeg kørt 50, der er den
>> lovlige hastighed på det sted, havde jeg sandsynligvis ikke kunne undgå
>> at køre ind i hende...
>
> Og du fløj selvfølgelig ud af bilen og gav hende en tiltal svinder, så hun
> fik sideskilning??
>
> --
> ----------------------------------------------------------
> Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!
>

Jeg er faktisk et meget roligt menneske, men det blev både til dytning, eder
og forbandelser...

Mvh.

Frederik



Brian (26-04-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 26-04-05 13:41

Hejsa!

Frederik C skrev:

> Jeg er faktisk et meget roligt menneske, men det blev både til
> dytning, eder og forbandelser...

Hun kiggede vel fornærmet på dig, som om det var din skyld ?

Dét har jeg prøvet med en cyklist der kørte så tæt på mig (jeg holdte
stille i et kryds), at hun ravede sidespejlet med sig

/Brian



Henrik B. (26-04-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 26-04-05 13:38


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:426e2cfc$0$250$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Og du fløj selvfølgelig ud af bilen og gav hende en tiltal svinder, så hun

Baaaaaahhhh....staveplade tak! TOTAL sviner.....

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



JS (26-04-2005)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 26-04-05 14:00


"Frederik" <f.caroe @suf.nu> skrev i en meddelelse
news:426e0b23$0$73729$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
>
> Har lige lidt galde, jeg skal af med...
>
> I går kommer jeg kørende af Nordre Fasanvej på Frederiksberg.
>
> Min hastighed er omkring 40 km/t, da der foregår lidt vejarbejde.
>
> Ca. 50 meter foran mig står en kvinde med en cykel,

Ved et fodgængerfelt?



Bernhard Ege (26-04-2005)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 26-04-05 17:41

On Tue, 26 Apr 2005 15:00:12 +0200, JS wrote:

>
> "Frederik" <f.caroe @suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:426e0b23$0$73729$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Hej
>>
>> Har lige lidt galde, jeg skal af med...
>>
>> I går kommer jeg kørende af Nordre Fasanvej på Frederiksberg.
>>
>> Min hastighed er omkring 40 km/t, da der foregår lidt vejarbejde.
>>
>> Ca. 50 meter foran mig står en kvinde med en cykel,
>
> Ved et fodgængerfelt?

Det synes jeg også er den mest relevante manglende oplysning...

mvh Bernhard


Frederik C (26-04-2005)
Kommentar
Fra : Frederik C


Dato : 26-04-05 18:51


"Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> wrote in message
news:pan.2005.04.26.16.41.05.891000@NOSPAMege.cc...
> On Tue, 26 Apr 2005 15:00:12 +0200, JS wrote:
>
>>
>> "Frederik" <f.caroe @suf.nu> skrev i en meddelelse
>> news:426e0b23$0$73729$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>> Hej
>>>
>>> Har lige lidt galde, jeg skal af med...
>>>
>>> I går kommer jeg kørende af Nordre Fasanvej på Frederiksberg.
>>>
>>> Min hastighed er omkring 40 km/t, da der foregår lidt vejarbejde.
>>>
>>> Ca. 50 meter foran mig står en kvinde med en cykel,
>>
>> Ved et fodgængerfelt?
>
> Det synes jeg også er den mest relevante manglende oplysning...
>
> mvh Bernhard
>

Det har I selvfølgelig ret i.

Det var ikke ved et fodgængerfelt.

Mvh.

Frederik



Jørgen M. Rasmussen (26-04-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 26-04-05 20:31


"Frederik C" <f.caroe@fjernefjernsletsuf.nu> skrev i en meddelelse
>
> Det var ikke ved et fodgængerfelt.
>
Hvor kommer cyklen ind i "billedet"?, hun var fodgænger. Og det er stadig
tilladt med håndholdt mobilos i DK., når man er til fods. At hun ikke var
opmærksom, er en anden ting, men det er der jo så mange der ikke er, fx. dem
der poster et topic med en forkert,uheldig overskrift.



Frederik C (26-04-2005)
Kommentar
Fra : Frederik C


Dato : 26-04-05 21:57


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message
news:426e96b2$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Frederik C" <f.caroe@fjernefjernsletsuf.nu> skrev i en meddelelse
>>
>> Det var ikke ved et fodgængerfelt.
>>
> Hvor kommer cyklen ind i "billedet"?, hun var fodgænger. Og det er stadig
> tilladt med håndholdt mobilos i DK., når man er til fods. At hun ikke var
> opmærksom, er en anden ting, men det er der jo så mange der ikke er, fx.
> dem der poster et topic med en forkert,uheldig overskrift.
>

Som jeg skrev, stod hun med sin cykel...

Hvis det har stødt din nyhedsgruppe-etiket, kan jeg kun beklage...

Mvh.

Frederik



Ukendt (27-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-04-05 05:55


"Frederik C" <f.caroe@fjernefjernsletsuf.nu> skrev i en meddelelse

| Som jeg skrev, stod hun med sin cykel...
|
Så kunne hun jo ligeså godt være volds-offer, spurgte du? ;).



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408626
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste