Ny bil: Telttur uge 30 - 1000km, sandstran~
Fra : Finn Dick-Nielsen

Dato : 26-04-05 06:16

Hej i gruppen.

Har lige handlet ny bil og den skal indvies.

Vi skal afsted i uge 30 ca og vil helst ikke længere væk end vi kan køre på
en dag.

Vi ønsker sandstrand og varme - hvor skal vi tage hen ?

Bor på Bornholm, så vi kan både starte i Sverige og Tyskland.

Mvh Frank

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-05 07:32

"Finn Dick-Nielsen" <dicksi*nospam*@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi ønsker sandstrand og varme - hvor skal vi tage hen ?
>
> Bor på Bornholm, så vi kan både starte i Sverige og Tyskland.

1000 Km er i hvert fald ikke nok til at få garanteret varme.
Hvis du vil have sandstrand, så er det vist kun vestjylland der kan komme på
tale.
Tyskland, Polen og Holland er så overbefolkede at strandturen let bliver
ødelagt af skrigende unger osv.

--
Tom

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 26-04-05 08:32

Finn Dick-Nielsen wrote:
> [...]

> Vi ønsker sandstrand og varme - hvor skal vi tage hen ?
>
> Bor på Bornholm, så vi kan både starte i Sverige og Tyskland.

Hmm - måske til Balaton-søen i Ungarn. Der vil være ca. 1100-1150
km fra Swinoujscie og det burde kunne klares på en dag.

/Jakob

Fra : Gunnar007

Dato : 26-04-05 10:33

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hmm - måske til Balaton-søen i Ungarn. Der vil være ca. 1100-1150
> km fra Swinoujscie og det burde kunne klares på en dag.

Så skal du starte meget tidligt, og slutte meget sent. 06-21

Da begrænsningen er 1 dag, hvilket i mine øre lyder som 10 timer,
så er der som de andre siger ikke meget der ligner det der ønskes.

Har aldrig selv prøvet et baltisk land, måske det var en idé,
men så er vejret ikke specielt anderledes end på solskins øen Bornholm

Hilsen G
14 dage ved Gardasøen juni
14 dage ved Balatonsøen august
Kør selv, selvfølgelig

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 26-04-05 10:48

Gunnar007 wrote:
> [...]
>
> Da begrænsningen er 1 dag, hvilket i mine øre lyder som 10 timer,
> så er der som de andre siger ikke meget der ligner det der ønskes.

Det er jeg enig i - men derfor forslaget om Balaton, fordi det er det jeg
tror der kommer nærmest kravene. Jeg har prøvet at køre til Balaton to
gange - den ene gang fra Roskilde og den anden gang fra Aalborg.
Turen fra Roskilde til søen blev klaret på én dag med den første færge
til Puttgarden og med ankomst til Balatonfüred kl. 22.30 (det var hårdt, men
vi var 4 om at køre).
Turen fra Aalborg startede sent om aftenen og endte ca. 20 timer senere,
men det var inkl. ca. 5 timers nattepause.

Normalt regner jeg med en gennemsnitshastighed på 100km/t inkl. korte
pauser (tankning, frokost o.lign) og det plejer at holde, men det går jo
ikke
at holde timelange pauser.

/Jakob

Fra : Gunnar007

Dato : 26-04-05 12:47

> Normalt regner jeg med en gennemsnitshastighed på 100km/t inkl. korte
> pauser (tankning, frokost o.lign) og det plejer at holde, men det går jo
> ikke
> at holde timelange pauser.

Jeg har kørt en del gange.. 10 for at være præcis.

Nu er jeg blevet ældre end de 22 år, som jeg var første gang, jeg kørte syd
på.
Nu overnatter jeg halvvejs, så undgår jeg at skulle sove de 2 første dag af
ferien væk.
Sidste år til Italien, Overnatning inkl. 2 retters aften menu, morgen
buffet, for 2 voksne og 1 barn
50? . Det finder man vist ikke billigere.

Hilsen G

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 26-04-05 13:08

Gunnar007 wrote:
> [...]
> buffet, for 2 voksne og 1 barn
> 50? . Det finder man vist ikke billigere.

Jeg er enig igen

Da vi kørte på skiferie til Østrig i år prøvede vi for første gang at
overnatte
undervejs (dvs. ikke bare ligge i bilen på en rasteplads). Det gør jeg gerne
igen til en pris på 50 euro - man er helt anderledes frisk når man kommer
frem.

/Jakob

Fra : Aslan

Dato : 26-04-05 13:28

Gunnar007 wrote:

> buffet, for 2 voksne og 1 barn
> 50? . Det finder man vist ikke billigere.

Det kan du altså ikke bare skrive uden at forklare nærmere!!!
(Adresser, links etc....)

Aslan

Der mener at en dagsrejse er 1.600 km.

1998 Alfa 156 2,0 TS
2003 Mercedes E 320 CDI Avantgardé

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 26-04-05 13:36

"Aslan" <cpoulsen@ REMOVE THIS email.dk> wrote in message

> Det kan du altså ikke bare skrive uden at forklare nærmere!!!
> (Adresser, links etc....)

Nu ved jeg godt at det ikke var mig du spurgte, men jeg vil
alligevel tilføje at vi boede her http://www.sleepinger.de/
på vej på skiferie. Ved at bestille hjemmefra på www.hotel.de
kostede et dobbelværelse med morgenmad 46 euro (ikke
helt så billigt som Gunnars overnatning men tæt på).

Hotellet var i øvrigt splinter nyt og temmelig kedeligt.

/Jakob

Fra : Gunnar007

Dato : 26-04-05 21:11

"Aslan" <cpoulsen@ REMOVE THIS email.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan du altså ikke bare skrive uden at forklare nærmere!!!
> (Adresser, links etc....)

Hmm.. De har helt sikkert ikke en hjemmeside..
Det tætteste jeg kan komme det er her : http://www.himmelkron.de/
Gasthof'et er den hvide bygning med rødt tag, til højre i billedet..
Landgasthof Schnös - se under linket gastgeber

> Der mener at en dagsrejse er 1.600 km.

Jo, jeg har stadigvæk den sindsyge rekord blandt rødderne..
(Jeg lover ALDRIG at køre sådan igen.)
Afgang sydgardasøen onsdag formiddag kl 11
Ankomst Ballerup DK 22.15
Da jeg ringede til de tilbageblivende i Italien, troede de jeg jokede..
Men da jeg ringede fra hjemmenummeret så blev de tavse.. (vis nr viker på
mobilen i italy)
Men men men, 2 mdr senere, så jeg to voldsomme uheld på den tyske AutoBahn,
En opel vectra revet midt over, far og mor ud over hele vejen, to skrigende
børn på bagsædet..
Den trak sgu tårer.. Det var fandme uhyggeligt.
Ca 6 timer senere, en smart svensker snakkede jeg med på en rasteplads, 20
minutter senere lå hans 206'er på taget i autoværnet..
Damn.. Jeg har efter disse to episoder aldrig..Og jeg mener aldrig, kørt
meget mere end 130-140 på de tyske strækninger som det er tilladt på..
Faktisk syntes jeg at hvis man sætter sin maks fart til 130 km/t, så passer
den faktisk ok, og så kan jeg køre uden at blive stresset.. Stress og lange
køreture er en dårlig cocktail..

Langt indlæg, men det handler jo stadigvæk om .. Næe nu er det vist bare kør
selv ferie

Hilsen

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-05 22:20

"Gunnar007" <007c@teamsos.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Damn.. Jeg har efter disse to episoder aldrig..Og jeg mener aldrig, kørt
> meget mere end 130-140 på de tyske strækninger som det er tilladt på..

Jeg husker også et år i tyskland hvor vi pludselig skulle stoppe i alle 3
spor.
10 min. efter landede redningshelikopteren midt på motorvejen. Da trafikken
blev givet fri i et spor igen, så vi hvordan er stor BMW kan se ud når den
har rullet 10 gange rundt på motorvejen og derefter ud i rabatten. Resten af
turen hjem kørte vi ikke mere end 120.....det sætter sine spor.

--
Tom

Fra : Aslan

Dato : 26-04-05 22:32

Jakob Jeppesen wrote:
> [...]
> helt så billigt som Gunnars overnatning men tæt på).
>
> Hotellet var i øvrigt splinter nyt og temmelig kedeligt.

Tak

Ang. turen sydpå. Vi udnytter at jeg er nattaxachauffør, så vi kører, når
jeg står op onsdag eller torsdag eftermiddag. Så er jeg ved at være helt
vågen, når jeg skal til at lege med de andre ved Kassel-bakkerne. I
Syd-Tyskland eller i Østrig plejer jeg at køre ind og sove 1-3 timer og er
så klar til 500 km mere, og Alfaen kører ligesom bedre, når vi har passeret
Brennerpasset I år går turen til en borg syd for Milano
http://www.castellosangaudenzio.com/en/home.html med et par overnatninger
til afklimatisering. Derefter fortsætter vi til Toscana
http://www.agriturismolapalazzina.com/00ind/ind_eng.htm en uges tid, og så
går den hjemad via Stelvio passet
http://www.cykelturist.com/bilder/2001/2001_277_ecbraulio.jpg og en
overnatning i spændende/flotte omgivelser i Østrig/Schewiz/Liechtenstein
afhængig af omstændighederne. men det er jo altid rart med nye input og
ideer til overnatninger; jeg bliver vel for gammel og magelig til de lange
stræk på et eller andet tidspunkt, men Alfaen VIL bare sydpå, når vi først
er startet

Aslan

1998 Alfa 156 2,0 TS
2003 MB E 320 CDI Avantgardé

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-04-05 16:25

> Jo, jeg har stadigvæk den sindsyge rekord blandt rødderne..
> (Jeg lover ALDRIG at køre sådan igen.)
> Afgang sydgardasøen onsdag formiddag kl 11
> Ankomst Ballerup DK 22.15

Verona -> Århus: 11 timer clean. (Opel Vectra 2,0)

Det er vel omtrent samme hastighed, vi har kørt - og det er target speed på
180 km/t ved mig og så MEGET korte to tankninger. Mad blev indtaget
undervejs.

Ægte gennemsnit var 1456 km/t - alt inklusive.

Jég gør det heller ikke igen - det var FOR hurtigt.

Om et par måneder kører jeg til Barcelona - men det bliver med
svigerforældre ombord - og formentlig ikke mere end 160 - selv på øde
motorvej .

/Jan W Nieslen

Fra : Peter Weis

Dato : 27-04-05 17:25

Jan W Nielsen wrote:
> Ægte gennemsnit var 1456 km/t - alt inklusive.

Sådan en vectra må jeg s'gu prøve. Hvor kan vi mødes?

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-05 17:51

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> undervejs.
>
> Ægte gennemsnit var 1456 km/t - alt inklusive.

Orrrv - det var hurtigt.
Hvilken motor er der i sådan en dunk - Pratt & Whitney RL60?

http://www.pratt-whitney.com/prod_space_rl60.asp

--
/Claus

Nu med ny Golf TDI - Som holdte fuld skrald på fra Stuttgart til Padborg en
onsdag = 132 km/t i gennemsnit.
http://vwfanatic.dk

Fra : Gunnar007

Dato : 27-04-05 18:15

> [...]

> undervejs.
>
> Ægte gennemsnit var 1456 km/t - alt inklusive.
>
> Jég gør det heller ikke igen - det var FOR hurtigt.

Det var meget lig det jeg gjorde. Dengang var det min elskede Mazda 626
DITD.
Der var stop 2 gange for at tanke, og hælde vandet fra kartoflerne, og så
blev der smurt sandwich fra bagsædet.

Så lader det sig gøre.. Og så ventede vi endda 15 minutter på færgen i
Puttgarden..

Kids.. Dont try this at home !

Hilsen G

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 27-04-05 15:23

"Aslan" <cpoulsen@ REMOVE THIS email.dk> skrev i en meddelelse

> Der mener at en dagsrejse er 1.600 km.

Det er jeg meget enig med dig i.

Sydover til Italien kører vi fra Århus fredag kl. 03:30 og ankommer til et
hotel i Gardone Riviera ved gardasøen mellem 17 og 18, uden at være brændt
helt ud. Den tur er også ca. 1600 km og dagen efter er vi klar til at køre
videre sydpå.

Jeg har et par gange kørt fra Cannes til Århus startende ved 9 tiden og
først været i Århus lidt over midnat. Det er for langt.

Mvh
Claus