Mercedes E300 TD fra 93 Nypris??
Fra : mikkel paulsen

Dato : 25-04-05 23:59

Hej
Min far har lige købt en MB E300 TD stationcar fra 1993. vi kan ikke
blive enige om hvad den har kostet fra ny af! Jeg skyder på
500000-600000 han siger den er oppe på knapt 800000, jeg har søgt
nettet men kan ikke finde ud af hvad den kostede i 1993.
Vores er med alt ekstraudstyr undtagen læder.

Ved i desuden hvad antal HK den har, samt hvad topfarten er?

Fra : Thomas

Dato : 26-04-05 09:16

"mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vores er med alt ekstraudstyr undtagen læder.
>
> Ved i desuden hvad antal HK den har, samt hvad topfarten er?

Ifølge biltorvet.dk hvis jeg har kigget rigtigt: (der er en version 50.000
billigere med lidt færre heste)

Oprindelig nypris :
853.236 kr.

Karrosseritype :
Stc

Antal døre :
5

Brændstoftype :

Geartype :
Aut.

Bagagevolumen bag bagsæde :
530 liter

Bagagevolumen med nedfældet bagsæde :
2175 liter

Længde :
477 cm

Bredde :
174 cm

Højde :
149 cm

Vendediameter :
11,2 m

Egenvægt :
1550 kg

Påhængsvægt uden påløbsbremse :
750 kg

Påhængsvægt med påløbsbremse :
2100 kg

Acceleration 0-100 km/t :
11,9 s

Tophastighed :
195 km/t

Antal cylindre :
6

Slagvolumen :
2.995 ccm

Effekt :
147 HK

Drejningsmoment :
273 NM

Brændstofforbrug (gns.) :
11,9 km/l

Fra : Steffen Hansen

Dato : 26-04-05 13:27

> [...]
> Vores er med alt ekstraudstyr undtagen læder.
>
> Ved i desuden hvad antal HK den har, samt hvad topfarten er?

Jeg har i mange år samlet på BilRevyer, så jeg kan oplyse Dig:

MB 300 TD St.car Automatgear har kostet kr. 842.530,-

HK 147
Moment: 273 Nm ved 2400 omd.
Topfart: 195 km/t
Acc: 11,9 sek.