FIAT cinquecento - skifte toppakning
Fra : Katrine

Dato : 25-04-05 21:31

Hej der,

Toppakningen er gået på min FIAT 500 (-93), Haynes er bestilt og jeg har en
der kan plane topstykket også.
Nogen der har tips til særlige punkter hvor jeg skal være opmærksom når jeg
skifter pakning?

Katrine

Fra : John Sahl

Dato : 25-04-05 21:58

Katrine wrote:
> Toppakningen er gået på min FIAT 500 (-93), Haynes er bestilt og jeg
> har en der kan plane topstykket også.

Godt at du vælger at få det planet, det er en dum ting at springe over.

> Nogen der har tips til særlige punkter hvor jeg skal være opmærksom
> når jeg skifter pakning?

Bestil et helt pakningskit, og med Haynes ved din side er du ikke helt
lost, det er en ret simpel operation egentligt.

Hvor gammel er din køler, de har nemlig ikke ret lang levetid, og kan
være en del af skylden for at din toppakning er gået.?

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia

Fra : BJ

Dato : 25-04-05 22:02

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Godt at du vælger at få det planet, det er en dum ting at springe over.

Så hut jeg visker fra ungdomsårene, så *skal* det planes.

Er det ikke af aluminium..?

--
Bjørn J.

Fra : John Sahl

Dato : 25-04-05 22:05

BJ wrote:
> Så hut jeg visker fra ungdomsårene, så *skal* det planes.

Folk springer over alligevel, af nærighed...

> Er det ikke af aluminium..?

Yupz..

Fra : BJ

Dato : 25-04-05 22:09

KLIP

> Folk springer over alligevel, af nærighed...

Det må jo have råd til det..:)

--
Bjørn J.

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 25-04-05 22:51

> "John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Så hut jeg visker fra ungdomsårene, så *skal* det planes.

Det gælder vel kun hvis det er blevet skævt... Eller hur?

Mvh
Claus

Fra : BJ

Dato : 25-04-05 23:01

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det gælder vel kun hvis det er blevet skævt... Eller hur?

Så hut jeg også visker det også, sker dette per definition, når det
afmonteres og spændingerne udløses.

--
Bjørn J.

Fra : Katrine

Dato : 26-04-05 21:42

Køleren, okay, det aner jeg ikke, jeg købte bilen sidste år og den er
fra -93... så et bud er 12 år! Jeg skifter køleren med det samme med mindre
den skinner nyt, tak

Katrine

Fra : Katrine

Dato : 26-04-05 21:44

Nogen der har et godt bud på hvor jeg skaffer hurtige og billige reservedele
til FIAT 500?

Katrine

Fra : John Sahl

Dato : 26-04-05 22:12

Katrine wrote:
> Nogen der har et godt bud på hvor jeg skaffer hurtige og billige
> reservedele til FIAT 500?

Det kommer an på hvor i landet du er. Men FIAT er generelt
ikke ret dyr med dele til den bil, så selv om du finder dele
billigere hos Krogslund eksempelvis, kan der være ting som
er gode at få originalt...

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 27-04-05 17:43

Katrine skrev:

> [...]
> har en der kan plane topstykket også.
> Nogen der har tips til særlige punkter hvor jeg skal være opmærksom

Du kunne overveje, at skifte vandpumpen når du nu alligevel er igang...
Årsagen til din defekte toppakning er dårlig køling. Som John skriver er det
nok køleren, men det kan også være vandpumpen og/eller termostaten...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk