Saab 9-3 1.8T Linear som brugt, nogle erfa~
Fra : JK

Dato : 25-04-05 11:13

Hej

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=366900411&page=1

Jeg føler mig ret tiltalt af sådan en slæde. En motor med moment og
tophastighed. Samt en del udstyr.

Er der ikke noget med at Saab har ændret reservedelspolitik, så
stumperne nu er ret rimelige i pris ?

Ellers noget jeg skal være opmærksom på ?

Er motoren svensk ?

John

Fra : Frederik

Dato : 25-04-05 11:49

"JK" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der ikke noget med at Saab har ændret reservedelspolitik, så
> stumperne nu er ret rimelige i pris ?
>
> Ellers noget jeg skal være opmærksom på ?

Du ville få væsentligt mere for pengene her, hvis du kan se igennem fingre
med mærket... Den står hos samme forhandler.

http://www.bilinfo.dk/idebiler/showcars.asp?ID=366900375

Spøg til side, synes selv sådan en 9-3 er rigtig lækker.

Mvh.

Frederik

Fra : JK

Dato : 25-04-05 12:22

On Mon, 25 Apr 2005 12:48:45 +0200, "Frederik" <f.caroe
@suf.nu> wrote:

> [...]
>
>http://www.bilinfo.dk/idebiler/showcars.asp?ID=366900375
>
>Spøg til side, synes selv sådan en 9-3 er rigtig lækker.

Der er vist noget fusk der. Peugeot Patner varebil, og så et billede
med stjerne på, endda personbil.

Fra : Henrik B.

Dato : 25-04-05 12:37

"JK" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=366900411&page=1
>
> Jeg føler mig ret tiltalt af sådan en slæde. En motor med moment og
> tophastighed. Samt en del udstyr.

Forståeligt.

> Er der ikke noget med at Saab har ændret reservedelspolitik, så
> stumperne nu er ret rimelige i pris ?

Det er mest til de ældre modeller priserne er sænket. Men stumperne kan evt.
købes hos de uautoriserede forhandlere i Danmark, eller med fordel bestilles
i Sverige.
De danske Saab-værksteder tager dog en meget høj timepris. Men hér kan de
øvrige forslag igen benyttes.

> Ellers noget jeg skal være opmærksom på ?

Der er ikke rigtig noget der har vist sig endnu.

> Er motoren svensk ?

Både og. Det er en GM-blok der benyttes. Den samme som bl.a. til Opel Vectra
2,2i. Men Saab har bearbejdet stempler m.v. efter egne specifikationer.
16v-toppen er deres egen, ligesom motorstyrigen er. Og den har selvfølgelig
kæde.

Hvis du vælger at købe bilen, så tag og bestil et "opgradering" herfra:
http://www.maptun.com/webshop/products.php?rubrik=133&kategori=337&produkt=1173

Det bliver en helt anden bil.

Fra : JK

Dato : 25-04-05 12:56

On Mon, 25 Apr 2005 13:36:44 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>kæde.
>
>Hvis du vælger at købe bilen, så tag og bestil et "opgradering" herfra:

Aha, ja naturligvis. Man bør checke motoren ved køb. Bedste køb, hvis
den IKKE har været chiptunet.
Nemt at se ? det antager jeg ikke.

John

Fra : Henrik B.

Dato : 25-04-05 14:56

> Aha, ja naturligvis. Man bør checke motoren ved køb. Bedste køb, hvis
> den IKKE har været chiptunet.
> Nemt at se ? det antager jeg ikke.

Nej, men hvis man har prøvet en standardudgave, vil det som regel kunne
mærkes i sammenligning.

Fra : Frederik

Dato : 25-04-05 15:14

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> mærkes i sammenligning.

> Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!

Nu vil Saab-forhandlerne jo gerne hjælpe...

Så skulle den med garantien være barberet.

Mvh.

Frederik

http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=3694

Fra : JK

Dato : 25-04-05 15:15

On Mon, 25 Apr 2005 15:55:57 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>--
>----------------------------------------------------------
>Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!

Nu er andre jo også kommet med god sikkerhed, skulle jeg mene.

Men meget tidløs bil, synes jeg.

Fra : Henrik B.

Dato : 26-04-05 12:00

> Nu er andre jo også kommet med god sikkerhed, skulle jeg mene.

Jep, men som du kan læse i en anden tråd, er bl.a. 9-5 kåret til den
sikreste bil på de svenske veje, for anden gang i træk, af Folksam.

Fra : Claus Petersen

Dato : 26-04-05 23:51

> Jep, men som du kan læse i en anden tråd, er bl.a. 9-5 kåret til den
> sikreste bil på de svenske veje, for anden gang i træk, af Folksam.

> Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!

Skulle måske omskrives til:

Livet kan blive for kort i biler med dårlig sikkerhed!

--
Claus
Nu med ny Golf TDI *****

Fra : Brian

Dato : 27-04-05 00:22

Hejsa!

Claus Petersen skrev:

> Livet kan blive for kort i biler med dårlig sikkerhed!

Hvis folk bare gad spænde selen, er selv en 10 år gammel bil i
stand til at tage de værste slag for én.

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 27-04-05 11:38

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa!

> Hvis folk bare gad spænde selen, er selv en 10 år gammel bil i
> stand til at tage de værste slag for én.

SUBSCRIBE!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-04-05 13:54

> SUBSCRIBE!

Jep - det viser alle undersøgelser.

Nye biler ér naturligvis alt andet lige bedre end gamle - men forbedringerne
er for intet at regne i sammenligning med brugen af sikkerhedssele.

/Jan W Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 27-04-05 17:22

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Nye biler ér naturligvis alt andet lige bedre end gamle - men
forbedringerne
> er for intet at regne i sammenligning med brugen af sikkerhedssele.

Vi mangler dog stadig en forklaring på de "blå" gode brikker
på visse gamle modeller i dên svenske undersøgelse der
har været vist tidligere, altså hvorfor biler man troede
klappede sammen totalt holder stand.

Fra : KASO

Dato : 27-04-05 19:07

> "JK" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jep, men som du kan læse i en anden tråd, er bl.a. 9-5 kåret til den
> sikreste bil på de svenske veje, for anden gang i træk, af Folksam.

Du har vist selv glemt at læse i tråden.

Saab'en er den sikreste - blandt de gamle biler. Der er ingen statistik
(endnu), hvor der sammenlignes med de nye, 5-stjernede, som John hentyder
til.

> Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!

Hmm - jeg ville nu mene, at livet er for kort til Saab, men sådan er vi jo
så forskellige