Hvilken bil er ældst
Fra : malnitz@yahoo.dk

Dato : 25-04-05 09:55

Hej NG.

Vi var nogle stykker der i weekenden diskuterede hvilken bil, der kan
købes som ny ved en forhandler, der er ældst, dvs hvilken bil har den
ældste platform af de biler som man kan købe som ny hos en forhandler.

Diskussionen blev startet af at vi var nogle stykker der funderede
over om der stadig findes biler der som Volvo 240, blev ved i årtier,
eller de dage er talte.

Hvad siger I ?

Malnitz

Fra : Brian S Jensen

Dato : 25-04-05 10:00

<malnitz@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Diskussionen blev startet af at vi var nogle stykker der funderede
> over om der stadig findes biler der som Volvo 240, blev ved i årtier,

Hej

I skal nok ha' fat i den lokale (Indiske) Hindustan-forhandler

http://www.hmambassador.com/

Ca. 40 år uden de store facelift's

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Frederik

Dato : 25-04-05 12:02

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in message

> <malnitz@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> I skal nok ha' fat i den lokale (Indiske) Hindustan-forhandler

> [...]

Af biler til salg i dk er MBs G-wagen vel et bud?

Mvh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-05 10:35

> [...]
>
> Diskussionen blev startet af at vi var nogle stykker der funderede
> over om der stadig findes biler der som Volvo 240, blev ved i årtier,

At alle biler som handles i danmark bliver faceliftet og ændret så meget at
man ikke kan give et entydig svar. Men Goller er da en kandidat som dog er
gennemgået store forandringer gennem årene. Fiesta er også ved at have nogle
år på bagen.
Ellers vil jeg sige at mercedes heller ikke har ændret radikalt på deres
biler, man kan stadig genkende de første modeller i de nye biler.
I dag er levetiden for et design nok ikke mere end max. 4-5 år

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-04-05 11:37

Tom skriver:

> At alle biler som handles i danmark bliver faceliftet og ændret så meget at
> man ikke kan give et entydig svar.

Det kan man vel, kig på sidste modelår for bilen.

> Men Goller er da en kandidat som dog er
> gennemgået store forandringer gennem årene.

Læs lige igen - hvilken bil har den ældste platform - her kandiderer
golf da vidst ikke...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : malnitz@yahoo.dk

Dato : 25-04-05 14:01

Personligt tror jeg at Saab 900 / 9-3 er en oplagt kandidat. man skal
jo nærmest være kender for at se om der er tale om en saab 9-3 fra
sidste år eller en af de første 900'ere med det nye design fra starten
af '90 erne (var det 1994 den kom ??)

Fra : sode

Dato : 25-04-05 11:43

Ford transit kører stadig som ladvogns-model med samme chassis
som den første transit !

Sode

Fra : Nicolai

Dato : 25-04-05 11:56

hvad med Hiacen.....

Fra : Uffe Ravn

Dato : 27-04-05 00:03

"Nicolai" <gg@roc.dk> skrev

> hvad med Hiacen

Næh, den blev da fundamentalt ændter i slutningen af 90erne.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : TG4600

Dato : 25-04-05 12:40

<malnitz@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
>
> Diskussionen blev startet af at vi var nogle stykker der funderede
> over om der stadig findes biler der som Volvo 240, blev ved i årtier,

Landrover Defender, i princippet uændret siden lanceringen i 1947, dog har
diverse face-lifts tilføjet et spor af komfort

Fra : Anders Christensen

Dato : 25-04-05 14:24

TG4600 wrote:

> Landrover Defender, i princippet uændret siden lanceringen i 1947, dog har
> diverse face-lifts tilføjet et spor af komfort

Og stadigvæk en fed bil

Fra : Peter C:\\

Dato : 25-04-05 14:07

>dvs hvilken bil har den
> ældste platform af de biler som man kan købe som ny hos en forhandler.

> Hvad siger I ?

Et par hurtige indspark

Morgan Plus8 .... er der nogensinde faceliftet så meget som en skrue på den
model ?
Daewoo Nexia (koreansk Kadett E, der vandt Årets bil i 1985 = 20 år)
Wartburg 353W (Modellen kom frem i 1966 ... men kan man mon stadig købe en
fabriksny ?)

--
MVH Peter C:\
´96 Corolla eller ´69 Firebird .... afhængig af vejret !

Fra : Chr

Dato : 25-04-05 20:00

> [...]
>
> Diskussionen blev startet af at vi var nogle stykker der funderede
> over om der stadig findes biler der som Volvo 240, blev ved i årtier,

VW Fusca den sidste nye røg af båndet for ca et år siden...