Hvilken bilsyn skal man vælge.....?
Fra : JO

Dato : 25-04-05 09:17

Efter liberaliseringen af bilsyn, er der nogen grund/grunde til at
vælge/fravælge blandt de nye synsfirmaer, eller skal man bare tage den
nærmeste ??
Hvem har gode/dårlige erfaringer efter privatiseringen ??

på forhånd tak

Jørgen Osted

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-05 10:29

"JO" <JO123@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nærmeste ??
> Hvem har gode/dårlige erfaringer efter privatiseringen ??

Nu er det jo ikke fordi det rager mig, men hvor i landet bor du? eller er
det ligemeget hvor langt du skal køre efter det?

Åbenrå og Haderslev har gode synshaller hvor de i Haderslev endda har synet
min bil med eftermonteret Turbo.

--
Tom

Fra : Jens Andersen

Dato : 25-04-05 12:12

"JO" <JO123@tiscali.dk> skrev i

> [...]
> nærmeste ??
> Hvem har gode/dårlige erfaringer efter privatiseringen ??

Privatiseringen har kun virket i kort tid så gode - dårlige erfaringer
der kan bruges til noget seriøst vil der nok gå over et halvt år inden man
kan begynde at udtale sig. En fordel ved privatiseringen er at man nu kan
møde op uden tidsbestilling de fleste steder og komme til hurtigt, næsten
som at gå i almindelige butikker.
mvh. Jens

Fra : Brian M

Dato : 25-04-05 15:24

Tja..umiddelbart vil jeg gætte på at muligheden for at møde en venlig,
forstående og behagelig synmand, er størst de steder hvor det er små
enkeltmandsfirmaer der er startet. De har jo behov for at opbygge et
kundenet. De vil hurtigt blive nød til at lukke igen, hvis rygtet
siger at de er nogle idioter der kassere for bagatæller.
Hos de store som Applus betyder det jo ikke så meget med et par
utilfredse kunder og synsmanden har jo sin faste løn...

Ham der er startet for sig selv her i området (tidligere synsleder
hos SBI), har jeg indtil videre kun hørt godt om. Men ham overvejer
vist også at ansætte flere folk, da det har resulteret i mere end
rigeligt med kunder.

Der er jo mange flere konkurrenter på vej, bl.a Pava vil også til at
syne biler.

Fra : Leonardo Schirripa

Dato : 28-04-05 18:53

> De har jo behov for at opbygge et
> kundenet. De vil hurtigt blive nød til at lukke igen, hvis rygtet
> siger at de er nogle idioter der kassere for bagatæller.

Faktisk er der allerede synssteder, der er blevet tvunget til at lukke,
fordi de ikke har levet op til Færdselsstyrelsens kvalitetskrav.
Det har også betydet, at kunderne har skullet til syn igen!

> Hos de store som Applus betyder det jo ikke så meget med et par
> utilfredse kunder og synsmanden har jo sin faste løn...

Jeg tror nu nok Applus (tidligere Statens Bilinspektion)
vil gøre meget for at beholde sine kunder.

> Ham der er startet for sig selv her i området (tidligere synsleder
> hos SBI), har jeg indtil videre kun hørt godt om.

Jeg tror også man skal gå efter enten "de store" (sikre)
eller undersøge indehaverens "fortid"
En tidligere synsleder hos SBI er jo bekendt med kravene

Fra : jacob

Dato : 29-04-05 20:12

snip:
> Jeg tror nu nok Applus (tidligere Statens Bilinspektion)
> vil gøre meget for at beholde sine kunder.

ENIG.

snip:
> Jeg tror også man skal gå efter enten "de store" (sikre)
> eller undersøge indehaverens "fortid"
> En tidligere synsleder hos SBI er jo bekendt med kravene
Det bilprøveassistenterne da også..... Jeg har lige gennemgået denne
uddannelse!!!!

MVH JJO

Fra : Leonardo Schirripa

Dato : 29-04-05 23:36

"jacob" skrev

> Det bilprøveassistenterne da også.....

Jo bestemt
Det var også bare i forhold til synsstedet, som Brian M omtalte

Fra : Brian M

Dato : 30-04-05 11:26

"Leonardo Schirripa" <focumeuFJERN@sol.dk> wrote in message news:<427122ec$0$79463$14726298@news.sunsite.dk>...

> Faktisk er der allerede synssteder, der er blevet tvunget til at lukke,
> fordi de ikke har levet op til Færdselsstyrelsens kvalitetskrav.
> Det har også betydet, at kunderne har skullet til syn igen!

Det jeg hentydede til var heller ikke at de ligefrem så bort fra
reglerne, men en stor del af det der skal kontrolleres til syn beroer
jo på et skøn. Derfor vil synsmandens indstilling have en del at sige
på resultatet.

Alle har vel prøvet, eller kender en der har prøvet, at møde en af de
her skrankepaver i de gamle SBI-monopol tider. Sådan en som åbenbart
bare skulle finde et eller andet at skrive på som fejl, muligvis for
at få deres fejlprocent til at passe.

Som eksempel kan jeg huske jeg engang fik kasseret et sidespejl for 2
mindre ridser fra en isskraber. Det var eneste fejl på bilen! ..og det
samme spejl var der ingen bemærkninger til ved tidligere syn og de
efterfølgende...det var før de havde tidligere fejl noteret på
computeren.

Eller da jeg mødte op til omstilling med en gammel Alfa pga. for høj
CO...blev mødt med bemærkningen, "Nå..der var ikke andet?"...sagt i et
meget ubehageligt tonefald. Nu er det her småting, men selv små
petitesser kan jo betyde en stor værkstedsregning for folk bagefter.

Men nu er det vist heldigvis ikke som i gamle dage mere. En mekaniker
jeg kender mente ihvertfald han engang imellem blev mødt af en
synsmand .."der nok var faldet ud af sengen fra morgenen af og havde
slået hovedet"....

Fra : ena

Dato : 30-04-05 11:37

> [...]
> jeg kender mente ihvertfald han engang imellem blev mødt af en
> synsmand .."der nok var faldet ud af sengen fra morgenen af og havde

Jeg kan kun istemme - jeg har samme opfattelse og oplevelser med det "gamle
SBI" synet afhang ofte af tilfældigheder og sinsstemninger hos synsmanden.

Derimod har jeg oplevet en klar ændret atityde det sidste års tid (også før
privatiseringen) sidst jeg var til syn med en bil jeg havde importeret (2 år
gammel 30 kkm på tælleren - som ny) udførte han bremseprøve og kiggede bilen
efter - rusthammeren var ikke fremme da det var meningsløst - bilen var som
ny overalt synet tog ikke langt tid fordi det var åbenbart at der intet var
at komme efter, tidligere (1997) har jeg prøvet at køre en fabriksny Honda
Accord til syn - det var en arrodeck som på det tidspunkt ikke havde fået en
standardtypegodkendelse og synsmanden gik totalt amok og bankede efter rust
osv. totalt idiotisk på en bil med 10 km på tælleren - han ville finde noget
da han var i dårligt humør.

Mit sidste syn blev foretaget for 1 md siden i Roskilde min egen Bimmer fra
2001 som er patentligt plejet skulle synes - synsmanden var både flink og
imødekommende - bremseprøve blev udført og den blev kørt på lift - et
hurtigt blik og han sagde - fantastisk flot - her er der ikke noget at komme
efter - god tur hjem og på gensyn om 2 år. Jeg var forbløffet over
høfligheden og smilede hele vejen hjem - en sådan oplevelse havde jeg aldrig
i det gamle SBI

Fra : Leonardo Schirripa

Dato : 30-04-05 19:20

"Brian M" skrev i en meddelelse

> Det jeg hentydede til var heller ikke at de ligefrem så bort fra
> reglerne,

Jeg siger heller ikke andet
Det var blot til information

> [...]
> her skrankepaver i de gamle SBI-monopol tider. Sådan en som åbenbart
> bare skulle finde et eller andet at skrive på som fejl, muligvis for

Jeg tror nu ikke, de har haft en fejlprocent at passe, hehe
Men så vidt jeg har hørt, var mange af "skrankepaverne" dem,
som var ansat i bilinspektionen da denne lå under justitsministeriet
(politiet)
og var kede af (efter 1997 med de nye EU-direktiver og standarder) "kun" at
arbejde for
trafikministeriet..

> Som eksempel kan jeg huske jeg engang fik kasseret et sidespejl for 2
> mindre ridser fra en isskraber. Det var eneste fejl på bilen! ..

Og når reglerne strammes så strammer skrankepaverne dem demonstrativt endnu
mere
Krukker !!

> Men nu er det vist heldigvis ikke som i gamle dage mere.

Jeg tror det har holdt hårdt at ændre på de ansattes vaner