Invitation til afstemning - Valg af "ny" b~
Fra : HKN

Dato : 24-04-05 21:17

Hej,

Jeg har gennem længere tid været på udkig efter en bil, som for mig ville
give køreglæde og som jeg ville føle mig godt tilpas i. Der er derfor ikke
taget hensyn til fornuft, afskrivninger eller lignende - der er valgt med
hjertet

Valget står derfor mellem følegende:

Alfa Romeo Sportwagon 156 JTD 1,9 116hk, 2001, ca. 100.000 km

BMW 325 TDS st. car, 143 hk, 1998, ca. 150.000 km

Mercedes Benz E290 avantgarde st. car, 130 hk, 1996, ca. 340.000 km

Alle er m. klima og læderindtræk

Hvilken ville "panelet" her i forum vælge? Jeg gør opmærksom på at jeg
ikke
er interesseret i alternativer som VW, Skoda eller andre fornuftbiler -
hvis
der skal bydes ind m. alternativer, så skal det være noget som man ikke
ser
mange af hver dag (i dieselversion forstås).

Kom gerne m. tips t. de enkelte - f.eks hvad man skal være opmærksom på.

Mvh
Henrik

Fra : Brian S Jensen

Dato : 24-04-05 21:47

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> BMW 325 TDS st. car, 143 hk, 1998, ca. 150.000 km
>
> Mercedes Benz E290 avantgarde st. car, 130 hk, 1996, ca. 340.000 km

Hej Henrik

Det er religion det dér

Det er også et spørgsmål om køreglæde - nogle finder det i en Alfa, andre
i en Mercedes og mange gør det i en BMW - og underligt nok er der også
nogle som påstår at de finder det i en VW

Min "religion" siger mig helt klart at jeg er til BMW - 100% - at nogle så
vil sige "jamen, så en Mercedes er helt lydløs på brosten" - ja, det er der
noget om, men BMW'en giver køreglæde på en helt specielt måde, men
igen - det er meget individuelt

Hvis du ikke allerede har gjort det - så prøv alle 3 biler (lange ture) - og
vælg efter hjertet

Uden at vil give nogen garanti, så vil jeg mene at BMW'en er den mest
driftsikre (dels pga. kvalitet, men også km-stand). Alfa'en er nok dyrest
i vedligeholdelse - Mercedes'en kan ikke undgå at være slidt efter 340.00km

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 525i 24v
Toyota Previa 2.4i
HPI 4x4 Savage 21

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-04-05 22:09

HKN skriver:

> Alfa Romeo Sportwagon 156 JTD 1,9 116hk, 2001, ca. 100.000 km

Velkommen på værsktedet

> BMW 325 TDS st. car, 143 hk, 1998, ca. 150.000 km

Aaaaah, køreglæde.

> Mercedes Benz E290 avantgarde st. car, 130 hk, 1996, ca. 340.000 km

Lidt bovlam måske, men okay at rulle langsomt rundt i ?

> Hvilken ville "panelet" her i forum vælge?

Af ovenstående ? "BrianW'en" ingen tvivl.

> [...]
> hvis der skal bydes ind m. alternativer, så skal det være noget
> som man ikke ser
> mange af hver dag (i dieselversion forstås).

Øv, ville ellers foreslå dig en Skoda Fabia RS med 130HK TDI og mulighed
for boke, eller chip

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : PMH

Dato : 25-04-05 06:56

ikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

> Lidt bovlam måske, men okay at rulle langsomt rundt i ?
>

> Klaus
> --

Øøøhhhhh der er vist noget du har misforstået...

BMW'en har godt nok 143 hk, men tilgengæld "kun" 260 NM.

Merceren har 129 hk, men 300NM.
Det vil jeg ikke kalde bovlam.

En kammerat har en 290'er som er chippet til 160 hk
og 430 NM.. det summer bare, og er bestemt ikke til
at rulle langsomt afsted i..
bey bey BMW

Hvis du chipper BMW'en kan den nok komme op på de
NM som Merceren har fra fabrikken.. )

Mvh
PMH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-04-05 07:18

PMH skriver:

> BMW'en har godt nok 143 hk, men tilgengæld "kun" 260 NM.
>
> Merceren har 129 hk, men 300NM.
> Det vil jeg ikke kalde bovlam.

Vægten af de to biler ?

Fra : PMH

Dato : 25-04-05 09:37

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
meddelelse

> Vægten af de to biler ?
>
> Klaus

Har intet at sige når vi snakker NM.
Men for ordens skyld, vejer de ca. det samme, 1600 kg.

PMH

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Brian S Jensen

Dato : 25-04-05 09:52

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meddelelse

> Har intet at sige når vi snakker NM.
> Men for ordens skyld, vejer de ca. det samme, 1600 kg.

Vejer en 3'er stationcar 1600kg ???

Og hvorfor har vægten "intet at sige" ?? - Jeg ville da langt hellere
ha' en 300NM motor i en bil med egenvægt på 1000kg fremfor i en
som vejer 2000kg

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-04-05 11:34

PMH skriver:

> Har intet at sige når vi snakker NM.

Jo - masser

> Men for ordens skyld, vejer de ca. det samme, 1600 kg.

En 525'er vejer 1600 kg en E290 = 1450 kg

> Den har indtil videre sparet mig for at få 27 spam-mails.
> Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Spamfighter har nu spammet igen.
Kig på min hjemmeside, for en gratis og spamfri løsning

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 26-04-05 05:37

> Velkommen på værsktedet

Ikke forstået?

\MAndal, der ellers normalt betrager Klaus som en saglig skrivent

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-04-05 16:32

"Brian Fisker [8900]" skriver:

> Ikke forstået?

3 arbjedskollegaer med hver sin Alfa af nyere model har brugt
ufoholdsmæssigt meget tid på at besøge værkstedet. Alle nyere biler
(under 5 år gamle). En af dem har nu skiftet til en Pegeout 307SW og er
vældigt glad...

> \MAndal, der ellers normalt betrager Klaus som en saglig skrivent

Tak

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 26-04-05 19:39

> 3 arbjedskollegaer med hver sin Alfa af nyere model har brugt
> ufoholdsmæssigt meget tid på at besøge værkstedet. Alle nyere biler

Hmm, ærgerligt :( - Jeg selv har lige rundet 75k km på 1½ år i en 156 2.0TS
fra 11/98 (du havde nok regnet ud, at jeg kørte Alfa ;)). Eneste defekt har
været en servopumpe.

> (under 5 år gamle). En af dem har nu skiftet til en Pegeout 307SW og er
> vældigt glad...

Med Pegeouts rygte havde jeg troet dét umuligt.

\Mandal

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-04-05 21:34

"Brian Fisker [8900]" skriver:

> Hmm, ærgerligt :( - Jeg selv har lige rundet 75k km på 1½ år i en 156 2.0TS
> fra 11/98 (du havde nok regnet ud, at jeg kørte Alfa ;)). Eneste defekt har
> været en servopumpe.

Shit mand, jeg har kørt 150kkm i en Golf fra 1997, her var det en
lydpotte og en ABS sensor alt, hvad der gik.

> Med Pegeouts rygte havde jeg troet dét umuligt.

Ja, men han var vant til en Alfa....

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-05 00:30

> [...]
>
> Alle er m. klima og læderindtræk
>
> Hvilken ville "panelet" her i forum vælge?

Bimmeren ingen tvivl i mit hjerte.

Dannie

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 25-04-05 02:04

HKN wrote:

> Hvilken ville "panelet" her i forum vælge?

ALFA! :)

Fra : PMH

Dato : 25-04-05 06:30

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken ville "panelet" her i forum vælge?

> Mvh
> Henrik

Stjernevognen.... Helt klart.

Optimal køreglæde, og den eneste af de nævnte som er noget
værd om 200.000 km.

Men se dig istedet om efter en 300 TD. Det er en rigtig motor,
med 6 cyl. på række og 177 HK, og ikke en 5 cyl. Perkins
motor som i 290'eren.. .
300TD blev solgt fra 97' til 99' og kan findes til samme pris
som 290'erne koster..

Hvis du vil/kan finde godt 200k mere, så gå efter 320 CDI.
197 hk og 420 NM....
Det sparker røøøøøøøøøøv...
bey bey BMW..

Fra : Troels Pedersen

Dato : 25-04-05 09:51

KLIP

> Hvilken ville "panelet" her i forum vælge?

Jeg ville tage BMW'en hvis du vil beholde den i lang tid, og Alfaen hvis det
skal være en kort flirt!

--
Med Venlig Hilsen
Troels Pedersen

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 26-04-05 05:38

"Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ville tage BMW'en hvis du vil beholde den i lang tid, og Alfaen hvis
det
> skal være en kort flirt!

Det er ellers sjældent den "normale tendens". Bver man først forelsket i
Alfaens køreegenskaber, design m.m, så slipper man den sgutte lige med det
samme...

\Mandal

Fra : Brian

Dato : 26-04-05 08:15

Hejsa!

Brian Fisker [8900] skrev:

> Det er ellers sjældent den "normale tendens". Bver man først
> forelsket i Alfaens køreegenskaber, design m.m, så slipper man den
> sgutte lige med det samme...

Enig, men du bliver næppe betaget af en 1,9 JTD maskine - med mindre du
er vant til at køre hestevogn.

/Brian

Fra : Olesen

Dato : 26-04-05 19:23

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Enig, men du bliver næppe betaget af en 1,9 JTD maskine - med mindre du
> er vant til at køre hestevogn.

Den ligger vidst i den nyeste Saab diesel hvor den tilmed
er ganske højlydt, hvilket den ikke er i Alfa'en.

Fra : Olesen

Dato : 26-04-05 19:22

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@FJERNDETTEedb.dk> skrev i en meddelelse

> Bliver man først forelsket i
> Alfaens køreegenskaber, design m.m, så slipper man den sgutte lige med det
> samme...

Køreegenskaber ?
Snakker du Focus ? *S*

Design..hmm..okay, den seneste Focus er heller
ikke lige min kop te.

Fra : Aslan

Dato : 26-04-05 22:37

Olesen wrote:
> Køreegenskaber ?
> Snakker du Focus ? *S*

Kan godt se smilet , men forklar lige hvad du mener??

> Design..hmm..okay, den seneste Focus er heller
> ikke lige min kop te.

Smag kan ikke diskuteres, derfor gør vi det!!! Et hmm.. efter
Alfa-design, den forstår jeg slet ikke. En Alfa er da en af de eneste biler
(i tilgængelig prisklasse), som man kan nyde at side og se på, mens man
indtager sit glas aften-Barolo!!

Bella Machina

Aslan
1998 Alfa 156 2,0 TS

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-05 10:43

> [...]
>
> BMW 325 TDS st. car, 143 hk, 1998, ca. 150.000 km
>
> Mercedes Benz E290 avantgarde st. car, 130 hk, 1996, ca. 340.000 km

Det er vel også et spørgsmål hvad man vil signalere.
Jeg vil sige BMW = ungdommelig/sporty
Mercedes = Komfort/blød hat, at man har penge
Alfa = ??

Jeg tror jeg ville vælge BMW.......dog ikke "rustvognsudgaven", så hellere
en Sedan, Cupe eller hvad søren de nu kalder det hos BMW

--
Tom

Fra : Lars Holst

Dato : 25-04-05 22:51

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> said in

> [...]
> mange af hver dag (i dieselversion forstås).
>
> Kom gerne m. tips t. de enkelte - f.eks hvad man skal være opmærksom

Alfaen giver de bedste køreegenskaber gennem sving og ved nedbremsning og
du kan tune den vildt hvis det er det du ønsker.
Mere vildt end BMW eller Mercedes.

Alfa'en er _ikke_ dyrere end de andre på værkstedet medmindre du vælger
det gale værksted med inkompetente fjolser eller hvis du køber en Alfa
som er kørt ad helvede til og du ikke har gennemgået bilen tilstrækkelig
grundigt.

Spørg evt. i Alfa klubben hvor du skal lade din Alfa servicere.

Desuden er Alfa'en ubetinget den smukkeste af de 3.

Ønsker du en rejsevogn til Autobahn så tag hellere Mercedes.

Hvis du ønsker at trille ned ad Nørrebrogade og tæt på Blågårds Plads med
et sæt plysterninger i vinduet og en springkniv i sokkeholderne, så køb
BMW'en.

--
Lars Holst

Fra : Aslan

Dato : 26-04-05 10:47

HKN wrote:

> Alfa Romeo Sportwagon 156 JTD 1,9 116hk, 2001, ca. 100.000 km

Bilen, der får dig til at smile, selv når den holder stille. Bilen vil give
dig et stort bredt smil hver tur. Den kører fantastisk og du får al det
input fra styretøjet og motoren, som du kan ønske. Vær dog opmærksom på, at
Sportwagonen er ikke lavet fordi, den er en stationcar, men fordi den er
smuk. Bagagerummet er ikke sammenligneligt med en "normal" stationcar i
størrelse eller anvendelse!! Sørg for, at prøve et par Alfaer før du vælger
denne. Og vælge et værksted med Alfamekanikere (i Århus /www.juel-auto.dk)

> BMW 325 TDS st. car, 143 hk, 1998, ca. 150.000 km

Ingen mening ud over mine fordomme over for brugere af dette mærke

> Mercedes Benz E290 avantgarde st. car, 130 hk, 1996, ca. 340.000 km

Det fornuftige (og kedelige) valg. Utrolig behagelig stille komfortabel
kørsel med oceaner af plads og høj holdbared med billige og rigelige
reservedele. Meget let at køre. Du bliver ikke generet af input fra rat
eller motor.

Vær nu god ved dig selv Køb den Alfa!

Aslan

1998 Alfa 156 2,0 TS