Ford Sierra 1,6 CLX
Fra : TS

Dato : 24-04-05 19:49

Hejsa

Efter at have kigget på biler omkring de 100.000 har kæresten og jeg lagt ny
taktik
Da vi er førstegangskøbere, så ville forsikringen blive rimelig dyr det
første år (14.700) for en bil med ansvar og kasko.
Så har vi luret lidt på gamle biler.
Her har vi fundet en Sierra '88 der har kørt ~150.000, er nysynet og ny
udstødning, og ser ud til at være i pæn stand.

Hvad ville en rimelig pris være for sådan en, og hvad skal man være
opmærksom på?

Jeg har overvejet om man skulle lade FDM kigge på dem. De har en
købsrådgivning til 500 og en til 1.000, hvor i den sidste vurderes standen
på bilen mht. fremtidige udskiftninger.

Hvis den kan holde et år eller mere, så vil det være en rigtig god
forretning, da vi så abre i det første år ville kunne spare ~8.000 kr. i
kasko.

mvh TS

Fra : Brian S Jensen

Dato : 24-04-05 20:04

"TS" <tosch9@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis den kan holde et år eller mere, så vil det være en rigtig god
> forretning, da vi så abre i det første år ville kunne spare ~8.000 kr. i

Hej

1. Gå efter en bil som absolut ikke er "poppet" - dvs. spoilere, 2"
udstødning
osv.

2. FDM vil uden tvivl kunne finde en masse fejl på en bil i den prisklasse,

det er spøgsmålet om det kan betale sig at lade dem kigge på den

3. Brug en time eller 2 på at ringe til forsikringsselskaber - der er MANGE
penge at spare - nogle gange en fordel at lade bilen registrere i pigens
navn
da de jo (som bekendt ?! kører meget bedre end unge mænd

4. Tjek vanger, paneler og støddæmpertårne for gennemtæringer

5. Om den har gået 150.000 eller mere, ville ikke bekymre mig så meget, hvis
i ellers behandler den pænt (dvs. ikke kører dørtræk osv.)

6. Kasko på en bil i den prisklasse er måske også en ting som man lige
skal overveje - om hvorvidt det er nødvendigt / kan betale sig.

Held og lykke med det !

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 525i 24v
Toyota Previa 2.4i
HPI 4x4 Savage21

Fra : TS

Dato : 24-04-05 20:52

Hej

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in message
> 1. Gå efter en bil som absolut ikke er "poppet" - dvs. spoilere, 2"
> udstødning
> osv.

Hej det skulle den ikke være.

> 2. FDM vil uden tvivl kunne finde en masse fejl på en bil i den
> prisklasse, så
> det er spøgsmålet om det kan betale sig at lade dem kigge på den

Dvs. at hvis den er nysynet, så er det fint nok? Så burde den, i hvert fald
ikke på det sikekrhedsmæssige, bryde sammen den næste måned. Selvfølgelig
kan mekanikken svigte, men jeg tænker mere på rust de 'dumme' steder og
bærearme/affjedring.
Det var mere om de kunne finde noget som med garanti ville bryde sammen
indenfor meget kort tid - men det burde synshallen vel også have tjekket?

> [...]
> navn
> da de jo (som bekendt ?! kører meget bedre end unge mænd

Jeg er over 30, så det er lige meget. Forsikringen er også gennem min
fagforening.

> 4. Tjek vanger, paneler og støddæmpertårne for gennemtæringer

Ok

> 5. Om den har gået 150.000 eller mere, ville ikke bekymre mig så meget,
> hvis
> i ellers behandler den pænt (dvs. ikke kører dørtræk osv.)

Det er lidt svært i en bil der går fra 0-100 på 14-15 s.

> 6. Kasko på en bil i den prisklasse er måske også en ting som man lige
> skal overveje - om hvorvidt det er nødvendigt / kan betale sig.

Det er også der hvor vi kan spare ~8.000 kroner det første år - så kan vi
rykke fra den næstlaveste gruppe til den tredjelaveste/højeste.

> Held og lykke med det !

Tak for det

/TS

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-04-05 20:34

TS wrote:
> [...]
> Da vi er førstegangskøbere, så ville forsikringen blive rimelig dyr
> det første år (14.700) for en bil med ansvar og kasko.

Det er en meget god ide, så kan man "spare" lidt ancinitet op hos
forsikringen.

> Her har vi fundet en Sierra '88 der har kørt ~150.000, er nysynet og
> ny udstødning, og ser ud til at være i pæn stand.

En Sierra er ikke det værste at købe, den er nem at vedligeholde og reparere
på og det skal i nok regne med uanset hvilken bil i køber (i det prisleje).
Der vil næsten altid være noget at rode med.

> Hvad ville en rimelig pris være for sådan en,

Alt afhængigt af stand, vil jeg skyde prisen til at ligge mellem 5000 og
10000 kr.

> og hvad skal man være
> opmærksom på?

På en Sierra skal du se efter rust i bagvangerne samt de mere almindelige
steder for gamle biler (overalt )
Endvidere skal du lytte til maskineriet, lyder den fornuftigt (uden
mærkelige lyde) ?
Ryger den blåt fra udstødningen når den startes ?

> Jeg har overvejet om man skulle lade FDM kigge på dem. De har en
> købsrådgivning til 500 og en til 1.000, hvor i den sidste vurderes
> standen på bilen mht. fremtidige udskiftninger.

Jeg tror at du/i vil være væsentligt bedre stillet, hvis du kender en der
har lidt forstand på biler og evt. kunne lokke vedkommende med ud på en
kikker.
FDM finder helt sikkert en milion milliard fejl på alle biler, som er 17 år
gamle.

> Hvis den kan holde et år eller mere, så vil det være en rigtig god
> forretning, da vi så abre i det første år ville kunne spare ~8.000
> kr. i kasko.

Hvis ellers bilen er i fornuftig stand, så skulle der ikke være de store
problemer i det.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Olesen

Dato : 24-04-05 20:51

"TS" <tosch9@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad ville en rimelig pris være for sådan en, og hvad skal man være
> opmærksom på?

Er den virkelig pæn, så burde sådan een stå med et skilt
som siger noget i retningen af 15.000,-
Men så skal den også være pæn, læg iøvrigt mærke
til alle de lig der tilbydes overalt til latterlige mange penge,
de er både rustne og generelt trætte at se på.

> Jeg har overvejet om man skulle lade FDM kigge på dem. De har en
> købsrådgivning til 500 og en til 1.000, hvor i den sidste vurderes standen
> på bilen mht. fremtidige udskiftninger.

Enhver kan se om en lydpotte snart er færdig, det samme med dæk,
bremser mv. FDM er ikke garanti for noget som helst, og i kan alligevel
komme til at stå med en kostbar reparation, uanset hvad FDM siger.

> Hvis den kan holde et år eller mere, så vil det være en rigtig god
> forretning, da vi så abre i det første år ville kunne spare ~8.000 kr. i
> kasko.

Ja. Og er den nysynet og i kører i den 2 år, så kan i endda
spare lidt mere op til en nyere vogn.

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 24-04-05 21:04

den er sikkert uden servo det er drøjt

Fra : Olesen

Dato : 25-04-05 17:10

"Stig Rasmussen" <stig.rasmussen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> den er sikkert uden servo det er drøjt

Det vænner man sig til.
Men ikke noget med at dreje hjulene når bilen holder stille, dêt slider
og gir' unødvendige armmuller..

Jeg vil sige, det derimod er lidt overkill at der er servo i Alto, Lupo mv.

Fra : TS

Dato : 25-04-05 17:53

Jeg takker for svarene. Men den bil jeg havde kigget på var desværre solgt.
Og det var den på Bilbasen.dk som faktisk så pænest ud til lige under 15k.
/TS