Bil i tyskland
Fra : Boesen

Dato : 24-04-05 18:09

Har planer om at køre europa tyndt til næste forår, og har derfor et
spørgsmål.
Kan jeg som dansker købe en tysk bil, køre rundt i den i europa i et par
måneder, og så derefter tage den med hjem og betale afgift?
Er det ikke det samme som mange rejsene gør i f.eks. usa?
Eller er der regler for at man skal bo i tyskland for at købe/forsikre
bilen?

Mvh Anders

Fra : Johnt

Dato : 25-04-05 01:11

"Boesen" <andersboesen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det ikke det samme som mange rejsene gør i f.eks. usa?
> Eller er der regler for at man skal bo i tyskland for at købe/forsikre

Jeg har engang læst at dette var muligt. Jeg tror at det var i Penge og
Privatøkonomi indenfor de sidste 10 år. Du må selv se om du kan finde
artiklen, og så checke at lovgivningen ikke er ændret efterfølgende.

Hilsen
Johnt