Sverige strøm?
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 23-04-05 22:48

Hej vi skal på ferie i sverige.

Vil bare lige høre om der er 220 volt i deres stikkontakter,
og om deres stikkontakter er af samme type som vores danske?

Ville jo være rart om vi kunne lade vores mobiler op når vi kommer der over

Mvh Henrik

Fra : alexbo

Dato : 23-04-05 22:55

"Henrik (Silkeborg)" skrev

> Vil bare lige høre om der er 220 volt i deres stikkontakter,
Ja.

> og om deres stikkontakter er af samme type som vores danske?
Næsten, stik med jord er anderledes, men det betyder ikke noget for en
lader.

http://kropla.com/electric2.htm

mvh
Alex Christensen

Fra : Eg Egemarke

Dato : 23-04-05 23:29

Tjae jeg har nu boet her i snart 4 år og ikke opdaget nogen forskelle
overhovedet !
Udover de er ganske glade for jrodforbindelserne som tidligere nævnt !!

Så du propper bare i kontakten og lader !!!

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 25-04-05 07:16

Hej,

On Sat, 23 Apr 2005 23:48:19 +0200, "Henrik \(Silkeborg\)"
<henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>og om deres stikkontakter er af samme type som vores danske?
>
>Ville jo være rart om vi kunne lade vores mobiler op når vi kommer der over

Mobilladeren kan sagtens gå i - og kan du finde svenske stik uden jord
kan de tage "alle" danske stik.

Stikkontakterne med jord i Sverige er lidt anderledes, og her kan der
være problemer med at få danske stik uden jord i - men de mobilladere
jeg har set er lavet så de passer i hvad som helst

** Lars