Forrude
Fra : Sp@cey

Dato : 22-04-05 13:57

Hvor svært er det at skifte forruden på en Golf III?
Jeg har set at man kan købe en "helfarvet", grøn forrude, er den lovlig? Kan
ikke helt se den for mig.....

Mvh Kenneth

Fra : alexbo

Dato : 22-04-05 16:03

"Sp@cey" skrev

> Jeg har set at man kan købe en "helfarvet", grøn forrude, er den lovlig?
Kan
> ikke helt se den for mig.....

Den er grøntonet, svagt grøn.
Ruder findes generelt i klar, grøn, blå, bronce, enten heltonet som er
ensfarvet,
eller 2tonet som er f.eks grøn/grøn, svagt grøn med en kraftig grøn stribe
øverts.

De er lovlige, forbudet mod toning gælder kun påklistret film.

mvh
Alex Christensen

Fra : KNT

Dato : 22-04-05 16:21

"Sp@cey" <Someone@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> Hvor svært er det at skifte forruden på en Golf III?
> Jeg har set at man kan købe en "helfarvet", grøn forrude, er den lovlig?
Kan
> ikke helt se den for mig.....

Naturligvsi er den lovlig - i hvert fald så længe bilen står i garagen og
helst uden plader.

Knud

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 22-04-05 21:02

"Sp@cey" <Someone@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> Hvor svært er det at skifte forruden på en Golf III?

Jeg har set det gjort to gange på min egen Golf III.

Det ser umiddelbart let ud, men jeg tror at der er en del håndelag i af
skære den gamle rude fri. Desuden er det ikke en helt tilfældig køkkenkniv,
som jeg har set brugt til manøvren.

Endvidere kan jeg se at montøren har stor hjælp af stativ og sugekopper til
at holde på ruden under forberedelse og montage.

> Jeg har set at man kan købe en "helfarvet", grøn forrude, er den lovlig?

Det håber jeg sandeligt. Min Golf var monteret med en sådan fra fabrikken.

Der er intet mystisk med den grønne forrude. Der er en grøntonet
varmedæmpende rude og alle andre ruder i bilen har samme farve.

De første Golf III var monteret med klare ruder.

Ved udskiftning kan man vælge at få en rude med en kraftig grøn toning
øverst i ruden.

Var jeg dig ville jeg vælge en rude med samme toning som bilens andre ruder
(altså enten klar eller grøntonet) og derudover droppe alt om en kraftig
grøn streg i toppen. Forskellige ruder i bilen og den grønne streg i toppen
er efter min mening noget af en øjebæ!

Mvh
Claus

Fra : Sp@cey

Dato : 23-04-05 07:46

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (altså enten klar eller grøntonet) og derudover droppe alt om en kraftig
> grøn streg i toppen. Forskellige ruder i bilen og den grønne streg i

Okay tak for svarene!

Kenneth

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 23-04-05 18:31

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> wrote in message

> [...]
> (altså enten klar eller grøntonet) og derudover droppe alt om en kraftig
> grøn streg i toppen. Forskellige ruder i bilen og den grønne streg i

Kan man ikke få den med en almindelig grå-sort toning i toppen?

/Morten