Hvor bliver vandet af?
Fra : Bo Rasmussen

Dato : 22-04-05 07:44

Hej NG.

Min Carina E er pludseligt begyndt at drikke kølervæsken.

Det startede med, at varmeapparatet ikke virkede.
Der er ikke en våd plet under bilen, den damper ikke specielt unormalt, og
der er ikke mayonnaise i olien.

Nogen, der har en idé eller et godt råd?

Kan huske, der var en tråd om samme emne for et stykke tid siden, men kan
ikke finde den.

--
Bo Rasmussen
www.ChipsAway-Roskilde.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-04-05 09:13

Bo Rasmussen wrote:
> Hej NG.
>
> Min Carina E er pludseligt begyndt at drikke kølervæsken.

Hvor meget bruger den ca. ?

> Det startede med, at varmeapparatet ikke virkede.
> Der er ikke en våd plet under bilen, den damper ikke specielt
> unormalt, og der er ikke mayonnaise i olien.
>
> Nogen, der har en idé eller et godt råd?

En trykprøvning af systemet, ville nok være en god ide, samt en
kompressionstest af maskinen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 22-04-05 10:20

> Hvor meget bruger den ca. ?

Siden jeg fyldte den, og til jeg fyldte op igen havde den brugt ca 1½ liter
på ca 1.000 km.

Det svarer til 1,5 ml/km, hvilket antageligt ikke får den til at dampe
unormalt

Kan den nødrepareres med 'kølertætner' eller skal jeg holde mig fra det?

Bo

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 22-04-05 11:01

"Bo Rasmussen" <Bo@FJERNDETTEChipsAway-Roskilde.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> unormalt
>
> Kan den nødrepareres med 'kølertætner' eller skal jeg holde mig fra det?

Drop kølertætner. Der er ingen grund til at fylde systemet med den slags
snask!

Jeg antager at dit varmeapparat virker når systemet er påfyldt korrekt
mængde?

Du bør undersøge selve køleren grundigt for utætheder. Check specielt ved
samlinger og ved tærede områder.

Du bør checke vandpumpen for utætheder ved akslen. Pakdåsen som tætner
mellem akslen og huset ødelægge hurtigt hvis der er dannet rust eller andre
urenheder på akselen.

Utætheder ses typisk ved krystalaflejringer.

Kan du ikke selv lokalisere fejlen bør du køre forbi en mekaniker og evt.
kigge ham over skulderen, mens I finder utætheden.

Mvh
Claus

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-04-05 07:14

Bo Rasmussen wrote:

> [...]
> unormalt
>
> Kan den nødrepareres med 'kølertætner' eller skal jeg holde mig fra

Jeg ville ikke selv hælde kølertætner i min bil, prøv i stedet at få den
trykprøvet, så ser du sandsynligvis med det samme hvor vandet kommer ud.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-04-05 09:29

Bo Rasmussen skriver:

> Nogen, der har en idé eller et godt råd?

Tjek inde omkring varmeapparatet, er der fugtigt ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 30-04-05 13:58

> Bo Rasmussen skriver:

> Tjek inde omkring varmeapparatet, er der fugtigt ?
>

> Klaus
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

Tror s'gu det er varmeapparatet, den er gal med.

Der er ikke fugtigt omkring apparatet, men den luft, der blæses ind i bilen
føles lidt fugtig.

Bo

Fra : www.mamegames.dk

Dato : 22-04-05 12:08

Hvor gammel er den.
Tjek alle slanger, og samlinger, det kan være et spændbånd som ikke længere
har nogen virkning, og derved giver en lille utæthed.

Men som skrevet i et af de andre indlæg, et lille hul i køleren virker
sansynlig, havde selv det problem med en carina II.

Hygsom
Leo

Fra : Nicolai

Dato : 22-04-05 18:18

jeg har lidt af samme problem på en E 1,8 fra 1996....Hvilken er din??

Nicolai

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 22-04-05 20:40

"Nicolai" <gg@roc.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har lidt af samme problem på en E 1,8 fra 1996....Hvilken er din??

1,8 fra januar 1997.
Har gået 263.000, køler skiftet for et års tid siden.

Bo

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 22-04-05 21:04

"Bo Rasmussen" <Bo@FJERNDETTEChipsAway-Roskilde.dk> skrev i en meddelelse

> "Nicolai" <gg@roc.dk> skrev i en meddelelse
> >

> 1,8 fra januar 1997.
> Har gået 263.000, køler skiftet for et års tid siden.

Så ville jeg koncentrere mig om at finde utætheden ved vandpumpen!

Mvh
Claus