Spørgsmål om forsikring
Fra : Hans Paulin

Dato : 22-04-05 01:08

En kvindelig bekendt får påkørt sin 18 år gamle ansvarsforsikrede Kadett og
en mekaniker vurderer skaden til 15.000 kr. - taksator når dog ikke at kigge
på bilen.

Den kan dog stadig køre og bliver stjålet fra hendes bopæl af en ung mand,
der totalskader den.

Vil hun få i det mindste de 15.000 udbetalt?
Hans

Fra : Ulrich

Dato : 22-04-05 06:31

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> der totalskader den.
>
> Vil hun få i det mindste de 15.000 udbetalt?

Det så lige et spørgsmål hvad den er værd i handel og vandel.
Den er ikke let, ren tyveri ingen penge.
Totalskade ved påkørsel fra anden bil, penge af modpart.

--
Hygge Ulrich

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-04-05 08:18

Ulrich skrev:

> Totalskade

....eller skade som sådan vel!?

Fra : KNT

Dato : 22-04-05 08:08

> [...]
> der totalskader den.
>
> Vil hun få i det mindste de 15.000 udbetalt?

Mon ikke den allerede ved skaden på 15000 var totalskadet?

Knud

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-04-05 08:17

KNT skrev:

> Mon ikke den allerede ved skaden på 15000 var totalskadet?

Jo - 100%
Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-04-05 08:32

Hans Paulin skriver:

> Den kan dog stadig køre og bliver stjålet fra hendes bopæl af en ung mand,
> der totalskader den.

Ved vi, hvem manden er ?

Så kan der rejses krav mod ham om erstatning for bilen. Blot kan det
ikke gøres gennem ens eget forsikringsselskab.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-04-05 09:07

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Ved vi, hvem manden er ?

Jeps.

> Så kan der rejses krav mod ham om erstatning for bilen.

Ja - dét er jeg klar over

Han er dog formentlig insolvent, da han - stort set - har siddet i spjældet
fra han var 16 til nu, hvor han er 21.

Spørgsmålet var mere hvorvidt den 1. skade betød en udbetaling - den unge
mand får man næppe noget ud af
Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-04-05 09:24

Hans Paulin skriver:

> Han er dog formentlig insolvent, da han - stort set - har siddet i spjældet
> fra han var 16 til nu, hvor han er 21.

Så må han jo arbejde skaden af, ellers må fornøjelsen ved at tæske ham
til lirekassemand jo være nok betaling. Om manden er krøbling eller ej,
koster staten det samme (sory, min ubeskedne holdning, kan man ikke lære
at holde fingrene væk, må man jo sørge for at fingrene ikke kan fange
noget).

> Spørgsmålet var mere hvorvidt den 1. skade betød en udbetaling - den unge
> mand får man næppe noget ud af

Røv - Det bliver svært, håber at der er blevet taget nogle gode billeder
af bilen, inden skade nummer 2....

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-04-05 09:34

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Så må han jo arbejde skaden af, ellers må fornøjelsen ved at tæske ham
> til lirekassemand jo være nok betaling.

Hæ hæ

> [...]
> kan fange noget).

> Røv - Det bliver svært, håber at der er blevet taget nogle gode
> billeder af bilen, inden skade nummer 2....

Netop dét håber jeg også for ejeren!
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-05 09:27

> [...]
> spjældet fra han var 16 til nu, hvor han er 21.
>
> Spørgsmålet var mere hvorvidt den 1. skade betød en udbetaling - den unge

Juragruppen kan også svare på hvor meget man vil få ud af et civilt søgsmål
for at få dækket sit tab. Man må da kunne tilbageholde et par hundrede kr
hver måned at idiotens kontanthjælp.

--
Tom

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-04-05 09:36

Tom skrev:

> Juragruppen kan også svare på hvor meget man vil få ud af et civilt
> søgsmål for at få dækket sit tab.

Jeg véd næsten 100%, at ejeren ikke "gider".

> Man må da kunne tilbageholde et par
> hundrede kr hver måned at idiotens kontanthjælp.

Kunne man godt forestille sig.
Hans

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-04-05 09:15

Hans Paulin wrote:
> [...]
> mand, der totalskader den.
>
> Vil hun få i det mindste de 15.000 udbetalt?

Jeg tror den sag er lidt "kringlet".
Kan man se den første skade på bilen nu, eller er det hele bare én stor
skade nu ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-04-05 09:23

Per Beer Hansen skrev:

> Jeg tror den sag er lidt "kringlet".

Dét indtryk kan man som lægmand i hvert fald godt få

> Kan man se den første skade på bilen nu

Den skulle være blevet atomiseret nu, så nej

>, eller er det hele bare én
> stor skade nu ?

Jeps!
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-05 09:19

> [...]
> der totalskader den.
>
> Vil hun få i det mindste de 15.000 udbetalt?

De to sager har jo intet med hinanden at gøre, så selvfølgelig skal skaden
erstattes uanset hvad der sker med bilen. Problemet er bare at taksator ikke
har set bilen, så sagen kan blive pæn kompliceret. Jeg tror at du skal
spørge i Jura gruppen

--
Tom

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-04-05 09:25

Tom skrev:

> De to sager har jo intet med hinanden at gøre, så selvfølgelig skal
> skaden erstattes uanset hvad der sker med bilen.

Lyder logisk

> Problemet er bare at
> taksator ikke har set bilen, så sagen kan blive pæn kompliceret.

Lyder lige så logisk

> Jeg
> tror at du skal spørge i Jura gruppen

Så vil jeg hellere vente og se hvordan sagen falder ud
Hans

Fra : alexbo

Dato : 22-04-05 09:20

"Hans Paulin" skrev

> Vil hun få i det mindste de 15.000 udbetalt?

Tja, hvad hun får udbetalt er ikke til at vide,
men hvis den første skade er anmeldt og anerkendt af modparten, så er står
den jo ved magt, bilen er jo stadig tilgængelig og taksator kan se den, så
at den senere er yderligere skadet betyder ikke noget.
Selv hvis bilen forsvandt, ændrer det ikke at den havde en skade med en
ansvarlig modpart.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-04-05 09:38

alexbo skrev:

> hvad hun får udbetalt er ikke til at vide,
> men hvis den første skade er anmeldt og anerkendt af modparten

Præcis dét ved jeg ikke hvorvidt det er tilfældet.
Hans

Fra : alexbo

Dato : 22-04-05 09:59

"Hans Paulin" skrev

> Præcis dét ved jeg ikke hvorvidt det er tilfældet.

Og det er det eneste der rigtigt betyder noget,
i hvert fald med henblik på erstatning for den første skade.

mvh
Alex Christensen

Fra : Christian

Dato : 22-04-05 15:20

> Vil hun få i det mindste de 15.000 udbetalt?
> --

nej hun vil få det bilen har været værd før den blev skadet.