Volvo 960... 1996
Fra : Joerlund

Dato : 21-04-05 19:04

Hvor langt på literen køre denne bil ??

Og er der andet jeg bør vide omkring denne model .... Inden jeg måske
handler ??

--
Denne mail er checket med
Norton Antivirus 2004.

Med venlig hilsen
Lasse Tolderlund Jørgensen
joerlund-@mail.dk

Fjern - i Email adresse. !

Fra : Kim

Dato : 21-04-05 20:43

"Joerlund" <joerlund@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor langt på literen køre denne bil ??

Har en 940, 2,3 turbo.
Den ligger på mell. 7 og 10/l.

mvh, kim

Fra : Kim Johansen

Dato : 21-04-05 22:03

Hej

Det er ikke den mest økonomiske bil, men det er også en stor bil. Ligger
omkring 8-9 stykker hvis man køre normalt.

Mvh
Kim Johansen
www.DigiCar.dk

Fra : Volvo XC70

Dato : 21-04-05 22:12

"Joerlund" <joerlund@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor langt på literen køre denne bil ??
>
> Og er der andet jeg bør vide omkring denne model .... Inden jeg måske
> handler ??

De findes med 2,5 og 3,0 motorer begge seks cylindrede, er ikke sikker på at
det også gælder årgang 96,
Og så er der vel automat gear, ?

Mvh.

Fra : Q

Dato : 22-04-05 06:10

"Joerlund" <joerlund@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor langt på literen køre denne bil ??
>
> Og er der andet jeg bør vide omkring denne model .... Inden jeg måske
> handler ??

Jeg kørte en overgang rundt i en 760 stationcar med en 3 liters række 6'er
og automatgear... 10 km/liter på langtur hvis man kører pænt... 6-8 km/l i
byen..

/peter

Fra : Joerlund

Dato : 22-04-05 06:46

Det er en Volvo 960 2,5 E Aut. 1996
med "alt" i udstyr, dog mangler der klima anlæg !! selv om der er soltag !

Men uha det lyder grimt hvis den kun napper 6-10 km/ L.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 22-04-05 08:40

> Det er en Volvo 960 2,5 E Aut. 1996
> med "alt" i udstyr, dog mangler der klima anlæg !! selv om der er soltag !
>
> Men uha det lyder grimt hvis den kun napper 6-10 km/ L.

Jeg vil gætte på ca. 8-9 km/liter i gennemsnit. Det er meget normalt for en
stor tung bil med stor motor og automatgear.

Niels

Fra : TDN

Dato : 22-04-05 14:46

> [...]
> med "alt" i udstyr, dog mangler der klima anlæg !! selv om der er soltag !
>
> Men uha det lyder grimt hvis den kun napper 6-10 km/ L.

Den er opgivet til 9,9 km/l i gennemsnit med manuelt gear, så hvis aut.
gearet snupper ca. 1 km/l er den nede på ca. 9 km/l i snit.

Mvh
Thomas

Fra : Q

Dato : 23-04-05 15:44

"Joerlund" <joerlund@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det er en Volvo 960 2,5 E Aut. 1996
> med "alt" i udstyr, dog mangler der klima anlæg !! selv om der er soltag !
>
> Men uha det lyder grimt hvis den kun napper 6-10 km/ L.

Det kommer også væsentligt an på hvordan man kører.. Jeg morede mig f.eks
kongeligt ved at lege "først ud af krydset" med unge knægte fra mellemøsten
i deres bimmere

Jeg kender ikke specifikt til økonomien i 2.5 motoren, men jeg ville ikke
forvente Lupo 3L-lignende brændstoføkonomi

/peter