Porsche 924 årg 78 godt/skidt?
Fra : pcman

Dato : 21-04-05 11:46

Hej gruppe.
Jeg er ved at købe sådan en lille ting.
Er der nogen der kender sådan en fætter, eller har prøvet at køre i en,
eller endda haft en selv.
Jeg modtager gerne erfaringer, gode som dårlige.
Det skal siges at det tilbudte eksemplar er i ret god stand og billig.
Mvh
Jarl

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-04-05 12:29

"pcman" <se.min@hjemmeside.invalid> skrev....

> Er der nogen der kender sådan en fætter

For det første: Meld dig ind i Porsche klubben og tal med andre ejere
dér. www.porsche-club-denmark.dk

For det andet: Meld dig ind i Porsche klubben og tal med andre ejere
dér. www.porsche-club-denmark.dk

Og endelig vil jeg råde dig til at melde dig ind i Porsche klubben og
tale med andre ejere dér. www.porsche-club-denmark.dk

Porsche 924 er på mange måder en speciel bil. Havde en kammerat der
havde en 944 en overgang. Hold øje med vandindtrængen omkring et evt.
soltag og ved fødderne i kabinen. Tjek at bilen ikke er skadet.

Et indsidertip: Når du nu skal købe den billigste Porsche, så gå
efter den bedste af dem: 924S. Forskellen er markant: 924 har en 125
hestes 2 liters Audi motor mens 924S har en droslet Porsche 944 motor
med 150 heste. Vær dog opmærksom på at Porsche motoren er noget
dyrere i vedligehold end Audi motoren.

Men tal nu med Porsche klubben først. Chancen er at de kender det
eksemplar du vil købe.

Fra : pcman

Dato : 21-04-05 16:48

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> dyrere i vedligehold end Audi motoren.
>
> Men tal nu med Porsche klubben først. Chancen er at de kender det

Takker for inputtet.
Porcheklubben er en selvfølge. Jeg regner med selv at skulle skrue det meste
på den, og derfor vil jeg gerne starte med en lille og billigere model, for
at se om Porche i det hele tager er noget for mig. Hvad jeg ellers har læst,
er at 924 har ret gode køreegenskaber.
Mvh
Jarl

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-04-05 20:09

> Hvad jeg ellers har læst, er at 924 har ret gode køreegenskaber.

Det er korrekt - Bilmagasinet slæte en 150 HK Golf GTi ud på Jyllands-Ringen
for at køre mod en tyve år gammel Porsche 924 med tilsvarende 150 hk.

GTi´eren havde ikke en chance.

/Jan W Nielsen

Fra : pcman

Dato : 22-04-05 08:30

> Det er korrekt - Bilmagasinet slæte en 150 HK Golf GTi ud på
> Jyllands-Ringen for at køre mod en tyve år gammel Porsche 924 med
> [...]
Hej Jan.

Der er ellers mange der forsøger at advare mig mod at købe den Porsche. Er
det midsundelseseffekten, eller er det en dårlig bil. Jeg synes at den er
kanonflot og jeg synes at det er nogle gode stumper der er lagt i den.
Virker som noget man selv kan skrue på. Den er i øvrigt helgalvaniseret fra
fabrikken.

Ellers tror jeg at den vil fungere godt på vores små snoede veje hernede. Og
forsikring - huh - Den koster det samme som en Lada i forsikring Hvorfor
så ikke købe lortet og køre lidt Porsche. Jeg skal jo ikke bruge den til
daglig transport, mere sådan for sjov.

Mvh
Jarl

Fra : Christian

Dato : 22-04-05 09:35

"pcman" <se.min@hjemmeside.invalid> wrote in message

> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jan.
>
> Der er ellers mange der forsøger at advare mig mod at købe den Porsche. Er
> det midsundelseseffekten,

husk bare på at man køber en sådanne bil for sjov ikke for fornuftens
skyld..men det er jo fedt at have det sjovt ikke?...så derfor lyt tid dig
selv!.

Fra : Olesen

Dato : 22-04-05 09:38

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> skrev i en meddelelse

Er

> husk bare på at man køber en sådanne bil for sjov ikke for fornuftens
> skyld..men det er jo fedt at have det sjovt ikke?...så derfor lyt tid dig
> selv!.

Men sørg for den har den rigtige sound, før du lukker
op for den over for vennerne.:,o)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-04-05 10:03

"Olesen" <na@na.dk> skrev i en meddelelse

> Men sørg for den har den rigtige sound, før du lukker
> op for den over for vennerne.:,o)

Der er noget du misforstår, det er en classic-car som behandles som sådan-
med respekt. Det stadie er der aldrig nogen Fård som når, misundelse er en
grim ting ;).

Fra : Olesen

Dato : 22-04-05 15:32

> Der er noget du misforstår, det er en classic-car som behandles som sådan-
> med respekt. Det stadie er der aldrig nogen Fård som når, misundelse er en
> grim ting ;).

Ja, men Ford-folket har Mustangen, og den har det hele...og
er det ikke nok, så snakker/lytter vi til GT-40.)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-04-05 20:36

Olesen skriver:

> Ja, men Ford-folket har Mustangen, og den har det hele...og
> er det ikke nok, så snakker/lytter vi til GT-40.)

Og opel folket har GT'en, har sjovt nok mødt 3 i løbet af de sidste 2
dage. Den ser altså "porn" ud....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-04-05 10:08

"pcman" <se.min@hjemmeside.invalid> skrev....

> Der er ellers mange der forsøger at advare mig mod at købe den
> Porsche. Er det midsundelseseffekten, eller er det en dårlig
> bil.

Som udgangspunkt er det en fed bil. Ser godt ud, kører fantastisk og
er ikke altfor dyr i drift. Som bil har den kun en lille skavank:
Kræfterne står slet ikke mål med hverken udseende eller
køreegenskaber. Men det er jo ikke nødvendigvis en dårlig ting.

Næh meget værre er at bilen netop pga. ovenstående ofte har været
ejet af "Karl-Smart'er" der ikke har passet dem ordentligt og har
givet dem tæsk.

Så du risikerer potentielt at få en rigtig dårlig ejer oplevelse.

Fra : Olesen

Dato : 22-04-05 08:30

> Det er korrekt - Bilmagasinet slæte en 150 HK Golf GTi ud på
Jyllands-Ringen
> for at køre mod en tyve år gammel Porsche 924 med tilsvarende 150 hk.
>
> GTi´eren havde ikke en chance.

Var denne 924 ikke også en VW som manglede en 'smart designet sportsvogn'
men tog den af programmet, og Porche overtog ?

-altså en 'fattigmandsporche' ?

Fra : pcman

Dato : 22-04-05 08:51

"Olesen" <na@na.dk> skrev i en meddelelse

> Var denne 924 ikke også en VW som manglede en 'smart designet sportsvogn'
> men tog den af programmet, og Porche overtog ?
>
> -altså en 'fattigmandsporche' ?

Hej.
Jow, det er nemlig rigtigt. Den fik en del øgenavne. På google har jeg læst
at den kritik egentlig skulle være ubegrundet, idet bilen er et rigtig godt
køretøj. Motoren 2,0i Audi skulle være vælgt med omhu af Porsche, som en
særdeles robust, stabil og driftsikker maskine.

Men jeg er da ikke helt afskrækket endnu og jeg regner med at skal hente den
på mandag. Øj mand, jeg glæder mig sgu da lidt.
Mvh
Jarl

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-04-05 09:50

"Olesen" <na@na.dk> skrev i en meddelelse

> Var denne 924 ikke også en VW som manglede en 'smart designet sportsvogn'
> men tog den af programmet, og Porche overtog ?
>
> -altså en 'fattigmandsporche' ?

Nej det er en ren Porsche, udviklet af Porsche og produceret af Porsche.
Porsche AG. er et selvstændigt firma, selv i dag, og er ikke bundet mere til
VW,Audi end fx. Fård til Mazda. Du tænker sikkert på model 914, men den er
også et Porsche-produkt, udviklet i samarbejde med Audi,NSU og Volkswagen,
for at de kunne blive i lavpris-segmentet.

Fra : Aksel

Dato : 22-04-05 21:42

> [...]
> den er også et Porsche-produkt, udviklet i samarbejde med Audi,NSU og
> Volkswagen, for at de kunne blive i lavpris-segmentet.

Det er ikke korrekt, Porsche 924 blev udviklet af Porsche for Audi/VW , den
skulle afløse 914, Audi/VW opgav projektet og solgte det til Porsche,
bilerne blev samlet på Audi fabrikken i Neckarsulm, 2,0 motoren stammer
oprindelig fra VW LT 31, så der blev sagt at det var en lastvognsmotor.

Så vidt jeg husker er de første årgange ikke galvaniseret.

http://members.tripod.com/darrin_smith/porsche/924home.html

http://members.optusnet.com.au/~dr_scott/944s2.htm

http://www.924board.org/

http://www.homeandleisure.co.uk/wheelerdealers/wheeler6.shtml

http://www.connact.com/~kgross/FAQ/944faq.html

http://www.924.org/

http://www.porsche-924-944-club-deutschland.de/

http://vista.pca.org/stl/924.htm

http://www.rennlist.org/

Hilsen Aksel

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 23-04-05 03:36

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> Det er ikke korrekt, Porsche 924 blev udviklet af Porsche for Audi/VW ,

Men næsten, udviklet af, men for VW, senere overtaget fra dem igen. Rimelig
godt gået efter hukommelsen, jeg har ikke været ret gammel den gang :).

den
> skulle afløse 914,

Igen hukommelsen, og nu korrigeret, udviklet af P., og bygget af VW stumper
for at holde omkosningern nede, så det kan siges at være en VolksPorsche :).
Men jeg syntes at den 924 er en rigtig najs car, når man en sjælden gang ser
en, det design bliver aldrig umoderne. Lidt lige som Jac E., den piller man
heller ikke ved, og laver en pimps's car ud af :(.

Fra : Olesen

Dato : 23-04-05 07:18

> bilerne blev samlet på Audi fabrikken i Neckarsulm, 2,0 motoren stammer
> oprindelig fra VW LT 31, så der blev sagt at det var en lastvognsmotor.

Tænkte det nok.
LT31...damn..what a' Porch...)

Fra : Aksel

Dato : 23-04-05 14:51

> Tænkte det nok.
> LT31...damn..what a' Porch...)

Offenhauser motorerne der var enerådende i Indianapolis racere i fortiden
var oprindeligt en 60 Hk industrimotor, så vidt jeg husker var Brabhams
motorer australske industrimotorer, i begge tilfælde var de "noget
modificerede"

Porche 924 2,0 er i øvrigt meget billigere at vedligeholde end 2,5 som er en
speciel Porche motor.

Hilsen Aksel

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-04-05 08:36

Det er der ikke noget i vejen med, hvor beskeden den end er. Den kan holde
til TÆSK, ved det, for jeg har været påduttet en LT31 som firma truck :).

> [...]
> var oprindeligt en 60 Hk industrimotor, så vidt jeg husker var Brabhams
> motorer australske industrimotorer, i begge tilfælde var de "noget

Den 10 cyl. i Dodge Viper er "født" i en truck.

Fra : Olesen

Dato : 24-04-05 08:42

> Den 10 cyl. i Dodge Viper er "født" i en truck.

Nilfisk har i årevis kørt med sugemotorer...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-04-05 08:57

"Olesen" <na@na.dk> skrev i en meddelelse

> Nilfisk har i årevis kørt med sugemotorer...

Og?...

Fra : Olesen

Dato : 24-04-05 09:07

> Og?...

...intet er som man forventer, de har dog
vist sig, at være særdeles holdbare.

Man kan også montere et turbo-mundstykke
hvis det medleverede ikke trækker ordentlig
fra bunden.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 24-04-05 13:58

"Olesen" <na@na.dk> skrev

> ..intet er som man forventer, de har dog
> vist sig, at være særdeles holdbare.
>
> Man kan også montere et turbo-mundstykke
> hvis det medleverede ikke trækker ordentlig
> fra bunden.

*LOL*

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-05 09:15

> Og?...

i morgen er der endnu en dag

--
Tom

Fra : Non-Desperado

Dato : 24-04-05 13:03

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev:

>i morgen er der endnu en dag

Individuelt set, tager man højst fejl én gang, hvis man har det
motto...
- -
Non-Desperado

BØRNEPORNOGRAFI, Schlagermusik & selvbestaltede
netbetjente burde meldes til politiet.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-04-05 21:15

"Jørgen M. Rasmussen" wrote:

> Den 10 cyl. i Dodge Viper er "født" i en truck.

Det er nu ikke korrekt. Historien med truckmotoren kommer af, at
Chrysler satte deres Jeep & Truck afdeling til at undersøge
hvordan man skulle øge slagvolumet på deres eksisterende V8'ere,
da deres trucks trængte til et boost. Man startede med at forsøge
med to ekstra cylindre på Chryslers 360 cui. støbejerns V8'er og
da det tilsyneladende virkede, sendte man tegningerne til
Lamborghini og fik dem til at lave en motor i aluminium. Der er
altså tale om en splinternyudviklet V10'er med alu-blok og
alu-topstykker, dog med visse fællestræk med forgængeren, såsom
samme boring og slaglængde, to ventiler pr. cylinder og den slags.
Af fælles stumper mellem de to motorer er vi nede på at enkelte
bolte og møtrikker går igen, andet er der ikke i det..

Det er altså lige så "korrekt" at sige at Vipermotoren stammer fra
en traktor, for det var jo på den måde Lamborghini startede op..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-05 09:15

"pcman" <se.min@hjemmeside.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg modtager gerne erfaringer, gode som dårlige.
> Det skal siges at det tilbudte eksemplar er i ret god stand og billig.

Har haft en bekendt der havde sådan en.
Han var meget glad for den og dedn gik ikke mere i stykker end
gennemsnittet. Det eneste han var lidt ked af, var at den kunne være lidt
dyr i reservedele.

--
Tom

Fra : pcman

Dato : 23-04-05 11:44

"pcman" <se.min@hjemmeside.invalid> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe.
> Jeg er ved at købe sådan en lille ting.
> Det skal siges at det tilbudte eksemplar er i ret god stand og billig.

Hej igen.

Jeg har læst alle indlæg med stor interesse. Jeg er jo nødt til at følge min
intiution og prøve "tingen".

Jeg vender tilbage med mine oplevelser når jeg kommer tilbage efter
prøveturen -evt køb.

Jeg synes nu at det er lidt spændende
Mvh
Jarl

Fra : pcman

Dato : 24-04-05 20:37

> [...]
> følge min intiution og prøve "tingen". Jeg vender tilbage Med mine
> oplevelser når jeg kommer tilbage efter prøveturen -evt køb.

Så er jeg kommet hjem fra prøveturen. Den gik så godt at jeg købte Porchen.
Der er kun en ting at sige og det er at den kører godt. Den kører
knaldhamrende godt og den er i den grad rå på småvejene.
Fed bil - al spot til skamme. Den skramler ikke som jeg frygtede. Den
snakker fint i motoren, ja den går faktisk rigtig godt. Når den kommer over
4000 omdr, ændrer motoren karakter og så får den en go rå lyd. Den skal
åbenbart have nogle smæk indimellem. Det kan den så få kan den og der er sq
skægt.
Tak for råd og vejledning igennem denne proces. Endnu en lykkelig
Porscheejer er født
Mvh
Jarl

Fra : Brian

Dato : 25-04-05 09:16

Hejsa!

pcman skrev:

> Så er jeg kommet hjem fra prøveturen. Den gik så godt at jeg købte
> Porchen.

Tillykke med dyret!

Men jeg synes ikke jeg kan se billeder af monsteret i
dk.binaer.motor endnu ?!

/Brian

Fra : pcman

Dato : 25-04-05 18:58

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa!
>
> Tillykke med dyret!
>
> Men jeg synes ikke jeg kan se billeder af monsteret i
> dk.binaer.motor endnu ?!

Hej.
Det har du da ganske ret i. Jeg tror nok at der skulle ligge et enkelt
billede af den. Jeg beklager selvfølgelig at jeg skulle opfordres til det

> /Brian

Jarl

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-04-05 21:18

pcman wrote:

> Så er jeg kommet hjem fra prøveturen. Den gik så godt at jeg købte Porchen.
> Der er kun en ting at sige og det er at den kører godt. Den kører
> knaldhamrende godt og den er i den grad rå på småvejene.

Tillykke med de nye hjul. Det er rart at se din entusiasme for
køreegenskaber og småveje, indimellem kan jeg godt føle mig lidt
alene herinde blandt alle "autostrada-nørderne"..

--
Hygge..
Thomas