Køb af motorvarmer til en TDI PD motor, ka~
Fra : Kim Andersen

Dato : 21-04-05 10:36

Kan det betale sig at købe en motorvarmer til en sådan motor ?

/Kim

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 21-04-05 11:31

"Kim Andersen" <_dingdong@dingeling> skrev i en meddelelse
> Kan det betale sig at købe en motorvarmer til en sådan motor ?

Du skal ikke forvente at eftermontering af motorvarmer er en økonomisk god
forretning. Den slags monterer man af komforthensyn.

Mvh
Claus

Fra : Preben Andersen

Dato : 21-04-05 12:58

"Kim Andersen" <_dingdong@dingeling> wrote in message
> Kan det betale sig at købe en motorvarmer til en sådan motor ?

Det er nok svært at svare på. Du sparer nok brændstof og slider mindre på
motoren, når den er varmet lidt op i forvejen, men hvad det betyder
økonomisk, kan vel ikke beregnes nøjagtigt.
Jeg har selv motorvarmer og kabinevarmer på min diesel, og det er rart at
komme ind i en varm kabine når det er rigtig vinter. Endvidere når motoren
fuld driftstemperatur efter ca. 5 km., hvor det uden motorvarme ved. f.eks.
0 grader C kan vare 10-12 km. Jeg synes pengene er givet godt ud, og vil
nødig undvære varmeren.

mvh
Preben