Skrifttype (hjælp!)
Fra : Niels Skovmand

Dato : 28-05-01 15:52

Hej..

Jeg er ved at lave denne side, og har hørt et rygte om at den nogen gange
vises med Times New Roman-tegnsættet. Dette sker ikke på min computer,
derfor vil jeg høre om det sker på nogen af jeres. Skrifttypen bør være
Verdana..

http://luser:secret@www.lurk.dk

På forhånd tak!

Niels Skovmand

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 28-05-01 16:04

Niels Skovmand <woodman@lite.dk> wrote:

> [...]
> vises med Times New Roman-tegnsættet. Dette sker ikke på min computer,
> derfor vil jeg høre om det sker på nogen af jeres. Skrifttypen bør være

Ser fin ud i Verdana her (MacOS9.1, IE5) (-:

--
MVH/Regards, Jonas

'It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand.
I beat people up.' [Muhammed Ali, 1977]

Fra : Lars Frandsen

Dato : 28-05-01 16:24

Verdana her!
(WinME, IE 5.5)
--
Mvh. / Sincerely
Lars Frandsen, Denmark

Fra : mola

Dato : 28-05-01 16:35

Hej Niels

Der kan være mange andre årsager til at brugeren ikke ser skrifttypen som du
har angivet den. Personlige stylesheets fx, eller at skrifttypen ikke er
tilgængelig for operativsystemet. Jeg tillader mig derfor at antage at du
mener en bruger med pc, win og IE, og at det ikke altid forekommer.

Jeg ved af erfaring fra mere end 5 individuelle tilfælde, at kombinationen
win95 + IE5.0 kan resultere i den nævnte fejl, dvs at skrifttypen Verdana*)
ikke vises, men erstattes af browserens standard, hvilket i langt de fleste
tilfælde vil være Times New Roman.

*)Jeg har ikke observeret problemet med andre skrifttyper.

Problemet kan som regel (desværre ikke altid) afhjælpes ved at brugeren via
kontrolpanelet aktiverer skrifttypen ved dobbeltklik. Blot vil brugeren
sjældent vide, at han/hun ser en "forkert" font.

Så jeg vil tillade mig at råde dig til ikke at bruge "megen krudt" på sagen,
andet end at give ovennævnte løsning til de der måtte have problemet.

mvh
mola