Godtgørelse af registrerings afgift ifm. u~
Fra : Allan Knaap

Dato : 20-04-05 09:59

Der er nok andre der har stillet dette spørgsmål før, men når jeg udfører
min bil til udlandet, kan jeg få godtgjort registreringsafgiften. Men hvad
kræves der ?

Jeg formoder bopæl i det pågældende land. Men er der andre krav ?

På forhånd tak

Allan Knaap

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-04-05 11:41

Hej,

On Wed, 20 Apr 2005 10:58:54 +0200, "Allan Knaap"
<nauclerus@yahoo.com> wrote:

> [...]
>kræves der ?
>
>Jeg formoder bopæl i det pågældende land. Men er der andre krav ?

1 - bilen skal vurderes i DK inden udførsel
2 - bilen skal afmeldes i DK
3 - du skal indsende dokumenation for udførsel, hvis du selv tager den
med så er en kopi af ny reg. attest fint.

** Lars

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-04-05 18:14

Allan Knaap wrote:
> [...]
> registreringsafgiften. Men hvad kræves der ?
>
> Jeg formoder bopæl i det pågældende land. Men er der andre krav ?

Jeg ved ikke om man skal have bopæl i landet, men følgende skal du være
opmærksom på:
Bilen må ikke være faldet i syn, når du anmelder ønsket om vurdering til
T&S.
Efter at du har betalt de 175,- kr. får du et telefon nummer + nødvendige
papirer, hvor du kan ringe og bestille tid til vurderingen (der er ca. 2-4
ugers ventetid).
Efter vurderingen går der ca. 2-4 uger, inden du modtager selve vurderingen
med posten og du kan herefter vælge om du vil gøre brug af "tilbuddet".
Husk dog også på, at bilen ikke må være totalskadet eller lignende samt at
der er noget der hedder en bagatel grænse, dvs at hvis T&S vurderer afgiften
til under 7500,- kr. så får du ikke refunderet afgiften.
Husk også at du aldrig kan få refunderet mere end der i tidernes morgen er
indbetalt i afgift på bilen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Allan Knaap

Dato : 20-04-05 21:25

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message

> [...]
> afgiften til under 7500,- kr. så får du ikke refunderet afgiften.
> Husk også at du aldrig kan få refunderet mere end der i tidernes morgen er

Perfekt, tak til jer begge :)

Allan Knaap