afgift af skadet men synet bil fra tysklan~
Fra : sualc

Dato : 19-04-05 20:15

Nu har jeg siddet og læst lidt om import af biler fra Tyskland, der er
en ting som jeg godt kunne tænke mig at vide lidt mere om. Jeg har
læst at hvis der fx. er buler i bilen kan man få afgiften sat ned ved
en vurdering af t/s. Hvor meget tror i at man skal betale mindre i
afgift for en bil som har ødelangt alt det som ikke kræves iorden til
syn, jeg tænker på buler, ødelagte kofangere, defekte sæder, osv. Jeg
havde så tænkt mig at købe en skadet bil af samme slags, ødelægge alle
de dele jeg må for synsmanden, og sætte dem over på den der skal
synes, og derefter selvfølgelig tilbage igen, der er lidt arbejde, men
måske også penge???

Mvh.
Claus

Fra : Anders Christensen

Dato : 19-04-05 22:15

sualc wrote:
> [...]
> de dele jeg må for synsmanden, og sætte dem over på den der skal
> synes, og derefter selvfølgelig tilbage igen, der er lidt arbejde, men

Mon ikke det bliver gennemskuet til syn at du forsøger at omgå reglerne?
Det skulle være mærkeligt at en bil som er i stand til at blive synet er
komplet ramponeret alle andre steder.

Fra : HKN

Dato : 19-04-05 23:51

"sualc" <sualc79@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> de dele jeg må for synsmanden, og sætte dem over på den der skal
> synes, og derefter selvfølgelig tilbage igen, der er lidt arbejde, men

T/S tager ikke hensyn til det - ellers ville der være mange, som benyttede
det lille trick. Afgiften bliver beregnet ud fra hvad en tilsvarende bil i
DK ville koste - og du finder ikke så mange bulede biler hos forhandlerne.

Men du kan spare lidt ved at finde en bulet bil i Tyskland. Din
fortjeneste
ligger så i at rette bulerne ud/skifte reservedele over.

Mvh
Henrik

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 20-04-05 07:47

HKN wrote:
> [...]
> DK ville koste - og du finder ikke så mange bulede biler hos forhandlerne.

Desuden giver det ikke særligt store nedslag med buler, ridser og
slidtage. Begrundelsen er, at på en bil der har kørt meget må man
forvente en hvis mængde bulder, ridser, rust mv.

De giver IKKE ved dørene!

-dennis

Fra : Claus Petersen

Dato : 20-04-05 21:18

> [...]
> de dele jeg må for synsmanden, og sætte dem over på den der skal
> synes, og derefter selvfølgelig tilbage igen, der er lidt arbejde, men

Først betaler man et depositum, som vurderes uden at T&S kigger på bilen.
Du kan så få den fremstillet til vurdering af T&S hvis du ønkser det, men
der kan gå måneder inden de indkalder den. Den skal være meget dårlig for
bare at få et lille afslag.

Iøvrigt er det lige på kanten af loven, hvis du bagefter retter fejlene, så
er det jo ikke den reelle bil du betaler afgift af, det er selvfølgelig OK
hvis bilen forbliver i dårlig optisk stand.
Reelt skal man faktisk betale ny afgift af bilen hvis man renovere den. Selv
om der tidligere er betalt afgift af den.

--
Claus
Nu med ny Golf TDI