Vibrationer i styretøj?
Fra : TG4600

Dato : 18-04-05 14:03

Er der nogen i den alvidende skare, der kan hjælpe med at diagnostere nogle
styertøjs-rystelser.

Min Suzuki Baleno, har pludseligt fået en del rystelser i rattet, specielt
ved lave hastigheder, hvor det nærmest føles som et af hjulene "hænger
fast".

Første tanke var afbalanceringen, men jeg synes ikke at det bliver mere ved
øget hastighed.
Da det ca. passer med frekvensen for hjulomdrejninger tænkte jeg at det
måske kunne være i et kardanled??

Jeg løftede derfor forenden og prøvede at tage fat i hjul/trækaksler med
mere, men kunne ikke mærke slør nogen steder. Jeg bemærkede at forhjulene
køre MEGET tung, når jeg forsøger at dreje dem manuelt (med bilen i
frigear). Kan det være en/to hængende bremser der giver sig udslag i disse
kraftige rystelser ved lave hastigheder.?

I øvrigt synes jeg at det er meget forskelligt, hvor mange rystelser der er
ved motorvejskørsel, nogen gang er det så hele bilen ryster, andre gange kan
jeg kun mærke en svag rystelse i rattet.

Jeres input modtages med tak.

/TG

Fra : Kim Kristensen

Dato : 18-04-05 14:30

"TG4600" <no@where.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> jeg kun mærke en svag rystelse i rattet.

Det lyder som om der er en bremse skive eller to der er skæv/skæve.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 18-04-05 14:53

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder som om der er en bremseskive eller to der er skæv/skæve.

Eller en beskadiget karkasse i et dæk. Undersøg dækkene (specielt
fordækkene) for buler på siderne.

Mvh
Claus

Fra : Klaus G.

Dato : 18-04-05 16:11

> Eller en beskadiget karkasse i et dæk. Undersøg dækkene (specielt
> fordækkene) for buler på siderne.

Min Pug405 havde samme symptomer, og det var lige nøjagtig højre fordæk som
var defekt...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk