Brændstofsøkonomi C4 1,6(110hk)
Fra : Tue

Dato : 18-04-05 09:24

Jeg har været på en længere motorvejstur(800km) i weekenden i en næsten
ny(2000-3000 km) Citroen C4, 1,6(110hk) og mildt sagt skuffet over benzin
økonomien. Ved 130 km/t løber den ca. 10 Km/L.

En 2 år gammel Golf IV, 2.0(115hk) løber 10 Km/L ved ca 160 km/t.

Jeg havde forventet en noget bedre benzinøkonomi af C4, eftersom
motorkonstruktionen er nyere og med indsprøjtning.

Nu er C4'eren næsten ny, kan jeg forvente en noget bedre benzinøkonomi
efter motoren er kørt mere til? eller er det hvad jeg kan forvente?

--
Tue

Fra : Brian S Jensen

Dato : 18-04-05 09:28

"Tue" <tuesjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu er C4'eren næsten ny, kan jeg forvente en noget bedre benzinøkonomi
> efter motoren er kørt mere til? eller er det hvad jeg kan forvente?

Hej Tue

Ja, det lyder noget skuffende - mine forældre har lige været i England
en tur i deres Toyota Avensis St. car 1.8 årg. 2005 - de kørte sammenlagt
1800km på en uge og gennemsnittet var 16km/l - alt ligefra motorvej,
kørsel i London samt diverse anden kørsel

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Henrik B.

Dato : 18-04-05 10:05

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 1800km på en uge og gennemsnittet var 16km/l - alt ligefra motorvej,
> kørsel i London samt diverse anden kørsel

*Stående_bifald.avi*

Endnu et bevis på Avensis' formidable brændstoføkonomi. SÅ må vi håbe alle
tvivlerne ser det - ik' Mogens.

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : BJ

Dato : 18-04-05 10:15

KLIP

> *Stående_bifald.avi*

Jow:

1.800 km .. 16 km/l .. 112,5 x 9 kr (ca) = 1.012,50 kr.

eks.:

1.800 km .. 10 km/l .. 180 x 9 kr (ca) = 1.620,- kr.

Ved årligt 20.000 km vil den økonomiske forskel være:

11.250 - 18.000 = - 6.750,- kr.

Så efter kørsel i + 53 år i en benzinsluger kunne jeg for forskellen i
brændstoføkonomi købe en Avensis 1.8 stationcar..

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 18-04-05 10:23

> Så efter kørsel i + 53 år i en benzinsluger kunne jeg for forskellen i
> brændstoføkonomi købe en Avensis 1.8 stationcar..

You're missing the point dear...

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : BJ

Dato : 18-04-05 10:24

KLIP

> You're missing the point dear...

UPS....))

--
Bjørn J.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-04-05 11:05

> You're missing the point dear...

Nej-nej.
Hvad Bjørn påpeger, er blot at han efter 53+ år kan gå ud og købe en
Avensis.
Han har da sparet op, så den kan købes kontant.
At det så er mere interresant hvad omkostningerne pr år, ved den enkelts bil
er.
Det snakker vi vist ikke mere om

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Brian S Jensen

Dato : 18-04-05 10:16

> [...]
>
> *Stående_bifald.avi*
>
> Endnu et bevis på Avensis' formidable brændstoføkonomi. SÅ må vi håbe alle

Ja, min far var ihvertfald imponeret - og min søster (som bor i England),
kørte
en del af tiden derovre - og hun kører "friskt"

- desuden må "London-kørslen" trække en del ned i gennemsnittet, da det nok
ikke er det mest økonomiske sted at køre

Jeg bliver helt misundelig når han kommer med sådanne tal - men prøver at
minde mig om at jeg har det langt sjovere og har større køreglæde ved de
6-10km/l som BMW'en leverer (12 på en fornuftig motorvej)

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : BJ

Dato : 18-04-05 10:23

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg bliver helt misundelig når han kommer med sådanne tal - men prøver at
> minde mig om at jeg har det langt sjovere og har større køreglæde ved de
> 6-10km/l som BMW'en leverer (12 på en fornuftig motorvej)

Vi burde overhovedet ikke anvende fossilt brændstof til persontransport.

I disse så moderne tider er det faktisk en falliterklæring.

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 18-04-05 10:25

> [...]

> minde mig om at jeg har det langt sjovere og har større køreglæde ved de
> 6-10km/l som BMW'en leverer (12 på en fornuftig motorvej)

Av, ikke videre imponerende. Er det ikke en 525i?

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Brian S Jensen

Dato : 18-04-05 11:03

> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Av, ikke videre imponerende. Er det ikke en 525i?

Jo, men jeg bruger str. 49 i sko, så den ligger tungt på speederen

Hvis jeg kører "pænt", så ligger den på 9-11, men jeg kan altså godt
lide lidt fart over feltet, så derfor ligger den lidt lavere

På motorvej, med fartpiloten på 140km/t, over et stræk på ca. 180km
har har haft den til at gå 13km/l - og det er nok toppen for den motor i
en 1500kg tung bil

Mvh.
Brian S jensen

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 19-04-05 13:24

"Tue" <tuesjensen@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Nu er C4'eren næsten ny, kan jeg forvente en noget bedre benzinøkonomi
> efter motoren er kørt mere til? eller er det hvad jeg kan forvente?

Det lyder ikke af meget, du burde kunne nå 12-14 stykker.

Jeg kan selv klare 15 på motorvej i min C3 1,6

Br,
Morten