INteressant test af bl.a. Magentis
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-04-05 08:59

Hej folkens

Hermed en interssant test af en række mellemklassebiler - blandt andet
Magentis.

Det viser sig, at Magntis (den gamle Sonata) på sine dobbelte wishbones
kører hurtigere gennem slalom-keglebanen end Mondeo(!!), Primera, Laguna
etc, etc.

Det viser sig samtidig, at det er bilen med mindst kabinestøj.

Testen har Mondeo som vinder, da den ikke som Magntis er vildt
understyrende, men mere "køreglad", og da Mondeo generelt "giver mest for
pengene".

Min pointe er ikke, at Magentis er så god en bil som Laguna og Mondeo - men
blot, at verden nogle gange ikke er hélt som forventet.

http://tinyurl.com/dxbw8

/Jan W Nielsen

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 18-04-05 09:02

> Det viser sig, at Magntis (den gamle Sonata) på sine dobbelte wishbones
> kører hurtigere gennem slalom-keglebanen end Mondeo(!!), Primera, Laguna
> etc, etc.

Interessant! Og det er med standard koreaner dækkene?

> Det viser sig samtidig, at det er bilen med mindst kabinestøj.

Wow.

/Morten

Fra : Henrik B.

Dato : 18-04-05 09:12

> Hej folkens
>
> Hermed en interssant test af en række mellemklassebiler - blandt andet
> Magentis.

Hmmm, en 3 år gammel test. Og hvor meget er bilerne opgraderet siden? Bl.a.
er der kommet en ny Avensis. Mondeo'en er faceliftet og forbedret og, og,
og...

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Brian Sørup

Dato : 18-04-05 11:17

> Hmmm, en 3 år gammel test. Og hvor meget er bilerne opgraderet siden?
Bl.a.
> er der kommet en ny Avensis. Mondeo'en er faceliftet og forbedret og, og,
> og...

....du mener ikke Kia'en har fået samme tur gennem opgraderingsmøllen ?
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia Aut. St Car

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 18-04-05 10:49

Jan W Nielsen wrote:

> Hermed en interssant test af en række mellemklassebiler - blandt andet
> Magentis.
>
> http://tinyurl.com/dxbw8

Ok. Min fejl. Jeg måtte klikke på linket for at finde ud af at Magentis ikke er
hovedpine.

mvh
Henning

Fra : Lars Jensen

Dato : 18-04-05 15:35

Jan W Nielsen wrote:
> Hej folkens

> Min pointe er ikke, at Magentis er så god en bil som Laguna og Mondeo - men
> blot, at verden nogle gange ikke er hélt som forventet.
>
> http://tinyurl.com/dxbw8

Hvorfor har de gjort regning uden Mazda 6? (Ikke at du kan svare på det :)

> /Jan W Nielsen

Lars B

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 18-04-05 15:42

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor har de gjort regning uden Mazda 6? (Ikke at du kan svare på det :)

Tja så mangler Pegøj 406/7 da også, den betragtes jo af mange som den bedste
undervogn i klassen...

Men jeg er nu stadig imponeret over at den er mere støjsvag end Avensis, det
er sgu godt klaret må man sige.

/Morten

Fra : Henrik B.

Dato : 18-04-05 15:55

"Morten Vinding Svendsen" <mvn@image.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg er nu stadig imponeret over at den er mere støjsvag end Avensis,
> det
> er sgu godt klaret må man sige.

Sammenligningen havde været mere relevant med den nye Avensis, som jeg
tvivler på at Magentis slår i støjniveau.

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-04-05 18:09

> Sammenligningen havde været mere relevant med den nye Avensis, som jeg
> tvivler på at Magentis slår i støjniveau.

Der tror jeg også, som dig Henrik, at Magentis må bøje sig - men alliwl,
folkens - jeg forstår nu bedre, da Mogens Terkildsen og Claus Worup (JPs
bedste, IMO) sagde, at Magentis kørte fint, og at man på mange måder blev
snydt, hvis man købte andre meget dyrere biler.

De to herrer er naturligvis nok klar over, at Magentis ikke på alle punkter
er så god en bil, som Avensis m. fl. - men alliwl.....

Fannerme godt gået til dén pris - og husk så - der er 3 års TOTAL-GARANTI
uafhængigt af kilometer på kareten.

Priser fra 186.000 kroner - det er bare hélt vildt, det der..!

/Jan W Nielsen

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 18-04-05 22:39

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Fannerme godt gået til dén pris - og husk så - der er 3 års TOTAL-GARANTI
> uafhængigt af kilometer på kareten.
>
> Priser fra 186.000 kroner - det er bare hélt vildt, det der..!

Ja det er godt nok meget stål til den pris, selv hvis kvaliteten ikke er
helt super.

/Morten

Fra : BJ

Dato : 18-04-05 22:46

"Morten Vinding Svendsen" <mvn@fjernes.mikro.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja det er godt nok meget stål til den pris, selv hvis kvaliteten ikke er
> helt super.

Ja, hvad skal man dog vælge ..... en VW Fox 1.4 med "danskerpakke" eller en
Kia Magentis LX...for en anelse flere basøre..?

--
Bjørn J.

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 18-04-05 22:54

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> Ja, hvad skal man dog vælge ..... en VW Fox 1.4 med "danskerpakke" eller
> en Kia Magentis LX...for en anelse flere basøre..?

Det man har brug for :)
De to biler henvender sig vist ikke rigtigt til det samme publicum ;)

/Morten

Fra : BJ

Dato : 18-04-05 23:30

"Morten Vinding Svendsen" <mvn@fjernes.mikro.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det man har brug for :)
> De to biler henvender sig vist ikke rigtigt til det samme publicum ;)

Du har nok ret, hvem der ellers kan forstå det..:)

--
Bjørn J.

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 19-04-05 08:03

> Du har nok ret, hvem der ellers kan forstå det..:)

:)

Nu er værditabet generelt også mindre på små biler, men det selvfølgelig
ikke sikkert at det holder stik her.
Faktisk ville jeg meget nødigt spå om værditabet på nogen af dem!

/Morten

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-04-05 23:00

> Ja det er godt nok meget stål til den pris, selv hvis kvaliteten ikke er
> helt super.

Det sjove er, at kvaliteten ikke fejler noget - bilen er meget
driftssikker - og formentlig rimelig slidstærk.

Dette har jeg fra en kammerat, der har kørt som sælger i en - og med endnu
større troværdighed - fra chefen i en koncern, der har næsten 2000 biler i
alle fabrikater - og som leaser dem ud.

De laver statistik på det.

/Jan W Nielsen

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 19-04-05 08:07

> Det sjove er, at kvaliteten ikke fejler noget - bilen er meget
> driftssikker - og formentlig rimelig slidstærk.

Så det er oven-i-købet god stål til de penge ;)

> Dette har jeg fra en kammerat, der har kørt som sælger i en - og med endnu
> større troværdighed - fra chefen i en koncern, der har næsten 2000 biler i
> alle fabrikater - og som leaser dem ud.

Det er imponerende, pæn bil, i luksus klassen, i rimelig kvalitet til under
200.000kr... det er næsten ikke til at fatte.
Okay det med luksus falder så lidt når man hopper ind i den, men ok. til den
pris...

Den er vist delvis baseret på den gamle Sonata er den ikke? Dvs. det er enda
ikke helt uprøvet teknik.

/Morten

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-04-05 14:34

> Den er vist delvis baseret på den gamle Sonata er den ikke? Dvs. det er
enda
> ikke helt uprøvet teknik.

Så vidt jeg ved, er det stort set samme teknik - så der er ikke noget vrøvl
her.

.....og hvis der endelig skulle være, så er der tre års garanti uafhængigt af
kilometer - imponerende.

/Jan W Nielse

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-04-05 21:35

> Det sjove er, at kvaliteten ikke fejler noget - bilen er meget
> driftssikker - og formentlig rimelig slidstærk.

Det skriver de også lidt om her..

http://www.automotorsport.se/biltester/2004/0426/042605.pdf

/Jan W Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 18-04-05 18:08

> Sammenligningen havde været mere relevant med den nye Avensis, som jeg
> tvivler på at Magentis slår i støjniveau.

Hvor meget dyrere er en Avensis 1.8 iforhold til sådan en Magentis ?

Mener at ha læst, en Avensis er hunne-dyr.

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 18-04-05 22:36

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> Sammenligningen havde været mere relevant med den nye Avensis, som jeg
> tvivler på at Magentis slår i støjniveau.

Måske nok ja, jeg har kun prøvet den gamle og kan da huske at den virkede
meget støjsvag, og lever Magentis op til den, er det i sig selv ret flot
IMO.

/Morten